Re: PlayStation 5

1172
Breaking: Sony gaat PS5 via hun webshop aanbieden in de Benelux! Het zou gaan om PlayStation Direct die nu ook al in de US bestaat. Daar laten ze beperkt mensen toe een PS5 aan te schaffen. (Uiteraard ook via een wachtlijst). België en Nederland zouden de primeur krijgen. In de gaten houden dus!
Image

Re: PlayStation 5

1174
NTGSruler wrote: 29 May 2021 11:58 Breaking: Sony gaat PS5 via hun webshop aanbieden in de Benelux! Het zou gaan om PlayStation Direct die nu ook al in de US bestaat. Daar laten ze beperkt mensen toe een PS5 aan te schaffen. (Uiteraard ook via een wachtlijst). België en Nederland zouden de primeur krijgen. In de gaten houden dus!
Jaa zeker even in de gaten houden 😎
Image

Re: PlayStation 5

1175
zenmaster wrote:
gamerke1992 wrote: 29 May 2021 09:36 Zonder 4k tv zou ik geen pro kopen. Dan mis je 50% van de voordelen.
Oke bedankt. Dat dacht ik wel.
Image
Was het aan het overwegen, maar dan heeft het niet veel zin. Vind mijn beeld goed zo en heb ook geen gigantische tv.
Een Pro kost toch niet veel meer of wel? Ik zou dat wel kiezen dan. Snellere laadtijden is altijd goed en krachtiger en 1TB. Had gelijk mijn gewone gaan omwisselen toen met die GM deal en heb hem voor €170 omgeruild terwijl de oude nog een maand in garantie was. Had toen ook geen 4K. Die verkoper zei zelf dat ik slim was.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk


Last edited by RoyVdW on 30 May 2021 11:07, edited 1 time in total.
Image

Re: PlayStation 5

1177
Als ik op dit moment moest kiezen zou ik ook een pro kopen. Maar de kleine voordelen wegen voor mij niet op tegen het gedoe om nu nog te “wisselen”. 🤣 Tweedehands vragen ze nog altijd €250-€300 voor een pro, voor een fatsoenlijke (denk je dan, je weet nooit wat je krijgt). En als ik mijn slim omruil in GM krijg ik maar €112. Beetje belachelijk. 😐 Dan zou ik mijn slim eerst nog zelf moeten verkopen, hopen dat ik er nog €200 voor krijg…en weer pro zoeken. Teveel gedoe voor snellere laadtijden, terwijl het nu wel meevalt vind ik. Ik download ook geen games dus 500gb is voorlopig goed.
Image

Re: PlayStation 5

1178
zenmaster wrote: 28 May 2021 22:11 Ben blij dat ik er geen besteld heb indertijd en nu, hoewel redelijk laat, nog een PS4 heb gekocht. Want ik lees hier eigenlijk wat ik altijd al dacht en van kennissen met een een PS5 hoor. Nergens zijn ze voor een normale prijs te koop. Weinig of geen verschil in graphics. Ik ben nog wel een paar jaar zoet denk ik, en wacht sowieso tot er een zwarte komt.

Misschien iets voor een PS4 topic, maar wat is het voornaamste verschil tussen de Pro en de Slim als ik gewoon games offline speel?
Verschil in graphics ging hiervoor wel over PS4 games die op PS5 in backwards compatibility worden gespeeld. De kracht van de PS5 zie je pas bij PS5 games en ik was bij astro best al onder de indruk. Van wat ik zag van Ratchet tot nu toe ben ik ook versteld en de nieuwe Horizon PS5 gameplay was ook prachtig! Bij cross-gen games is het erg afhankelijk of ze echt aandacht hebben besteed aan de PS5 upgrade of niet...

PS4 Pro is algemeen ook krachtiger dan de PS4 en bij bv Cyberpunk is dat het verschil tussen nog min of meer speelbaar en helemaal niet speelbaar. Bij sommige games zie je dat enkel in laadtijden bij games die 'Pro Enchanced' (= alle nieuwe games) heb je ook nog betere graphics. De PS4 kan van een niet-'pro enhanced' ook verbeteren maar het resultaat daarvan is wisselend.
RoyVdW wrote: 30 May 2021 11:07 Een Pro kost toch niet veel meer of wel? Ik zou dat wel kiezen dan. Snellere laadtijden is altijd goed en krachtiger en 1TB. Had gelijk mijn gewone gaan omwisselen toen met die GM deal en heb hem voor €170 omgeruild terwijl de oude nog een maand in garantie was. Had toen ook geen 4K. Die verkoper zei zelf dat ik slim was.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Probleem is alleen dat de Pro niet meer gemaakt wordt waardoor je enkel nog de tweedehandsmarkt hebt en die profiteert mooi van het feit dat ze niet meer gemaakt worden :(
Image

