Re: PlayStation 5

198
Morgen om 17u gaat Sony een livestream uitzenden met Mark Cerny voor meer details ivm de PS5! :love:

https://twitter.com/PlayStationUK/statu ... 6888590344

Zou via https://blog.eu.playstation.com/ te volgen zijn.

Sterk vermoeden dat dit een reactie is op Microsoft die ook alle technische details uit de doeken heeft gedaan gisteren. Prijs daarvan is ook nog steeds onbekend.
Xbox details: https://www.eurogamer.net/articles/digi ... full-specs
Image

Re: PlayStation 5

202
Was ook gezegd dat het over de tech details ging... dat is niet voor iedereen weggelegd :p

Maar nu weten we tenminste waar we op technische vlak aan toe zijn ;)

Belangrijkste wat ik onthouden heb:
  • Supersnelle interne SSD kan vervangen worden, al ga je er uiteraard goed op moeten letten dat de SSD compatibel is met de PS5.
  • Externe HDD is nog steeds mogelijk.
  • Backwards compatibility for 'almost' all PS4 games. Dit bereiken ze door de PS5 in een andere modus te laten draaien afhankelijk of het een PS4 of PS4 Pro enhanced game is.
Image

Re: PlayStation 5

203
Leuk maar ik weet niet of het een goed idee is om de PS4 games er ook op te laten draaien en dan nog met een Pro verschil. Te complexe software en kan mss voor de kwaliteit van de effectieve PS5 games nadelig zijn. Waarom maken ze nu die beslissing dan kunnen ze even goed PS3 ook compatibel maken op de 4 met een update.

Ok heb het wat doorgespoeld en idd wat FGras zegt wat een schijtpresentatie. De repetitiefste ooit precies een bandje.
Image

Re: PlayStation 5

205
Het gaat niet alleen om software, ook om aanpassen van de kloksnelheden van de hardware.

Hoe ik het begrijp is dat de manier van programmeren voor PS4/Pro/5 en de hardware structuur erg vergelijkbaar is waardoor er maar weinig nodig is om het te laten werken. Het grootste probleem zit dan eigenlijk in de hardware die op veel hogere kloksnelheden draait en dat zou problemen kunnen geven. Door die hardware in een andere modus te zetten (lagere kloksnelheid is daarbij belangrijkste denk ik) kunnen de games gespeeld worden. Het is dus geen volledige software emulatie van die games!
Een van de redenen dat ze de structuur vergelijkbaar wilden houden, is dat ze wilden vermijden dat developers heel lang nodig hadden om het systeem zich eigen te maken. Denk hierbij vooral aan hoe het ging met de Cell processor van de PS3! Nu kunnen developers met al hun kennis van de PS4 al een PS5 game maken en andere dingen die nu nieuw toegevoegd worden zijn in principe optioneel. Denk aan ray tracing, betere audio (ben term even kwijt).

Het begin van de conference ging er eigenlijk over dat ze vooral naar de developers zijn gaan luisteren wat die wilden en 1 van die dingen was om het hele concept niet totaal om te gooien zoals bij de PS3. Net omdat ze op die manier heel snel up to speed zijn om games te maken voor de PS5.

@gamerke: Het was duidelijk dat deze man echt al superveel presentatie training heeft gehad en er vermoedelijk al veel gegeven heeft. Zo rustig, niet 1 keer 'euh' gehoord en eigenlijk kwam het er nog best snel uit ook :O
Image

Re: PlayStation 5

206
Kolm wrote:@gamerke: Het was duidelijk dat deze man echt al superveel presentatie training heeft gehad en er vermoedelijk al veel gegeven heeft. Zo rustig, niet 1 keer 'euh' gehoord en eigenlijk kwam het er nog best snel uit ook :O
Ja het viel mij ook enorm op. Ik moet voor mijn job enorm veel presentaties geven en dan is het leuk om te zien hoe hij dat zo beheerst deed. Hij heeft duidelijk veel ervaring.

Maar soms was het wel inderdaad iets te monotoon, wat de reactie can Roy verklaard. Maarja voor mij was het dus eerder de rust die opviel.
Image

Re: PlayStation 5

207
Doe het maar eens, een presentatie van bijna een uur zonder een moment van weifeling, helder en duidelijk sprekend ook voor mensen die de taal minder machtig zijn dan een native speaker. De man wist ook inhoudelijk waar hij het over had, voortdurend glimlachend met mijns inziens net voldoende intonatie om de geïnteresseerden bij de les te houden. De meeste althans. ;)

Je kunt je hooguit afvragen af het vaak niet te technisch was om het grote publiek aan te spreken.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: PlayStation 5

210
@Kolm: 3d audio (HRTF).

In mensentaal (gamers): Er komt vooral commentaar op de "kleine" SSD die zal meegeleverd worden. Na installatie schiet er nog 825gb over, wat vrij weinig is. Voordeel dan weer wel is dat op de PS5 bij nieuwe updates van games, er niet weer volledig gekopieerd zal moeten worden (zoals nu het geval is bij bepaalde games, mega irritant, yes i look at you Call of Duty!!).

Zoals ik het heb begrepen: bij launch zullen er aanvankelijk (maar) 100 PS4 games beschikbaar zijn die je zal kunnen spelen op de PS5. PS1-2-3 games zijn niet mogelijk (nog niet?). Vind ik nu wel een afknapper. Ik had graag gehad dat we op zijn minst ook nog PS3 games erop hadden kunnen spelen. Nu ik vermoed dat dit komt doordat ze hun Playstation Now ook nog wat willen pushen. Als je weet dat er meer dan 4000 PS4 games zijn, is het toch wel weer vrij miniem die Backwards Compatibility.

Wanneer krijgen we de console nu eigenlijk eens deftig te zien?
Launchgames?

De E3 2020 is cancelled, dus geen idee wanneer ze meer informatie gaan loslaten op ons.
Image