Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1248
met0t0 wrote:Horizon Zero Dawn

Ik had hem al op de release gekocht, maar er nog niet aan toegekomen.
Wat ben ik blij dat ik het nu wel gedaan heb! Dit is makkelijk een van mijn favoriete games geworden, naast LittleBigPlanet en Metal Gear Solid! :O

De gameplay is zeer vlot, de open wereld prachtig vormgegeven (om nog maar van de graphics te zwijgen!), er is genoeg te doen en het verhaal heeft voldoende diepgang. Het is ook verfrissend om een totaal nieuwe reeks te krijgen die direct zo goed is.

9,5/10
Mooi om te horen. Dit is dan weer zo eentje waar ik nog aan mag beginnen ;)
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1249
paveman wrote:
met0t0 wrote:Horizon Zero Dawn

Ik had hem al op de release gekocht, maar er nog niet aan toegekomen.
Wat ben ik blij dat ik het nu wel gedaan heb! Dit is makkelijk een van mijn favoriete games geworden, naast LittleBigPlanet en Metal Gear Solid! :O

De gameplay is zeer vlot, de open wereld prachtig vormgegeven (om nog maar van de graphics te zwijgen!), er is genoeg te doen en het verhaal heeft voldoende diepgang. Het is ook verfrissend om een totaal nieuwe reeks te krijgen die direct zo goed is.

9,5/10
Mooi om te horen. Dit is dan weer zo eentje waar ik nog aan mag beginnen ;)
Zeker aan te raden, ik ben er nog steeds in bezig, nu met de DLC The Frozen Wilds :)
En hij is veel korter dan de RPG's die je normaal speelt :P
Ik ben er nu wel al 75u in bezig, maar dat is omdat ik iedere uithoek verken en alles doe...

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1250
Soma 8/10
Het nieuwste survival horror spel van Frictional Games. Je speelt als Simon die kampt met gezondheidsproblemen. Toch ben je in contact gekomen met een dokter die een experimentele procedure wenst op te starten. De dokter plaatst je in een stoel, neemt enkele foto's en plots wordt je wakker op een plek die je helemaal onbekend is. Wanneer je deze bunker probeert te verkennen, merk je al snel op dat er ook moordzuchtige robots rondzwerven.
De atmosfeer is echt eng in dit spel en zo hoort een horror spel ook te zijn! Er zijn amper jumpscares, maar de monsters zien er echt eng uit. Ze bewegen op een abnormale manier en maken rare geluiden. Er zijn ook verschillende soorten monsters, die elk dan weer hun eigen gedrag hebben. Zo heb je er eentje waar niet naar mag kijken, of je hebt er eentje die blind is, maar wel alles hoort (zelfs het aanklikken van je zaklamp).
De omgevingen zijn dan ook weer best divers (hier zeg ik niets over omwille van spoilers :p ).
Het achtergrondverhaal was soms moeilijk te volgen, aangezien je deze kon lezen op computers, notes,... Deze liet ik vaak links liggen omdat het te eng was :D
Een nadeel was de framerate die vaak lastig deed. Zeker bij het inladen van grote omgevingen, waren er toch haperingen. En zo zakte de framerate toch redelijk vaak.
De mannen van Frictional Games hebben toch weer een topspel gemaakt! Zo goed als de Amnesia games is het wel niet, maar toch de moeite waart vond ik!
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1251
Mr.Wolf wrote:Soma 8/10
Het nieuwste survival horror spel van Frictional Games. Je speelt als Simon die kampt met gezondheidsproblemen. Toch ben je in contact gekomen met een dokter die een experimentele procedure wenst op te starten. De dokter plaatst je in een stoel, neemt enkele foto's en plots wordt je wakker op een plek die je helemaal onbekend is. Wanneer je deze bunker probeert te verkennen, merk je al snel op dat er ook moordzuchtige robots rondzwerven.
De atmosfeer is echt eng in dit spel en zo hoort een horror spel ook te zijn! Er zijn amper jumpscares, maar de monsters zien er echt eng uit. Ze bewegen op een abnormale manier en maken rare geluiden. Er zijn ook verschillende soorten monsters, die elk dan weer hun eigen gedrag hebben. Zo heb je er eentje waar niet naar mag kijken, of je hebt er eentje die blind is, maar wel alles hoort (zelfs het aanklikken van je zaklamp).
De omgevingen zijn dan ook weer best divers (hier zeg ik niets over omwille van spoilers :p ).
Het achtergrondverhaal was soms moeilijk te volgen, aangezien je deze kon lezen op computers, notes,... Deze liet ik vaak links liggen omdat het te eng was :D
Een nadeel was de framerate die vaak lastig deed. Zeker bij het inladen van grote omgevingen, waren er toch haperingen. En zo zakte de framerate toch redelijk vaak.
De mannen van Frictional Games hebben toch weer een topspel gemaakt! Zo goed als de Amnesia games is het wel niet, maar toch de moeite waart vond ik!
persoonlijk vond ik Stoma euh Soma niet top, verdienstelijk, dat wel. Ik heb me er ook zelden in verschoten, zoals jij zegt. Het verhaal was ook niet al te sterk.

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1253
Wolfenstein: The Old Blood

Leuke kortere game om de sfeer en verhaal al wat te scheppen voor Wolfenstein: The New Order. Niet zo veel bijzondere momenten, maar wel de gekende goede shootergameplay.

7,5/10

Wolfenstein: The New Order

Hier heb ik mij enorm mee vermaakt. Ik was er aangenaam door verrast! Niet alleen door de gameplay, dat zit echt heel goed, maar ook door het verhaal. Toch nog eens een shooter met wat van een verhaal, ik hou wel van die alternatieve toekomstverhalen. Natuurlijk is het verhaal niet het belangrijkste, maar het is een goed excuus om een hele hoop boeiende locaties af te lopen :)

8,5/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1255
DOOM (2016)

Heel vlotte shooter, met gameplay zoals in het begin van het FPS genre. Geen dekking zoeken, veel rondlopen en de trekker zelden loslaten. Uiteraard met een mooi arsenaal aan verschillende wapens en demonen genoeg om een kopje kleiner te maken.
Er zijn telkens goed gevarieerde arena's waarin de gevechten plaatsvinden en er is steeds voldoende uitdaging. Bovendien is het ook geen korte game, ik ben er toch een tiental uur mee bezig geweest en da's best mooi voor een FPS :)

8/10

Murdered: Soul Suspect

Ideale game als tussendoortje. Op een zevental uur is het uitgespeeld. Eigenlijk is het een simpel detectiveverhaal, waarin het hoofdpersonage zijn eigen moord + nog een aantal andere onderzoekt. Het verhaal is wel degelijk, al is het jammer dat pas helemaal op het einde de puzzelstukjes op hun plaats vallen. Klinkt logisch, maar ik heb toch liever wat meer opbouw, dat ge tijdens de game al het een en ander kunt raden.
Wel veel collectibles als ge alles van het verhaal wilt te weten komen!

7/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1259
Duke Nukem 3D Megaton Edition 100%. Eerste trophy in 2015. Deze game hebben we ooit eens via PS+ gekregen. Wat een crap is deze game!! Duke Nukem games zouden een gat in je cultuur zijn als je ze niet had gespeeld destijds. Wel dan heb ik graag een gat in mijn gamecultuur. Regelmatig werd ik ziek van de game te spelen. Geen idee als het aan de verschrikkelijk slechte graphics of de barslechte gameplay lag. Als er toevallig mensen zouden zijn die overwegen deze te spelen: niet doen! Investeer je tijd in iets anders. Wel blij dat de game eindelijk op 100% staat.
Image