Gaming voornemens 2020

1
Ik ben geen voorstander van goede voornemens (als je iets wil veranderen, doe dat dan 'gewoon', neem het je niet voor), maar naar aanleiding van kolm haar trophy doelstellingen dacht ik 'misschien is het wel leuk om deze doelen/voornemens met elkaar te delen en aan het eind van het jaar te zien hoe we het er vanaf hebben gebracht'. En eventueel om elkaar nog wat aan te moedigen in de tussentijd ;).

Ik heb het bewust losgekoppeld van trophies, want als het eremetaal je niet aanspreekt kun je alsnog wel doelen hebben die je graag zou willen behalen op game gebied. Allemaal uiterst ludiek bedoeld natuurlijk.

Mijn gaming voornemens voor 2020 zijn:
- Backlog < 30 games krijgen, zonder nog games weg te strepen, omdat er teveel games zijn die ik eerder zal gaan spelen dan die betreffende games (een daling van 2 t.o.v. mijn huidige stand lijkt niet veel, maar ik heb me nu al een jaar flink ingehouden qua aankopen... en PS5)
- Eerste PS5 platinum trophy :D
- Completion van 75% halen (gezien vooruitgang afgelopen jaren een hele opgave)
- PS3 backlog volledig wegwerken
- Persona 4 eindelijk uitspelen
- Weer minimaal 2 80-100+ uren games uitspelen (afgelopen jaar The Witcher 3 - nu alleen nog DLC - en MGS V). Om de backlog wat weg te werken ben ik geneigd om vaak eerst voor de wat kortere games te gaan. Het geeft alleen juist heel veel voldoening als ik zo'n uitgebreide heb afgewerkt.
Image

Re: Gaming voornemens

4
Ik wil vooral de grote kleppers afhebben tegen ps5. Ik denk dan aan cyberpunk, ni no kuni, red dead redemption, death stranding en mss ook nog ff15 en valkyria revolution. Voor de rest nie echt voornemens.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Gaming voornemens

5
Leuk dat er gelijk zoveel reactie is! :D
En iedereen stelt ook lekker uitdagende doelen! :D

@Elexus: tellen review games ook mee als aankopen, of mogen die wel? ;) Ik neem mijn petje in ieder geval af (niet dat ik ooit een draag, maar goed) voor je, als het je inderdaad lukt om tot die tijd geen enkele game te kopen #discipline
Image

Gaming voornemens

8
billie91 wrote:Ik wil dit jaar ook maar 1 game kopen, namelijk Cyberpunk 2077, en voor de rest niets. Op die manier kan ik mijn backlog ook goed uitdunnen. Of ik dat ga redden met alle sales is natuurlijk de vraag. :D
Ja bij een sale is het inderdaad lastig. Mocht ik de Far Cry games, wolfenstein games, playstation worldwide studios games of mad max nog voor een schandalige prijs tegenkomen dan haal ik die waarschijnlijk ook nog wel!
Image



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Gaming voornemens

9
Mad Max jaren geleden gespeeld, maar is zeker de moeite waard. De dag-nacht cyclus in die game is een van de mooiste die ik ooit heb gezien. Wat zal die game nu zijn, een tientje? Volgens mij was hij ook al een keer gratis via PS Plus.
Last edited by billie91 on 08 Jan 2020 17:49, edited 1 time in total.
Image

Re: Gaming voornemens

11
Geweldig idee! :lol: :cool:

De afgelopen jaren had ik op trophy gebied altijd het doel om 1% completion erbij te doen en 100 unearned trophies weg te werken. In 2019 verliep dat in eerste instantie goed, tot ik in september 2 borderlands games snel even startte om de 2 online trophies te halen. Na afloop goed voor 130 extra unearned trophies en een completion die gezakt was naar ongeveer 86,50% terwijl 88% het doel was voor 2019 :dizzy:

Hier op het forum waren er toch wel twijfels of het me nog zou lukken die 88% en minder dan 1700 unearned te halen...

