Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1336
RoyVdW wrote:Volgens mij is het A Plague Tale: Innocence.
Image
Zeer leuk om te horen. Heb de game hier liggen en moet er nog aan beginnen zoals bij zovelen dus mooie vooruitzichten.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
ja, de titel ontgaat me soms wat Roy. Ik zou zeggen, leg de game maar snel op de pijnbank want het zal je bekoren !

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1337
Life Is Strange: Before The Storm

Een stuk korter dan de originele game, geen mogelijkheid om de tijd terug te spoelen en de camera kan soms nogal vervelend doen, maar dat zijn dan ook de enige minpunten voor mij.
Het was alweer heel meeslepend, wat ik heel knap vind om met minder spectaculaire verhaalelementen te realiseren. Uiteindelijk is het een relatief simpel puberverhaal, maar alles zit zo goed in elkaar. De cruciale keuzes zorgden telkens voor enige keuzestress, wat toch betekent dat ik mij betrokken voelde in het verhaal.

8/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1338
Batman: The Telltale Series

Na Life Is Strange had ik zin in een andere game die helemaal om het verhaal en keuzes draait en naar deze game had ik al lang uitgekeken om mee aan de slag te gaan. Ik vind het een zeer geslaagd Batman-verhaal in de mooie gekende grafische stijl van Telltale Games. Heel jammer dat ik vaak last had van technische problemen: personages die plots stukken ontbraken, de game die op willekeurige momenten soms afsloot, de controls die op sommige stukken helemaal niet meer mee wilden door de lage frame rate, ...
Gelukkig heeft het de ervaring niet te veel afgebroken en blijf ik met een positief gevoel achter van echt betrokken geweest te zijn bij het verhaal. Dat ik in deze game eindelijk eens de gewenste resultaten heb bereikt door de juiste keuzes te maken (i.t.t. Life Is Strange, Detroit: Become Human, ... eerder) zal ook wel aan dat positief gevoel bijdragen :)

8/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1340
Life is Strange 2
Zeker even goed als het origineel naar mijn mening. Ik had het niet gedacht, maar ik vond het verhaal en de personages persoonlijk (nog) leuker dan het eerste deel. Opnieuw prachtig in elkaar gestoken, zowel de storyline als de omgevingen en landschappen. Platinum terwijl ook behaald.

Ik was tevreden met mijn einde, maar was uiteraard benieuwd naar de andere eindes. Blijkt dat er niet twee maar zeven mogelijkheden waren, heb ze even allemaal bekeken en vond ze echt goed.
[+] Easter egg
Ook heel leuk dat in de laatste episode er een link wordt gemaakt met het eerste spel, ik had het eerst niet direct door tot Arcadia Bay werd vermeld :P
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1341
dividedx11 wrote:Life is Strange 2
Zeker even goed als het origineel naar mijn mening. Ik had het niet gedacht, maar ik vond het verhaal en de personages persoonlijk (nog) leuker dan het eerste deel. Opnieuw prachtig in elkaar gestoken, zowel de storyline als de omgevingen en landschappen. Platinum terwijl ook behaald.

Ik was tevreden met mijn einde, maar was uiteraard benieuwd naar de andere eindes. Blijkt dat er niet twee maar zeven mogelijkheden waren, heb ze even allemaal bekeken en vond ze echt goed.
Ik heb mij moeten inhouden om hem te kopen in een sale in de PS Store, zal wachten om hem eens goedkoper fysiek te kopen. Leuk om te horen dat hij zeker de moeite is.

Unravel
Ik had enkel een simpele platformer in wat mooie omgevingen verwacht, niet veel meer dan een tussendoortje. Ik ben aangenaam verrast! De omgevingen zijn prachtig gemaakt, de gameplay is leuk met puzzels die even wat nadenken vragen, maar nooit te moeilijk. Blijkt er ook nog eens een verhaal te zijn, dat had ik niet verwacht. Ok, het verhaal is relatief simpel, maar wordt prachtig gebracht doorheen de verschillende omgevingen.
Jammer genoeg niet zo'n lange game, maar eigenlijk is dat ook niet nodig.

