Re: PlayStation 3

62
NTGSruler wrote: 09 Mar 2023 18:24 Heb er vandaag ook wat over gelezen. Er gaan geruchten de ronde dat dit weer een "verdoken" move van Sony zou zijn om de PS3 Store te kunnen sluiten.
Zelf heb ik de laatste firmware update nog niet gedownload, enerzijds omdat de PS3 dus zelden wordt opgezet, maar eerlijk deels omdat ik het ook niet vertrouwde dat er nu nog een update volgt.
Op PS3 heb ik nu geen intentie meer om nog games te gaan kopen, maar heb wel nog een aantal games (reeds gedownload) staan dat ik "ooit" nog wou spelen. Ik hoop maar dat ondertussen de PS+ licentie weer niet verlopen is en ik het nog kan herstellen.

De Vita is gewoon zo jammerlijk behandeld geweest door Sony in al zijn tijd. Wat een geweldig toestel was het eigenlijk destijds.

En een toestel dat ik nog altijd gebruik. Ik sta vooraan in de rij als er een nieuwe vita zou uitkomen.
Image

Re: PlayStation 3

63
FGras wrote: 10 Mar 2023 02:49 Het gaat toch wel een keer gebeuren en is het inmiddels niet 10 jaar geleden dat de PS4 uit kwam?
Ooit zal de store wel een keer uitgaan maar we mogen op zijn minst hopen dat ze het dan aankondigen.
Overigens is het probleem enkel het downloaden van dingen met een license. Je kan ze prima aankopen maar dus niet downloaden.

Ondertussen zou het probleem bij veel mensen opnieuw opgelost zijn maar nog niet voor iedereen. Mogelijk dat de fix even tijd nodig heeft om uit te rollen over alle servers/databases.
Image

Re: PlayStation 3

64
@FGras: het is hier al eens gezegd geweest maar wij zijn "bevoorrecht" als het op Playstation aan komt. Je zou verschieten hoeveel mensen over de wereld enkel toegang of de middelen maar hebben om PS3 games te spelen.

@Gamerke: in tegenstelling tot VR sta ik ook te springen voor een opvolger van de Vita. Maar ik vermoed dat die nooit zal komen. De Switch staat volgens mij te sterk als het handheldgaming betreft. Mobile games kunnen ze tegenwoordig ook niet meer tegenop.

@Kolm: das goed nieuws. Zijn we eigenlijk verplicht om de nieuwe update te installeren? Als we online willen zijn wel vermoed ik. Ik wacht nog eventjes af. Hopelijk komt er dus een fix.
Image

Re: PlayStation 3

65
De PS3 blijkt toch nog aardig wat spelers te hebben desondanks zijn leeftijd.
As reported by PlayStation Lifestyle, the recent Insomniac Games breach featured some interesting statistics about the PS3's playerbase. The breach revealed that, as of February 2023, the PS3 still reported a monthly active user count of nearly 2 million players. The player counts between December 2022 and February 2023 suggested monthly player counts on PS3 fluctuated between 2.3 million and 1.9 million during the three-month-long period. The number was likely buoyed by the lack of availability of many PS3 games on modern platforms, with several PS3 games only available for streaming through PS Plus Premium.

Alongside the PS3's impressive player counts, the data also shared monthly active user counts for both of Sony's newer consoles as well. The PS4 boasted monthly active PSN user counts reaching 71.5 million during the same period, with the Sony platform standing as one of the best-selling consoles of all-time. The PS5 reported a monthly active user count of 37.1 million players by February 2023, according to the leak. The PS5's impressive performance comes despite early supply issues for the console following its 2020 launch.
Het is wel niet zeker of die getallen nu wel/niet de premium mensen includen. Ze gaan er hier vanuit van wel, maar dat is niet zeker natuurlijk.

https://gamerant.com/ps3-reportedly-sti ... ive-users/
Image

Re: PlayStation 3

66
In veel landen is een PS4 of zelfs een PS5 gewoon te duur of een zeldzaamheid. PS3 heeft gewoon een zéér stevige basis kwestie games en dus blijkbaar nog steeds van spelers. Reden te meer waarom Sony beter de PS3 nog even ondersteuning biedt.
Image

Re: PlayStation 3

67
NTGSruler wrote: 01 Jan 2024 21:54 In veel landen is een PS4 of zelfs een PS5 gewoon te duur of een zeldzaamheid. PS3 heeft gewoon een zéér stevige basis kwestie games en dus blijkbaar nog steeds van spelers. Reden te meer waarom Sony beter de PS3 nog even ondersteuning biedt.
Hier in Mexico heb je om de 2 a 3 woonblokken wel een game cafe met xbox ones en playstation 4's. Die zitten altijd vol met jeugd. Leuk om te zien.

PS5 en Series X zijn nergens te vinden. Series S kom je heel soms tegen.
cron