Na het uitspelen van de games waar ik mee bezig was gevolgd door Prince of Persia en Medal of Honor Warfighter die al jaren op mijn lijst stonden, leek het weer wat te worden. Na nog wat kortere nieuwe games volledig te spelen was de 88% completion opnieuw binnen bereik, maar... die unearned trophies leken nog wel een probleem te worden. Toen werd uiteindelijk Tomb Raider op de PS3 opnieuw uit de kast gehaald om jaren na de multiplayer, nu ook eindelijk de singleplayer uit te spelen. Alle doelen waren op dat moment ongeveer bereikt.
Tijdens de kerstvakantie kwam ik er samen met fsterchele toe om de co-op van Dead Rising 2 een keer door te spelen waardoor ik de zin kreeg om de rest van de trophies ook eindelijk een keer te halen (nog niet helemaal gelukt helaas). Nog wat Uncharted 4 Survival DLC met NTGSruler en fsterchele was goed voor nog eens 10 unearned trophies minder :lol:

Het eindresultaat van 2019 dat alle verwachtingen behoorlijk overtrof: 88,51% completion en 1663 unearned trophies!

Hierbij nog een screenshot, genomen op 1 januari voor ik die dag een trophy haalde:
PSNP2020-01-01kl.png
En daarmee komen ik uiteindelijk bij 2020...
Oorspronkelijk zou het doel zijn om 89% completion en minder dan 1600 unearned trophies te hebben tegen het einde van het jaar.
Maar de eindsprint in 2019 was zo goed en gaf aan dat het mogelijk was om 2% completion te halen in 3 maanden, dat ik dacht: Waarom niet gewoon gaan voor die magische grens van 90% completion en 1500 unearned trophies? Als 2% in 3 maanden lukt, dan moet 1,5% wel lukken in 1 jaar. Na lang twijfelen heb ik dus besloten om niet gewoon voor de 89% te gaan, maar een keer gek te doen en voor 90% completion te gaan!
Heb ik daarna nog 9 jaar de tijd voor 99% want 100% is toch niet meer mogelijk :q:

Als ik de 3 borderlands games die nu in mijn lijst staan met 1-2 trophies uitspeel, dan heb ik al 210 unearned trophies weggewerkt en is dat doel gehaald en het completion doel waarschijnlijk niet heel ver af! Maar het is niet gezegd dat ik deze allemaal dit jaar uitspeel...

Kijk ik nog even naar mijn backlog dan heb ik in 2019 35 games uitgespeeld en in 2018 41 games. Naar de aankopen kijk ik eigenlijk iets minder omdat ik stiekem (ja echt heel stiekem!) toch ook een verzamelaar ben. 2019 was een iets minder jaar wat uitgespeelde games betreft en 3 maanden online van TLOU, U2 en U3 hebben daar alles mee te maken. In 2020 verwacht ik niet zo'n extreme online grinds die plots niet meer kunnen wachten, dus ik hoop opnieuw 40+ games te kunnen uitspelen net zoals in 2018!

TL;DR:
Doel van 2020 is 90% completion, minder dan 1500 unearned trophies en meer dan 40 games uitspelen.
Image

Re: Gaming voornemens

12
Succes Kolm, ik zal je zo min mogelijk storen. :)

Ik heb geen voornemens, noch goede noch slechte, ik hou me er toch niet aan. :D
Ik ga proberen weer een jaartje ouder te worden. ;)

Edit: Laten we vooral niet vergeten dit jaar ook veel plezier te hebben en te maken! :party:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Gaming voornemens

14
Mijn voornemen is simpel: geen nieuwe games kopen en proberen wegwerken wat ik nog heb staan in de kast (dertigtal games). .
Enig probleem: doorgaans kan ik maximum 1 game (die al niet té lang is) uitspelen per 1 à 2 maanden omdat ik zo weinig tijd heb om te gamen... Ik zal wel wat verlof kunnen gebruiken! :P

Re: Gaming voornemens

15
Ik heb mijn voornemens al deels kunnen inlossen en deels teniet gedaan. Ik wil zo veel mogelijk mijn backlog wegwerken, voordat de ps5 hier staat.

Ik heb in een maand borderlands 3, Detroit en batman arkham knight uitgespeeld. Maar ik heb wel everspace en the outer world gekocht.

Verder wil ik gewoon genieten van de momenten dat ik tijd vind om te gamen :)
Image