Re: PlayStation 5

211
Ik lijk de info ivm de SSD ook niet helemaal goed begrepen te hebben. Er zou een interne supersnelle SSD zijn en daarnaast een expansion bay voor m2-nvme-ssd's die dan moeten voldoen voor de PS5. Dat voldoen slaat vooral op de vorm omdat er blijkbaar geen vaste vorm afspraken zijn in die specifieke SSD wereld, vooral wat betreft de hoogte.

Ik begreep nu wel beter waarom de PS4 sinds enkele jaren zolang doet over updates. Blijkbaar hebben ze gemerkt dat er problemen waren als er meerdere updates voor een game alleen maar snel werden toegepast/tussen geschoven. Alles ging dan na een tijd stotteren. Dat hebben ze aangepast door de hele game te kopiëren met de update erin waardoor het eigenlijk opnieuw een clean install van de game wordt maar dan inclusief update.

Of de grootte van de interne SSD een probleem gaat zijn is even afwachten. In huidige games worden heel veel assets heel vaak gekopieerd zodat ze op de schijf altijd vlak bij de andere data staan die deze asset nodig heeft. Spiderman zou het asset voor een lantaarnpaal meer dan 200 keer op de disc hebben staan bijvoorbeeld. Dat allemaal om de laadtijden te versnellen omdat het ophalen van een normale HDD erg traag is.
Bij een SSD is het ophalen van een asset instant, er hoeft geen armpje verplaatst te worden naar de goede plek om de data te lezen.
Hierdoor zal die paal ipv 200+ keer, maar 1 keer op de SSD staan wat op een hele game heel wat data kan besparen.
Daar tegenover staat dat we op grafisch en audio gebied een stap naar voren gaan waardoor er weer meer data nodig is hiervoor.
Het is dus even afwachten wat de verhouding wordt van de dataverkleining wegens minder kopiëren tov de extra data die nodig is voor de betere graphics.

Wat ik van anderen begreep is dat het erop lijkt dat Sony nu de 100 meest gespeelde PS4 games heeft getest op backwards compatibility en dat die bijna allemaal werken en dat ze nu nog verder gaan met de rest te testen. Tegen release en mogelijk ook erna willen ze dan steeds meer games compatibel hebben. Deze quote werd aangehaald:
Lastly, we’re excited to confirm that the backwards compatibility features are working well. We recently took a look at the top 100 PS4 titles as ranked by play time, and we’re expecting almost all of them to be playable at launch on PS5. With more than 4000 games published on PS4, we will continue the testing process and expand backwards compatibility coverage over time.
Tweakers heeft een vergelijking gemaakt in het Nederlands en ook een hoop comments van tech mensen die gemiddeld genomen serieus reageren ipv 12-jarige fanboy reacties. Uitzonderingen zijn er altijd :p
https://tweakers.net/nieuws/164788/play ... haalt.html
Image

Re: PlayStation 5

212
Ik ben wel benieuwd hoe de marketing straks gaat zijn. Als Microsoft eerder de console uit brengt, hij is krachtiger en dezelfde prijs (of lager), dan staan ze nog best sterk. Zelfs zonder exclusives.

Re: PlayStation 5

213
Goed dat er toch al iets van info gegeven is. Nu is het inderdaad wachten op de games en vooral dan de totaal nieuwe games exclusief voor PS5. Misschien dat ze eind deze zomer wel een grote persconferentie geven i.p.v. Gamescom ofzo.

Re: PlayStation 5

215
Dat ze met een VR2 bezig zijn lijken ondertussen toch wel veel geruchten te bevestigen. Alleen is niet duidelijk of die al op release van de PS5 komt.
De VR1 zou wel compatibel zijn met de PS5 begreep ik, dus het is een overweging die je zelf moet maken :p
Image

Re: PlayStation 5

216
Op de PS.Blog heeft het artikel van de specs van de PS5 nog een update gehad ivm backwards compatibility.
Op dit moment denken ze dat een groot deel van de 4000+ PS4 games speelbaar gaat zijn op de PS5. Ze hebben al 'hundreds' of games getest en blijven dat nu doen om zoveel mogelijk compatibel te krijgen.
UPDATE: A quick update on backward compatibility – With all of the amazing games in PS4’s catalog, we’ve devoted significant efforts to enable our fans to play their favorites on PS5. We believe that the overwhelming majority of the 4,000+ PS4 titles will be playable on PS5.

We’re expecting backward compatible titles will run at a boosted frequency on PS5 so that they can benefit from higher or more stable frame rates and potentially higher resolutions. We’re currently evaluating games on a title-by-title basis to spot any issues that need adjustment from the original software developers.

In his presentation, Mark Cerny provided a snapshot into the Top 100 most-played PS4 titles, demonstrating how well our backward compatibility efforts are going. We have already tested hundreds of titles and are preparing to test thousands more as we move toward launch. We will provide updates on backward compatibility, along with much more PS5 news, in the months ahead. Stay tuned!
https://blog.eu.playstation.com/2020/03 ... cal-specs/
Image

Re: PlayStation 5

220
FGras wrote:Ik ben wel benieuwd hoe de marketing straks gaat zijn. Als Microsoft eerder de console uit brengt, hij is krachtiger en dezelfde prijs (of lager), dan staan ze nog best sterk. Zelfs zonder exclusives.
Gohja ik koop geen xdoos alleszins. Sinds dak gekocht heb one geen enkele deftige game meer uitgekomen buiten forza

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: PlayStation 5

221
Kolm wrote:Zonet werd de controller officieel onthuld via twitter:
https://twitter.com/PlayStation/status/ ... 2961050625

PSBlog artikel met nog meer foto's:
https://blog.us.playstation.com/2020/04 ... station-5/
ps5controller.jpg
Ik vind hem niet verkeerd, Een modern design dat past bij deze tijd. Veel belangrijker is natuurlijk hoe hij in de hand ligt en hoe goed de bedoelde extra functies werken. :)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

PlayStation 5

222
Kolm wrote:Zonet werd de controller officieel onthuld via twitter:
https://twitter.com/PlayStation/status/ ... 2961050625

PSBlog artikel met nog meer foto's:
https://blog.us.playstation.com/2020/04 ... station-5/
ps5controller.jpg
Dat is een bijzonder design... Met deze grote panelen zie ik veel opties voor stickers en speciale uitgaves. Doe mij maar gewoon een zwarte. Wel lekker dat dit nu ook USB C is!
fsterchele23 wrote:Gohja ik koop geen xdoos alleszins. Sinds dak gekocht heb one geen enkele deftige game meer uitgekomen buiten forza
Ik denk dat niemand op dit forum snel een xbox zal kopen. Maar met de gamepass en een grote gros mensen die niks om die Playstation exclusives geeft hebben ze zeker nog wel een kans op de markt!

Re: PlayStation 5

224
Een witte kleur is natuurlijk wel delicaat. Het wit zal snel vervagen door gebruik. Op zwart zie je dat natuurlijk wat minder.

Op zich ziet het er goed uit. De lightbar vind ik knap gedaan. Hopelijk voelt het niet al te bulky aan, ik heb het gevoel dat de buitenkanten wat breder zijn dat nu met de PS4.
Image