Re: Beat that Backlog! (2020)

167
Eindelijk even tijd om mijn nedgame aankoop te verwerken!

Far Cry 4 PS3 gekocht => -1
LittleBigPlanet 3 PS3 gekocht => -1
Wonderbook: Diggs Nightcrawler gekocht => -1
Aragami gekocht => -1

En uiteraard mocht de vita niet ontbreken:
Sorcery Sage Curse of the great Curry God LE gekocht => -1
Stranger of Sword City gekocht => -1
7'sCarlet gekocht => -1
Punch Line gekocht => -1
Muv-Luv Alternative gekocht => -1
Aegis of Earth: Protonovus Assault gekocht => -1

Totaal: -10

Er is gelukkig ook nog positief nieuws:
Death Stranding platinum => +1
Uncharted 4 100% => +1 :party:
Far Cry 4 PS3 100% => +1

Totaal: +3

Kolm: Gekocht in 2020: 29 | Uitgespeeld in 2020: 18 | Totale score: -11
Image

Re: Beat that Backlog! (2020)

175
NTGSruler wrote:Vermoed van wel. Maar die hebben we niet in 2020 gekregen?
Een psplus game tel ik altijd als 'gekocht' op het moment dat ik hem start, ongeacht wanneer ik hem heb gekregen via psplus. Anders zou ik altijd oude psplus games kunnen uitspelen om mijn 'uitgespeeld' te kunnen boosten, zonder dat ze ooit als 'gekocht' zijn geregistreerd :P
1 jaar heb ik een keer alle psplus games die we kregen en die ik nog niet had, geteld als 'gekocht'. Dat werd dan wel een drama voor de 'gekocht' statistiek, vooral omdat ik ze lang niet allemaal speel en dat we toen nog voor PS3, PS4 en PSVita games kregen :lol:
Sindsdien tel ik ze op het moment dat ik ze effectief start want dat betekent dat het ook eentje was die ik als interessant genoeg beschouwde om te spelen en dus in mijn backlog te plaatsen ;)
Image

Re: Beat that Backlog! (2020)

177
Het starten en onmiddellijk uitspelen van een psplus game is inderdaad een nul-operatie wat het totaal betreft. Maar dat is het kopen en onmiddellijk uitspelen van een nieuwe game (of oude game) ook.
Of je zou in die logica de games die vorig jaar zijn uitgekomen en die je pas dit jaar koopt en uitspeelt, ook niet als gekocht hoeven te tellen, maar wel als uitgespeeld mogen tellen. En iets tellen als uitgespeeld en van je backlog aftrekken terwijl het er nooit heeft ingezeten is wel een beetje vreemd :P

Maar het is wel stoerder als het totaal van je backlog positief (of op 0) staat met 50 games gekocht/uitgespeeld dan met 2 ofzo :smug:
Image

Re: Beat that Backlog! (2020)

178
Tis niet zozeer om veel uitgespeelde games te hebben. Voor mij is het persoonlijk omdat die in mijn hoofd dan uitgespeeld is en ik er niet meer moet voor om kijken :D Als mijn totaal dan er 1tje bijkomt of niet interesseert mij zo niet. Tis ergens een beetje een manier om het bij te houden voor mezelf. Het punt van dit topic natuurlijk :D
Image

Re: Beat that Backlog! (2020)

180
NTGSruler wrote:Tis niet zozeer om veel uitgespeelde games te hebben. Voor mij is het persoonlijk omdat die in mijn hoofd dan uitgespeeld is en ik er niet meer moet voor om kijken :D Als mijn totaal dan er 1tje bijkomt of niet interesseert mij zo niet. Tis ergens een beetje een manier om het bij te houden voor mezelf. Het punt van dit topic natuurlijk :D
Goed als ik uw score dan zo noteer, met een extra 'gekochte game'?
NTGSruler: Gekocht in 2020: 9 | Uitgespeeld in 2020: 7 | Totale score: -2

Ik heb zelf Tearaway Unfolded uitgespeeld, +1
met0t0: Gekocht in 2020: 0 | Uitgespeeld in 2020: 2 | Totale score: +2