Re: Beat that Backlog! (2020)

181
NTGSruler wrote:Tis niet zozeer om veel uitgespeelde games te hebben. Voor mij is het persoonlijk omdat die in mijn hoofd dan uitgespeeld is en ik er niet meer moet voor om kijken :D Als mijn totaal dan er 1tje bijkomt of niet interesseert mij zo niet. Tis ergens een beetje een manier om het bij te houden voor mezelf. Het punt van dit topic natuurlijk :D
Dat is inderdaad het punt van het topic, maar voor de onderlinge vergelijking is het wel handig als iedereen beetje op dezelfde manier telt :p

Kona platinum => +1

Kolm: Gekocht in 2020: 29 | Uitgespeeld in 2020: 19 | Totale score: -10
Image

Re: Beat that Backlog! (2020)

183
Kolm wrote:Het starten en onmiddellijk uitspelen van een psplus game is inderdaad een nul-operatie wat het totaal betreft. Maar dat is het kopen en onmiddellijk uitspelen van een nieuwe game (of oude game) ook.
Of je zou in die logica de games die vorig jaar zijn uitgekomen en die je pas dit jaar koopt en uitspeelt, ook niet als gekocht hoeven te tellen, maar wel als uitgespeeld mogen tellen. En iets tellen als uitgespeeld en van je backlog aftrekken terwijl het er nooit heeft ingezeten is wel een beetje vreemd :P

Maar het is wel stoerder als het totaal van je backlog positief (of op 0) staat met 50 games gekocht/uitgespeeld dan met 2 ofzo :smug:
Maar als je op deze manier gaat tellen dan kan je toch nooit positief komen te staan?
Ik speel games die ik gekocht heb in bv 2016 (of van voordat dit idee bestond) nu uit en dan tel ik alleen dat ik die uitgespeeld heb en niet gekocht. (want die heb ik dit jaar niet gekocht) Doe ik dat wel dan is de maximale score die je kan halen 0.

Dit is dan toch zelfde principe als je ps+ games gaat spelen die bv ook uit 2016 komen. Die heb je "gekocht" in 2016 en niet dit jaar.
Image

Re: Beat that Backlog! (2020)

184
Marty wrote:
Kolm wrote:Het starten en onmiddellijk uitspelen van een psplus game is inderdaad een nul-operatie wat het totaal betreft. Maar dat is het kopen en onmiddellijk uitspelen van een nieuwe game (of oude game) ook.
Of je zou in die logica de games die vorig jaar zijn uitgekomen en die je pas dit jaar koopt en uitspeelt, ook niet als gekocht hoeven te tellen, maar wel als uitgespeeld mogen tellen. En iets tellen als uitgespeeld en van je backlog aftrekken terwijl het er nooit heeft ingezeten is wel een beetje vreemd :P

Maar het is wel stoerder als het totaal van je backlog positief (of op 0) staat met 50 games gekocht/uitgespeeld dan met 2 ofzo :smug:
Maar als je op deze manier gaat tellen dan kan je toch nooit positief komen te staan?
Ik speel games die ik gekocht heb in bv 2016 (of van voordat dit idee bestond) nu uit en dan tel ik alleen dat ik die uitgespeeld heb en niet gekocht. (want die heb ik dit jaar niet gekocht) Doe ik dat wel dan is de maximale score die je kan halen 0.

Dit is dan toch zelfde principe als je ps+ games gaat spelen die bv ook uit 2016 komen. Die heb je "gekocht" in 2016 en niet dit jaar.
Als het gaat over gewone games die je digitaal of retail koopt, dan tel je ze in het jaar dat je ze koopt als gekocht en het jaar dat je ze uitspeelt als uitgespeeld. Dus games die je kocht in 2011 en nu uitspeelt, tel je enkel nu als uitgespeeld, want het gekocht is eigenlijk in het jaar 2011 geteld, maar daar hebben we geen archief van.

Maar bij PSPlus games is het moment van kopen eigenlijk het moment dat je ze in je downloadlijst zet. Echter... als je net zoals ik en verschillende anderen, gewoon altijd alle PSPlus games in je downloadlijst zet, zou je ze eigenlijk in dat jaar dat je ze in downloadlijst zet, ook als gekocht moeten tellen. Ook als je ze uiteindelijk toch nooit gaat spelen omdat het achteraf toch niks voor je bleek. Dat heb ik 1 jaar wel gedaan toen er nog PS3/PSVita games waren en dan is het onmogelijk om dat allemaal uit te spelen en positief te geraken door andere games uit te spelen. Ik geloof dat ik toen iets van 60 games had, alleen al van PSPlus. Daarom hebben we ooit een aanpassing gedaan om PSPlus games enkel te gaan tellen als gekocht op het moment dat je ze effectief start, onafhankelijk van wanneer je ze in je downloadlijst hebt gezet, of als je heel zeker bent dat je die gaat spelen. Dus het kan ook zijn dat je een PSPlus game in 2019 start en als gekocht telt, maar pas in 2020 uitspeelt en als uitgespeeld telt.
Als je een PSPlus game gisteren startte en vandaag uitspeelt, dan gaat gekocht en uitgespeeld +1, maar het totaal blijft gelijk. Dat zou bij een retail game net hetzelfde zijn.

