Re: PlayStation 5

31
Wie weet heeft de PS5 zelfs geen DS meer maar enkel spraak, beweging en hersentechnologie :smug: Al slaat dat niet aan zoals de Move of VR. 3D is ook al dood. Geef mij maar de klassieke manier zoals de PS4 nu is. De grootste verbetering is Bluetooth en dat alles draadloos is geworden.
Image

Re: PlayStation 5

32
Laat die ps5 maar komen. Ik denk dat die extra rekenkracht zeer welkom is. Ik vind de laadtijden bij veel games te lang (zeker bij ac oddysey). Dat zal ook wel deels aan de programmatie liggen, maar toch. Als de geruchten kloppen en de laadtijden zo sterk zullen afnemen, dan ben ik zeer tevreden.

En stel je voor dat de nieuwe elder scrolls een release game is... Then I'm in heaven :saint:

Ik hoop ook dat ze een draadloze VR zullen maken voor de ps5. Dan ga ik wel voor deze technologie gaan.
Image

Re: PlayStation 5

33
gamerke1992 wrote:Laat die ps5 maar komen. Ik denk dat die extra rekenkracht zeer welkom is. Ik vind de laadtijden bij veel games te lang (zeker bij ac oddysey). Dat zal ook wel deels aan de programmatie liggen, maar toch. Als de geruchten kloppen en de laadtijden zo sterk zullen afnemen, dan ben ik zeer tevreden.

En stel je voor dat de nieuwe elder scrolls een release game is... Then I'm in heaven :saint:

Ik hoop ook dat ze een draadloze VR zullen maken voor de ps5. Dan ga ik wel voor deze technologie gaan.
ze hebben et al getoond laadtijden enzo me spider-man maar de vraag is of dit ook geld op echte ps5 games :p

hopelijk wordt eso 6 wel een goede game want fallout vind ik toch gene vette op ps4 en ja ik bedoel beide :p
Image

Re: PlayStation 5

34
fsterchele23 wrote:
gamerke1992 wrote:Laat die ps5 maar komen. Ik denk dat die extra rekenkracht zeer welkom is. Ik vind de laadtijden bij veel games te lang (zeker bij ac oddysey). Dat zal ook wel deels aan de programmatie liggen, maar toch. Als de geruchten kloppen en de laadtijden zo sterk zullen afnemen, dan ben ik zeer tevreden.

En stel je voor dat de nieuwe elder scrolls een release game is... Then I'm in heaven :saint:

Ik hoop ook dat ze een draadloze VR zullen maken voor de ps5. Dan ga ik wel voor deze technologie gaan.
ze hebben et al getoond laadtijden enzo me spider-man maar de vraag is of dit ook geld op echte ps5 games :p

hopelijk wordt eso 6 wel een goede game want fallout vind ik toch gene vette op ps4 en ja ik bedoel beide :p
Die video heb ik ook gezien en dan denk ik echt wauw. Al zal het in de praktijk wel niet zo mooi zijn als ze het voorstellen.

Fallout op ps4 vond ik oké, maar het leek eerder op een ps3 game. Ik heb mij er zeker mee vermaakt (bugs niet mee meegeteld).

Die online fallout heb ik niet eens een kans gegeven. Dat spreekt mij echt niet aan.
Image

Re: PlayStation 5

35
gamerke1992 wrote:
fsterchele23 wrote:
gamerke1992 wrote:Laat die ps5 maar komen. Ik denk dat die extra rekenkracht zeer welkom is. Ik vind de laadtijden bij veel games te lang (zeker bij ac oddysey). Dat zal ook wel deels aan de programmatie liggen, maar toch. Als de geruchten kloppen en de laadtijden zo sterk zullen afnemen, dan ben ik zeer tevreden.

En stel je voor dat de nieuwe elder scrolls een release game is... Then I'm in heaven :saint:

Ik hoop ook dat ze een draadloze VR zullen maken voor de ps5. Dan ga ik wel voor deze technologie gaan.
ze hebben et al getoond laadtijden enzo me spider-man maar de vraag is of dit ook geld op echte ps5 games :p

hopelijk wordt eso 6 wel een goede game want fallout vind ik toch gene vette op ps4 en ja ik bedoel beide :p
Die video heb ik ook gezien en dan denk ik echt wauw. Al zal het in de praktijk wel niet zo mooi zijn als ze het voorstellen.

Fallout op ps4 vond ik oké, maar het leek eerder op een ps3 game. Ik heb mij er zeker mee vermaakt (bugs niet mee meegeteld).

