Re: PlayStation 5

16
De PS3 was in die tijd dan ook ver vooruit. Je kreeg een blu ray speler die tegenwoordig niets meer kost. Ook de software was toen vooruitstrevend.

Ben benieuwd wat de PS5 met zich zal meebrengen. Maar buiten spelen op grotere resolutie (8k) denk ik niet dat technisch de vooruitgang zo groot zal zijn tov PS3.

Backwards compatibility: echt?? Ik snap niet dat zoveel mensen hiervoor warm lopen. PS1 en PS2 games speel ik nooit meer. Dus daarvoor hoeven ze het al niet te doen. PS3 games zullen langzaam uitsterven. En in het begin zullen het de "early adapters" zijn die een PS5 kopen.

Ik hoop vooral dat ze het ganse VR gebeuren niet teveel gaan integreren. Call me old fashioned maar ik zit graag ouderwets uitgezakt in de zetel met mijn controller in de handen. Geen behoefte aan brillen en whatever op mijn gezicht.

Voor de rest ben ik er wel klaar voor met mijn 4k tv.

Verder hoop ik dat online only en micro-transacties verbannen worden. :lol:
Image

Re: PlayStation 5

17
Voor VR kan dit wel een grote stap vooruit zijn, met al die extra rekenkracht. Ik vind het al jammer dat de race-ervaringen in VR beperkt zijn. Rally is indrukwekkend, ok, maar dan zijt ge maar alleen op de baan. Een racesimulator in VR met nog 20 andere auto's op de baan, dat lijkt mij fantastisch.
Nog even wachten dus :q:

Re: PlayStation 5

18
met0t0 wrote:Voor VR kan dit wel een grote stap vooruit zijn, met al die extra rekenkracht. Ik vind het al jammer dat de race-ervaringen in VR beperkt zijn. Rally is indrukwekkend, ok, maar dan zijt ge maar alleen op de baan. Een racesimulator in VR met nog 20 andere auto's op de baan, dat lijkt mij fantastisch.
Nog even wachten dus :q:
F1 vr zou gek zijn :-P

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: PlayStation 5

19
Ben zelf heel benieuwd wat het zal worden. Koop zelf niks op release. Over de prijs gesproken. De PS3 was met €600 te duur want er zat ook geen game of extra controller bij. Als ze de trend van smartphones volgen zou het wel eens duur kunnen uitvallen, maar €1000 is onrealistisch want die sprong van €400 zullen ze niet overwegen en dat ook uit commerciële overtuiging. PS €555 is realistischer, of ja €500. Heb ook een vermoeden dat dit de laatste fysieke zal zijn aangezien alle games zullen gestreamed worden of gedigitaliseerd.

Zelf heb ik nu wel een PS4 Pro want ik heb mijn gewone omgewisseld bij een Game Mania actie toen voor maar €150. Heb geen HDR tv dus weet niet of het veel verschil geeft en ben curieus naar de verschillen met de opvolger.
Image

Re: PlayStation 5

20
De PS3 was spotgoedkoop op release voor wat je kreeg aan hardware. Als je toendertijd een losse blu-ray speler wilde kopen dan was je minstens 1000 euro kwijt. Ik weet verschillende mensen die toen een PS3 kochten enkel en alleen als blu-ray speler...

Maar een gelijkaardige zet zullen ze met de PS5 niet kunnen doen, zo lijkt het toch tot nu toe. En ze weten ook verdomd goed dat een console van 1000 euro niet zal verkopen omdat je daarvoor al een aardige PC in elkaar kan zetten.

Nu ik de laatste weken weer redelijk wat op mijn PS3 speel is er 1 ding waar ik echt op hoop bij de PS5: Dat de batterij van de controllers wat langer meegaat dan die van de PS4... Het lijkt nu alsof die controllers van de PS3, zelfs na al die jaren, gewoon niet leeg raken terwijl ik op de PS4 bijna elke dag van controller wissel omdat de batterij (bijna) leeg is :L:
Image

Re: PlayStation 5

21
Die batterij van de controllers is inderdaad een issue. De DS3 blijft gewoon verschrikkelijk lang goed.

Geen idee als ik de console op release ga aanschaffen. Waarschijnlijk wacht ik eventjes af. Hangt er vanaf welke games op release beschikbaar zullen zijn. Ik vermoed van niet maar als GTA VI bijvoorbeeld op release beschikbaar zou zijn wordt dat zowiezo een gigantisch succes!

Toch vind ik het nog altijd wat vroeg voor de PS5. Mijn PS4 lijkt net ingeburgerd te zijn hier voor mij persoonlijk. Af en toe start ik nog eens de PS3 op, heb daar ook nog een redelijke backlog van games die ik graag had gespeeld. Moet er maar eens werk van maken zodat tegen dat de PS5 uitkomt ik de PS3 achterwege kan laten.
Image

Re: PlayStation 5

22
Dat gevoel heb ik ook met de PS4! En dat gevoel lijkt ook terecht, ik heb volgens PSNP ook iets meer games op PS3 (149) dan op PS4 (133) gespeeld. Multiplatform lijsten (24) niet meegeteld. Het verschil is weliswaar klein, maar het zegt toch iets :p

En ik had zonet ook een 'Ik word oud' momentje met de PS4... Ik dacht even een audio CD te beluisteren met headset op de PS4, maar de PS4 ondersteunt audio CD's niet :|

De PS3 gelukkig wel! Dus die maar gebruikt dan :music:
Normaal luister ik CD's op gewoon audio systeem zonder headset of op PC met headset. Echter was ik al ingelogd op de VPN van de zaak en die VPN wordt afgesloten als ik nieuwe apparaten aan mijn PC koppel.
Image