PSPlus games zijn uiteindelijk ook games die je koopt en op je backlog zet. Dus je kan ze tellen als gekocht op het moment dat je ze in je downloadlijst zet als je zeker bent dat je ze gaat spelen of het moment dat je ze start. Anders ga je PSPlus games nooit tellen als gekocht, maar wel laten tellen als uitgespeeld en hoe kan je iets als uitgespeeld tellen als je het nooit als gekocht hebt geteld? :think:

Extreem voorbeeld: Iemand speelt in een jaar alleen de PSPlus games die hij het jaar ervoor via PSPlus gehad heeft en dit jaren na elkaar. Elk jaar eindigt die met +20 ofzo in de eindstand, terwijl gekocht altijd op 0 blijft.
Image

Re: Beat that Backlog! (2020)

185
Ik wist niet dat hier zo een wedstrijd van gemaakt werd zeg.

Als ik een game heb waarvan ik niet meer weet of ik die heb gekocht 5 jaar geleden of dat die bij plus zat, ga ik die nu toch ook niet meer als gekocht in 2020 bijtellen.

Het topic dient mijn inziens als stimulans om games uit te spelen en eventueel minder games te kopen.

Als er zo nauwlettend wordt toegezien of elke stat wel zeker 100% klopt, is voor mij de lol er wat af eerlijk gezegd.

Gebruik gewoon je gezond verstand bij je cijfertjes en laat het plezant blijven aub.
Image

Re: Beat that Backlog! (2020)

187
Sorry als mijn hoeveelheid aan details en voorbeelden het te serieus heeft gemaakt. Ik heb nogal de neiging om te vervallen in teveel details en ik probeerde enkel maar uit te leggen hoe je de psplus games kon tellen.

Het is eerder toevallig dat ik twee keer bij NTGSruler vroeg over die psplus game omdat het in beide gevallen om een erg recente psplus game ging. Als het een psplus game zou zijn van tig jaren geleden, zou het me niet eens zijn opgevallen omdat ik die ook al lang niet meer weet. Evengoed maakt er iemand al wel is een telfout wat dan meestal door met0t0 wordt opgemerkt als hij ze verwerkt in het overzicht. Dus het was zeker niet om alles tot in de perfectie te krijgen, want dat valt toch niet allemaal te controleren tenzij iedereen ook nog al zijn financiële gegevens op het forum gooit :p

En als er al een wedstrijd was, dan was het de afgelopen jaren vooral een wedstrijd naar de bodem wat mezelf betreft :L:
Image

Re: Beat that Backlog! (2020)

191
paveman wrote: :jip: :jip: what's next? :D
Na het uitspelen van de games waar ik mee bezig was, is er altijd zo'n soort vacuüm waarin ik niet weet welke game ik als volgende ga spelen :p
Maar het gaat de DLC van Horizon Zero Dawn worden op verzoek/aanraden van fsterchele :lol:
Ik kijk wel een beetje op tegen new game+ on ultra hard, maar dat komt sowieso pas na the frozen wilds DLC. Hopelijk zit ik tegen dan beter in de game.
Verder zijn er wel nog wat andere games waar ik de grind eindelijk van ga doen zoals Max Payne 3 online xp (kan in je eentje)
Image

Re: Beat that Backlog! (2020)

192
Kolm wrote:Maar het gaat de DLC van Horizon Zero Dawn worden op verzoek/aanraden van fsterchele :lol:
Ik kijk wel een beetje op tegen new game+ on ultra hard, maar dat komt sowieso pas na the frozen wilds DLC. Hopelijk zit ik tegen dan beter in de game.
The Frozen Wilds is prachtig, veel plezier! :)

Ik zie dit topic ook niet als wedstrijd, vooral als motivator om mijn backlog bij te houden en met anderen te delen. Als een PS+ game al in afgelopen jaren als 'aangekocht' is geteld, dan kan hij in het huidige jaar gewoon als +1 meegeteld worden na uitspelen. Ik tel PS+ games alleen als aangekocht als ik ze opstart.