Die online fallout heb ik niet eens een kans gegeven. Dat spreekt mij echt niet aan.
mijn probleem met fallout was vooral dat alles zo leeg aanvoelt. sure bethesda altij bzig van grootste werelden te maken blabla ma beetje kleiner en gevuld is aangenamer voor mij :p slecht voorbeeld want is niet echt klein te noemen is witcher 3. je bent altij wel met iets bezig en komt altijd wel vanalles tegen en dat gevoel had ik nie echt in fallout
Image

Re: PlayStation 5

36
Het ding is dat ze die snelle laadtijden nu halen met wat eigenlijk PS4 games zijn. En ze hebben die games waarschijnlijk al wat aangepast om er beter uit te laten zien. Maar als een game echt het maximale uit de PS5 gaat halen, dan gaan de laadtijden ook weer langer worden. Er gaan meer/grotere/mooiere assets in de game gestoken worden en die moeten ook geladen worden dan.

Ik herinner me dat Horizon Zero Dawn voor comprimeren op disc, iets meer dan 200GB was. Stel dat ze dat niet meer comprimeren omdat het ook een verlies van data en kwaliteit is, dan zal een PS5 ook even slikken om die 200GB (of grotere stukken dan voorheen) in te laden.
Image

Re: PlayStation 5

37
Kolm wrote:De batterijen van de nieuwe DS4's zijn ook iets beter dan die van de oude, dat scheelt ook al ;)
Die indruk begon ik ook te krijgen. Die nieuwe DS4's zijn wel leuk, ik dacht dat dat lijntje met licht in het touchpad zou storen, maar het heeft nog wel iets :)

Re: PlayStation 5

38
Kolm wrote:Het ding is dat ze die snelle laadtijden nu halen met wat eigenlijk PS4 games zijn. En ze hebben die games waarschijnlijk al wat aangepast om er beter uit te laten zien. Maar als een game echt het maximale uit de PS5 gaat halen, dan gaan de laadtijden ook weer langer worden. Er gaan meer/grotere/mooiere assets in de game gestoken worden en die moeten ook geladen worden dan.

Ik herinner me dat Horizon Zero Dawn voor comprimeren op disc, iets meer dan 200GB was. Stel dat ze dat niet meer comprimeren omdat het ook een verlies van data en kwaliteit is, dan zal een PS5 ook even slikken om die 200GB (of grotere stukken dan voorheen) in te laden.
Zoals bij MGS4 toen als je het spel installeert laat dat dan een uur of zolang als nodig duren, maar voorzie in-game een quasi laadloze ervaring zodat alles zeer vlot gaat en er geen onderbrekingen zijn. Sommige games zijn lastig om te spelen door de laadtijden. Bv. elke keer je door een deur gaat, een ander menuscherm te zien krijgt,....
Image

Re: PlayStation 5

39
RoyVdW wrote:Zoals bij MGS4 toen als je het spel installeert laat dat dan een uur of zolang als nodig duren, maar voorzie in-game een quasi laadloze ervaring zodat alles zeer vlot gaat en er geen onderbrekingen zijn. Sommige games zijn lastig om te spelen door de laadtijden. Bv. elke keer je door een deur gaat, een ander menuscherm te zien krijgt,....
De tijd van installeren zegt weinig over de laadtijden. Volledig laden vanaf blu-ray disc is erg traag omdat de leessnelheid een stuk trager is dan van een harde schijf. Maar zelfs als je alles op harde schijf zet en eventueel zelfs als decompressed, dan nog zal je op een bepaald moment tegen de maximale leessnelheid van een harde schijf aanlopen. En als je alles decompressed, heb je mogelijk 500GB op je schijf nodig en dat wilt ook niemand. Horizon Zero Dawn was voor compressie om op disc te zetten, ongeveer 200GB groot. Het is dus altijd een afweging van hoeveel je op de harde schijf zet dat je wilt uitlezen en hoeveel werk (bijvoorbeeld decompress) je er in geheugen nog op wilt doen. Als dat uitlezen met die nieuwe SSD van de PS5 een stuk sneller gaat, dan gaan ze mogelijk ook meer al decompressed op de harde schijf zetten.