Re: PlayStation 5

23
Als je tijdens de levensduur van de PS4 nog games op PS3 speelt (zoals nu TLoU) is het toch logisch dat je meer PS3 games op je profiel hebt en daarmee dat het gevoel juist niet helemaal terecht zou zijn...? :P Het lijkt me dat je de afgelopen 6 jaar (ja, zo lang is de PS4 al uit - ik haalde op 29 november 2013 zowel een nieuwe auto als de PS4 op bij release) toch minimaal wel 16 van die PS3 titels hebt gespeeld ;)

Ik speel zelf amper nog op de PS3 (tot 1/2 jaar terug nog wel regelmatig). Ik merk ook dat áls ik m nu eens aan zet, dat ie ook echt even opstarttijd nodig heeft :lol:

Om mij mag de PS5 wel komen. Het blijft toch altijd een magisch iets het aanzetten van een nieuwe console.... :D Ik had m graag nog dit jaar gezien, maar zal (hopelijk) dus volgend jaar wel worden. Ik kan niet wachten iig!
Image

Re: PlayStation 5

24
En zo zie je maar dat het gevoel zomaar verschillend kan zijn bij iemand anders!

Wat mij vooral opvalt is de traagheid van de XMB van de PS3 en de Playstation Store tov die op PS4.

Logischerwijs als de PS5 hier in huis komt, zal het de PS3 zijn die zal schuiven. 3 Consoles passen voorlopig niet onder mijn 4k TV :P
Image

Re: PlayStation 5

25
Ik heb even snel proberen te tellen en sinds de release van de PS4 heb ik 50-55 PS3-only games op 100%/platinum gezet en er nog wat andere gespeeld. Uiteindelijk heb ik dus wel meer games op de PS4 gespeeld in die periode, maar tegelijk voelt het alsof ik nog helemaal niet klaar ben met de PS3 :think:

De PS5 mag van mij ook komen, maar dat zou dan inderdaad vooral voor het gevoel van het uitpakken/starten enz van een nieuwe console zijn! :P
Het eerste jaar verwacht ik niet dat er superveel games uit gaan komen en dat er dus nog veel gewisseld zal worden. Dat was in het begin van de PS3 en PS4 ook zo voor mij. Dus ik begrijp wel dat er mensen zijn die wat langer wachten met het kopen van een nieuwe console tot er wat meer games voor zijn.

XMB valt nog wel mee qua traagheid en werkbaarheid ervan, maar de store op PS3 is echt een draak... Ik gebruikte eigenlijk altijd transaction management op PS3 om een net gekochte game te downloaden omdat laten downloaden vanaf de PC-store een freeze gaf van de PS3 bij opstarten. Recent bleek dat het opnieuw werkte om via de store op PC iets te laten downloaden naar je PS3 en dat is eigenlijk nog het handigste. Enige minpunt is dat je dan niks met je PS3 kan doen na opstarten tot hij klaar is met downloaden. Dat was voor de freeze problemen anders, downloads verschenen dan automatisch onder 'Netwerk'.

Hier staan de consoles naast de TV en op de PS4 Pro van Sora met daarop nog een Pro van mij kan vast nog wel een PS5 als het echt moet... Of de pro's komen naast elkaar met op elke 1 PS3 en 1 PS5 ofzo. We hebben nog wel wat tijd om daar over na te denken :lol:
Image

Re: PlayStation 5

26
De Store is inderdaad een gruwel op PS3. Ik pak dan ook vaak de pc er bij....

Ik ben zelf ook nog niet helemaal klaar met de PS3, hoor, al merk ik wel dat het me op een of andere manier wel steeds vaker moeite kost om een game op PS3 te spelen. Afgezien van de gebruiksduur van de controllers, vind ik de DS4 echt veel lekkerder spelen. Al denk ik dat idd de traagheid van de PS3 in z'n algemeenheid ook niet helpt. Aan het begin was ik niet zo te spreken over de inrichting van de XMB op PS4, maar ik merk dat ik er nu juist best aan gehecht ben (het helpt dat we inmiddels mappen kunnen gebruiken).

Qua plekje: ik ben er ook niet over uit waar die zou moeten komen, maar dat gaat altijd goed komen ;). Ik denk dat de PS3 wellicht iets opschuift, maar er is wat mij betreft nog plek zat :).
Image

Re: PlayStation 5

27
ik heb zelf meer games gespeeld al op men ps4 dan op mijn ps3. bij mij ligt et vooral aan dat ik men ps3 pas in 2011 heb gekocht + ik ben veel intensiever beginnen gamen de laatste jaren.

ps5 mag uitkomen van mij. de cyclus is ongeveer evenlang als ps3 en als die backwards compability werkt op ps5 moeten we ook nie switchen tussen 5 en 4 int begin :p. als dat lukt met gewoon disc insteken verkoop ik men pro en ook men xdoos en zo zal de aanschafprijs van ps5 nog meevallen voor mij.

kritiek op controllers is zeker terecht. zou handig zijn als bakjes weer wat langer meegaan :) anderszijds vind ik de ds4 echt zalig om mee te gamen. gamen met ds3 voelt lijk een beetje geforceerfd aan vanwege dat die iets kleiner zijn en bovendien mis ik wel die shareknop en touchpad (heel handig in games om rap de map boven te halen ed)
Image

Re: PlayStation 5

29
Het valt mij vooral op hoe snel de batterij van de DS4 achteruitgaat. Met mijn DS4's van bij de release kan ik een drietal uur gamen. Gisteren heb ik met mijn nieuwe DS4 toch een zestal uur kunnen gamen voor hij plat was :)

De PS5 ga ik sowieso niet op de release kopen. Ik heb zelfs nog PS3-games te spelen, dus ik wacht wel nog even af :-"
cron