Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1321
Mr.Wolf wrote:
gamerke1992 wrote:
Mr.Wolf wrote:Veel succes ermee, want de optionele bosses zijn niet simpel :cool:
Dat is een understatement :p Ik heb bij 1 boss de moeilijkheidsgraad op makkelijk gezet, omdat ik er na 30 keer nog niet in was geslaagd.
Ik ben kwaad geworden omdat er bijna geen enkele wou lukken en heb daarna maar preventief het spel verwijderd :p
Ik ben nu nog rustig een aantal keren door Niflheim aan het gaan, zonder de Valkyries te doen. Daarna ga ik terug naar Muspelheim om alles te doen. Ik vermoed dat ik dan wel klaar zal zijn voor de moeilijkste gevechten :)

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1322
Control. Ja eerst en vooral voor ik deze game speelde hoorde ik alleen maar goede kritieken, hoge cijfers werden daarbij niet geschuwd, sommige bronnen hadden zelfs 10/10 in petto. Komt er nog bij dat ik Quantum Break, van dezelfde makers, ook een paar jaar terug goed verteerd had, ik wist dus wat te verwachten. Echter, was dat niet helemaal zo. Aan het einde van de rit moet ik Control bestempelen als gewoon "oké" niet meer. De graphics zijn om te beginnen zeer gelikt, dit is zonder twijfel top. De geluiden en stemmen, ook niks mis mee. Maar... de gameplay... in de basis ook oké maar het is bij momenten uiterst frustrerend te noemen. Er waren echt momenten dat ik dacht de game te stoppen, ookal was het maar op easy. Sommige stukken zijn zo onnodig moeilijk. Zonder te veel te spoilen aan toekomstige spelers, onthou de naam Salvador.... ook het health systeem vind ik krakkemikkig. Je krijgt health als je een vijandt molt maar die health points zeg maar blijven ter plaatste liggen, het zou veel beter zijn, met bij momenten zo hevige gevechten dat die vanzelf naar je toe komen. Nu moet je soms een heel eind hollen en wordt je zonder pardon gedood. Ook mis ik health recovery, dat is er in een heel beperkte mate, je bar wordt maar een klein beetje hervuld. Ook de bar zelf is heel kort en ook al upgrade je die, het wordt nooit echt spectaculair, gevolg ? Heel veel game over momenten.

Het verhaal vind ik ook maar zo zo, dat is meer een subjectieve mening. Er is nog DLC wat op de planning staat, maar ik pas. Ik heb ook nog wat side missions gedaan maar bij één geraakte ik niet voorbij een gesloten deur, op Youtube stond wat je moest doen, maar de verrekte deur opende bij mij niet, ik ben dan ook gestopt ermee, gelukkig was dit niet in een hoofd missie, maar toch. Ik heb toch doorgezet en de game ontrafeld maar het is toch voor mij een teleurstelling geworden. Wellicht denken velen er anders over, maar zo zie je dat niet iedereen hetzelfde vindt, er zijn ook mensen die God of War slecht vinden dus ja...

Control geef ik een 7/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1323
Bedankt Gamefreak voor de uitgebreide informatie. Ben ook nog van plan deze te kopen. Slecht is een 7 niet, maar gewoon. Hmm je kan de hoge moeilijkheidsgraad ook zien als uitdaging. Maar uiteraard moet het ontspannend zijn. Meningen verschillen duidelijk tov andere die hem ook hebben uitgespeeld. Met dit in gedachten leg ik de verwachtingen lager en zal ik hem mss wel goed vinden.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1324
ik vond Control zelden ontspannend, ik zat soms al tervoor een nacht badend in het angstzweet te vrezen wat voor schorem de game nog in petto ging hebben. Uiteraard was het een uitdaging, en het is gelukt maar toch. Dit vond ik niet meer ontspanning. Hadden ze de game op heel wat vlakken vergeeflijker gemaakt vond ik dit ook een topper. Helaas. Er was een bepaalde boss (ja Salvador, kl¨¨tzak) waarvan ik dus op Youtube opzocht hoe ik hem moest mollen. Heel veel reacties gezien bij de comments bij dat filmpje waar mensen zeiden dat ze het opgaven. Je voelde de frustratie in hun woorden zo opstijgen. Er was zelfs een kwibus die 58 keer geprobeerd had en het opgaf. Pak 40% ofzo van die comments waren mensen die het opgaven. Er was nog iemand die Control vanaf dat bepaald punt in de game vergeleek met de Dark Souls reeks. Mits ik die games nooit speelde, en nooit ga spelen, weet ik dat niet. Maar dat is toch al een indicatie hé Roymans.

Ik raad de game niet af maar wees gewaarschuwd bij deze !!