En zelfs als je met alle variabelen hierboven aan het spelen bent, blijft het ook zo dat er steeds meer berekeningen nodig zijn als er meer pixels op het scherm staan en de modellen complexer worden. Dus ook daar gaan ze op een bepaald moment de grenzen gaan opzoeken waardoor laadtijden weer verschijnen of langer worden.
Image

Re: PlayStation 5

41
Whiiii! :party:

Mijn 2 vragen op dit moment:
1. Hoe gaat dat worden met die controller en vooral de levensduur van de elementen die voor haptic feedback zorgen + batterij. Batterij geven ze aan dat die beter is, beter dan de DS4 dus, maar ook even lang als die van de DS3? Nu ik de laatste tijd wat meer op de PS3 speel merk ik dat het verschil zelfs met oude DS3 controllers nog steeds enorm is!

2. Hoe groot wordt de SSD?
Blijkt al dat game installs mogelijk een heel stuk kleiner worden omdat ze niet 200 keer een lantaarnpaaltje opslaan omdat dat sneller is op een HDD :dizzy:
En dat je eventueel maar een deel van de game kan installeren.
Maar dan nog zullen het geen kleine installs worden als tegelijk alles grafisch veel beter wordt :q:

Edit: Toch nog een vraag 3: Hoe gaat hij eruit zien? Ik hoop vooral dat hij opnieuw stapelbaar wordt zoals de PS4, anders hebben we een plaatsprobleem rond de tv... :nerd:
Image

Re: PlayStation 5

42
Jouw vragen zullen bij meer mensen leven, verwacht ik zo.
Het design maakt me nog niet zo heel veel uit, al hoop ik op een soortgelijk design als van de PS4. Niet teveel poespas, maar vooral praktisch ingericht. Wel hoop ik dat ze goed kijken naar warmteafvoer, want bij iets warmere dagen wil de Pro daar nog wel eens problemen mee hebben. Sowieso zou het handig zijn als ie niet te groot wordt, om goed te kunnen plaatsen.

Ik ben benieuwd of MS nu ook al een releasedatum van de opvolger van de One bekend gaat maken.

Daarnaast zie ik uit naar wat releasetitels gaan worden en of er al gelijk bundels beschikbaar zullen zijn (daar gaat mijn voorkeur toch naar uit, liefst met 2 controllers en game). Wat gaat Sony daarnaast met VR doen in de nieuwe generatie (al zal dat wss nooit echt iets voor mij zijn met mijn evenwichtsorgaan)? En de Move? Blijven ze die ook ondersteunen? En zal de focus weer (enigszins) op social zijn, of juist weer meer richting de games zelf?

Ik hoop, net als jij, op DS3-achtige batterijduur van de controllers en toch minimaal 2TB schijfruimte (al zou het mij enorm verbazen als dit niet het geval zou zijn).

Ik mag tot slot hopen dat features van de 4 ook present zullen zijn op de 5, zoals externe schijf kunnen koppelen en zo (en niet zoiets simpels als de mogelijkheid om folders te kunnen maken achterwege laten zoals bij de overstap van 3 naar 4).

Ik ben erg benieuwd, maar het is in ieder geval duidelijk dat zodra er bundels beschikbaar zijn ik gelijk een pre order ga plaatsen!
Image

Re: PlayStation 5

43
Mij pre-order is al geplaatst! De mama was zo lief om deze morgen tegen openingstijd naar Gamemania gaan! Indien er nog speciale edities komen voor de release, dan word je chronologisch volgens moment van bestellen, opgebeld met de vraag wat je wilt tot ze op zijn.

Een pre-order wordt ook pas in de rij gezet als je ook hebt betaald. Dus als je telefonisch doorgeeft, dan heb je niet betaald en sta je niet in de lijst. Je kan ook niet via de site bestellen, je moet langsgaan in winkel.
Image

Re: PlayStation 5

44
Paveman datum van xbox scarlet is bekend gemaakt op e3 dit jaar. Dat was ook holidays 2020

Sony heeft ook al gezegd dat vr van de ps4 op de ps5 gaat werken. Kan wel zijn natuurlijk dat ze een derde model uitbrengen xd


Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: PlayStation 5

45
fsterchele23 wrote:Paveman datum van xbox scarlet is bekend gemaakt op e3 dit jaar. Dat was ook holidays 2020

Sony heeft ook al gezegd dat vr van de ps4 op de ps5 gaat werken. Kan wel zijn natuurlijk dat ze een derde model uitbrengen xd
Ah, kijk! Zo goed ben ik dus al op de hoogte :lol:
Het kan helpen dat ik zowel geen interesse in de Scarlet als in VR heb.... ;)

Ik wacht alsnog even met mijn pre order, tot ik deze in een winkel kan krijgen die wat meer bij me past (ik heb niks tegen GM, maar heb er ook niets mee).
Image