8,5/10

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1342
met0t0 wrote:
dividedx11 wrote:Life is Strange 2
Zeker even goed als het origineel naar mijn mening. Ik had het niet gedacht, maar ik vond het verhaal en de personages persoonlijk (nog) leuker dan het eerste deel. Opnieuw prachtig in elkaar gestoken, zowel de storyline als de omgevingen en landschappen. Platinum terwijl ook behaald.

Ik was tevreden met mijn einde, maar was uiteraard benieuwd naar de andere eindes. Blijkt dat er niet twee maar zeven mogelijkheden waren, heb ze even allemaal bekeken en vond ze echt goed.
Ik heb mij moeten inhouden om hem te kopen in een sale in de PS Store, zal wachten om hem eens goedkoper fysiek te kopen. Leuk om te horen dat hij zeker de moeite is.

Unravel
Ik had enkel een simpele platformer in wat mooie omgevingen verwacht, niet veel meer dan een tussendoortje. Ik ben aangenaam verrast! De omgevingen zijn prachtig gemaakt, de gameplay is leuk met puzzels die even wat nadenken vragen, maar nooit te moeilijk. Blijkt er ook nog eens een verhaal te zijn, dat had ik niet verwacht. Ok, het verhaal is relatief simpel, maar wordt prachtig gebracht doorheen de verschillende omgevingen.
Jammer genoeg niet zo'n lange game, maar eigenlijk is dat ook niet nodig.

8,5/10
Leuk te horen heb deze ook in sale gekocht staat op de XMB. Ga je voor plat dan moet je game uitspelen zonder te sterven dacht ik?

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1343
RoyVdW wrote:Ga je voor plat dan moet je game uitspelen zonder te sterven dacht ik?
Dan moeten alle geheimen in alle levels gevonden worden en ja, ook uitspelen zonder te sterven. Geen idee of ik voor de platinum zou gaan. Nu eerst eens de tweede game opstarten en uitspelen. Als ik er dan nog zin in heb, ga ik het wel proberen. Op zich is het toch niet zo'n lange game.

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1344
Ik zal het hier maar neer zetten.
Need For Speed Most Wanted 100%. Dankzij Kolm de DLC aangeschaft en met wat online hulp alles kunnen behalen. Moet zeggen dat mijn NFS noden weer even vervuld zijn. De politie die op je in bashed tijdens races heb ik het er weer even mee gehad.

Puur een weetje: blijkbaar main game en DLC heb ik 109 uur gespeeld...
Na 7 jaar en 6 maanden dus alle trophies binnen :lol:
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1345
Nice!
Ondanks dat ik NFS:HP een stuk beter vond, heb ik uiteindelijk MW best nog veel gespeeld. Een tijdje terug (2 jaar geleden alweer zie ik.... :silly: ) samen met kolm ook de 100% hiervoor gehaald, terwijl ik dacht dat ik daar nooit toe zou komen vanwege de online trophies. Daarna ook de Vita versie nog maar eens opgepakt via PS TV.
Het blijven voor mij vermakelijke games. Enkel zonde dat Criterion ze niet meer maakt....
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1349
Unravel 2

Grotendeels dezelfde gameplay als de eerste game, met toevoeging van co-op. We hebben hem ook volledig met 2 gespeeld het is altijd leuk als een game nog de mogelijkheid biedt tot lokale co-op :)
Dezelfde mooie grafische stijl, opnieuw nooit al te moeilijk, maar wel veel sneller uitgespeeld jammer genoeg. Ter verlenging van de speelduur zijn er 20 uitdagingen toegevoegd in aparte korte levels. Die zijn een mix van soms heel snel ergens doorlopen of net lang blijven stilstaan om een iets complexere puzzel op te lossen. Ik vond ze niet zo speciaal en had liever langere gewone levels gehad.
Nog een minpuntje: waar de eerste game nog iets of wat van een verhaal bracht, is dat er in deze game helemaal niet meer.

7,5/10
cron