Re: PlayStation 5

1179
Wist niet dat de Pro niet meer werd gemaakt? Dus nieuw is die onbeschikbaar? Dat is vervelend voor Zenmaster. Maar ik zou toch je gevoel volgen en even dat gedoe erbij nemen. Zou jammer zijn moest je toch spijt krijgen met je beslissing. Snap het, maar als je toch een andere wil neem dan de beste oplossing ipv puur naar het geld te kijken. Goedkoop is soms duurkoop. Verkoop je slim dan voor je vraagprijs maar aanvaard een lager bod maar bog steeds veel hoger dan GM dan ben je die direct kwijt en beide partijen tevreden.

Zoals Kolm zegt klopt ivm die 'Enhanced' games. Ik zou dus niet twijfelen want alle recente hebben die ondersteuning.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk



Image

Re: PlayStation 5

1180
Versta mij niet verkeerd. Ik ben zelf grote fan van de upgrade die de pro gaf. Daarom dat ik ook mijn standaard ps4 omgeruild heb voor een pro.

Maar als je al een ps4 hebt en geen 4K tv, vind ik het minder de moeite. Als je nog geen ps4 had, zou ik wel meteen voor een pro kiezen.

Wel merkte ik meteen een verschil met de pro. Ik speelde toen battlefront en mijn match was altijd veel sneller geladen dan die van een vriend.
Image

Re: PlayStation 5

1181
Dat van die enhanced games wist ik niet… Ja, ik houd sowieso de tweedehands markt nog regelmatig in het oog, ook voor games. Moest er iets uit de bus komen dan kan het nog altijd zijn dat ik een pro koop. Het is alleen niet meer zo dringend of belangrijk voor mij op dit moment. 🙂 Zoals gamerke zegt, heb geen 4K tv en de slim doet het nu goed.
Image

Re: PlayStation 5

1182
Ik ben wel benieuwd naar die officiële Sony webshop! Zou goed zijn dat er zo een officieel verkoopkanaal komt, hopelijk wordt het goed afgehandeld en zijn er daar niet opnieuw mensen die er zoveel mogelijk proberen kopen... :|
Ik ga eerst zoveel mogelijk PS4-games uitspelen en een nieuwe tv kopen, daarna zie ik nog wel voor een PS5, dan zijn we alweer minstens een jaar verder :lol:

Re: PlayStation 5

1183
Vermoedelijk liggen de prijzen voor een Pro tweedehands een stuk hoger dan normaal ivm de schaarste van consoles. Een Pro maken ze niet meer (blijkbaar?) en een PS5 is niet te krijgen..

Ik vraag mij alleen af als de gewone PS4 destijds ook zo opstijgend jetgeluid maakte toen ik die had. Het is mijn grootste ergernis aan de Pro.
Image

Re: PlayStation 5

1184
NTGSruler wrote: 02 Jun 2021 12:35 Vermoedelijk liggen de prijzen voor een Pro tweedehands een stuk hoger dan normaal ivm de schaarste van consoles. Een Pro maken ze niet meer (blijkbaar?) en een PS5 is niet te krijgen..

Ik vraag mij alleen af als de gewone PS4 destijds ook zo opstijgend jetgeluid maakte toen ik die had. Het is mijn grootste ergernis aan de Pro.
Ik herinner me dat mijn gewone PS4 echt begon op te stijgen als ik die in het pauzemenu liet staan van een AC game. Weet even niet meer precies welke AC game, maar het moet 1 van de eersten op PS4 geweest zijn. Mogelijk dus Black Flag.

Verder lijkt dat jet probleem echt een gevalletje: Pech hebben dat de koelpasta in jouw exemplaar niet goed was.
Andere mogelijkheden zouden heel veel stof kunnen zijn waardoor de hitte er niet meer uit kan.
In een te kleine kast gezet met te weinig verluchting waardoor hij oververhit is geweest en daardoor de koelpaste is verhard.
Maar die laatste twee geloof ik in jouw geval zo niet als ik je een beetje ken :P
Image

Re: PlayStation 5

1185
Zou nochtans allemaal redelijk in orde moeten zijn. De warme zomers de laatste jaren doen er natuurlijk ook geen goed aan. Mijn kamer is één van de warmste van het huis jammer genoeg...
Verder werkt mijn Pro nog perfect en dat mag hij hopelijk nog een aantal tijd volhouden :D
Image