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1327
Uncharted 3: Drake's Deception

Ik had hier een tijdje geleden gelezen dat een paar mensen deze de minste vonden van de Uncharted spellen. Ik heb nu 1 tot en met 3 gespeeld en ik vond deze ook wel de minste als zijnde 'game'. Qua spektakel zat het wel enorm goed en soms waande ik me echt in een film. Ik had wel daardoor vaak het gevoel dat de balans 'filmische ervaring' en 'game' niet altijd correct was. Daar komen games zoals Heavy Rain en Beyond Two Souls goed mee weg omdat verhaalvertelling toch wel de hoofdmoot van deze spellen is. Uncharted is meer gekend als actie/adventure en dus voelde deze wijziging iets meer kunstmatig.

Ik heb me er wel mee geamuseerd. Grafisch ook enorm indrukwekkend.

Op naar nummertje 4! Benieuwd!
Image

Welke game speelde je het laatste uit?

1330
Red Dead Redemption DEUX

Wat een game! :0 Ik heb mij heel veel verbaasd over de details, de pracht en de praal. Ik heb heel veel gelachen en op bepaalde momenten zelfs een traantje weggepinkt. Er zitten misschien wat minimale dingen ik die ik anders aangepakt zou hebben, maar de Houser mannen hebben zichzelf weer eens overtroffen! Als dit het laatste project van dit befaamde duo is, dan is het een prachtige afsluiter! Nu nog naar de 100%!

10/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1332
Journey
Stiekem wilde ik deze game met de launch al spelen maar toen vond ik m te duur voor max 3 uur gameplay. Uiteindelijk was er nooit wat van gekomen tot ik m nu gratis in de store zag staan!

In zijn tijd was het ongetwijfeld een goede game, unieke gameplay en grafisch is het nog steeds fantastisch! Maar "That Game Company" heeft onlangs vrijwel precies hetzelfde spel met een andere look uitgegeven die ik net wat beter vind qua verhaal en emotie (children of the light (of zoiets)). Journey was voor mij dus niet echt een unieke beleving als dat het voor de meeste mensen wel was. Verder kwam ik in mijn eerste playthrough tot het laatste hoofdstuk niemand tegen dus dat zijn wat minpunten.

7/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1333
FGras wrote:Journey
Stiekem wilde ik deze game met de launch al spelen maar toen vond ik m te duur voor max 3 uur gameplay. Uiteindelijk was er nooit wat van gekomen tot ik m nu gratis in de store zag staan!

In zijn tijd was het ongetwijfeld een goede game, unieke gameplay en grafisch is het nog steeds fantastisch! Maar "That Game Company" heeft onlangs vrijwel precies hetzelfde spel met een andere look uitgegeven die ik net wat beter vind qua verhaal en emotie (children of the light (of zoiets)). Journey was voor mij dus niet echt een unieke beleving als dat het voor de meeste mensen wel was. Verder kwam ik in mijn eerste playthrough tot het laatste hoofdstuk niemand tegen dus dat zijn wat minpunten.

7/10
Sky: Children of the Light lijkt inderdaad heel erg op Journey qua gameplay en grafische stijl. Ik heb Journey destijds wel bij de release gespeeld en vond het een boeiende ervaring. Nu heb ik pas Sky: Children of the Light gedownload (net uitgekomen voor Android) en ga er binnenkort mee aan de slag. 'k Ben benieuwd hoeveel hetzelfde zal zijn.

Ik heb zelf Tearaway Unfolded uitgespeeld.
De originele Vita-game vond ik een van de prachtigste werelden die ik al heb gezien in een game. Hoe alles zo gedetailleerd uit papier gemaakt is, de hele sfeer, de muziek, ... typisch Media Molecule en een unieke ervaring. Dit is allemaal mooi overgedragen naar de PS4, waar de papieren wereld nog beter tot zijn recht komt op een groot scherm. Pluspunt is dat er toch heel wat aan de originele game is toegevoegd en dat er geen gemis is van de touchpads van de Vita. Zeker het einde vond ik veel mooier gemaakt.
Kleine minpuntjes dat de gameplay niet altijd even vlot is en dat de camera niet altijd mee wil. Voor de rest enorm van genoten :)

9/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1334
A Plague: Tale of Innocence. Wauw, wat een game !! Ik verwachtte adhv reviews op het internet dat hij goed ging worden maar zo goed... nee. Zonder te spoilen, zeer goed verhaal, boeiende personages, geslaagde sfeer, verrassende plotten, frisse gameplay.... een schot in de roos. Kleine minpunten zijn de soms lange laadtijden en ook hebben ze maar een beperkt aantal stemacteurs ingehuurd voor de rabauwen van dienst. Dit resulteert dat je vaak dezelfde stem hoort terugkomen als je een groepje schurken benadert. Maar los daarvan, niks fout met de game. Ik had altijd een top 3 in games, 1. The Last of Us, 2. Uncharted 2 en 3. God of War 3. A Plague bekleedt nu voor mij de derde plek en lapt Kratos dus pootje. Zeer straf. Ik raad iedereen de game aan.

9.5/10