Trophy Leaderboards IV

1
Seizoen IV
Updates

Nadat Tjeefkeuh het eerste seizoen zo mooi had afgesloten hebben we er alweer twee seizoenen opzitten. Seizoen IV is begonnen. Vanaf nu zal elk seizoen bestaande uit een jaar begin mei van enig jaar worden afgesloten. Tegelijkertijd wordt een nieuw seizoen opgestart.
De periode van een jaar geeft een mooi inzicht in de vorderingen (vooruitgang) van elke gamer. In een apart topic worden de tussenstanden bijgehouden en dat was aanleiding voor ons om de individuele vooruitgang onderling met elkaar te gaan vergelijken. Hieraan hebben we dan weer 'medals' verbonden!

Hidden Trophies

Zijn toegestaan in alle leaderboards, maar bij Completion en Rarity wordt dit aangeduid en kom je niet meer in aanmerking voor eender welke beloning voor een toppositie.
[+] Ingeschreven
billie91
coolgamer
daviduvel
dividedx11
Elexus
fsterchele23
gamerke1992
Hybris
Kolm
Marty
Maxidomino
met0t0
minermb
Mr.Wolf
NTGSruler
paveman
RoyVdW
Rushifel
Sanity penguin
ShAmPi
Sora_Lizard
Stany7

De leaderboards worden elke 4 tot 5 weken ge-updated.
Indien je avatar aangepast moet worden of je een fout opmerkt, laat het gerust weten via pm.

Trophydata afkomstig van PSNProfiles

Naar een idee van RoyVdW
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards IV

3
Let op: dit zijn niet de behaalde platinums maar de scores die ermee behaald zijn!

Image


Hieronder het overzicht met de werkelijk behaalde platinums per categorie. In de blauwe kolom vind je het totaal en in de kolom rechts ervan met blauwe cijfers de behaalde punten.

Image



Last edited by Sora_Lizard on 02 Jun 2020 22:10, edited 12 times in total.
Reason: Verse cijfers
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards IV

6
De huidige versie is gebaseerd op een telling van 8 juni 2019.

Een idee van Roy dat zo prachtig in gang geslingerd werd door Tjeefkeuh, beleeft inmiddels een vierde seizoen.
Deze Trophy Leaderboards IV beginnen we wat de seizoensmetingen betreft allen weer op nul. We zijn dit seizoen goed uit de startblokken gekomen, Gezamenlijk wisten we 7 levels te stijgen en 31 platinums te verdienen.
Dit seizoen belooft een spannende te worden. Ergens in Toogpraat plaatste ik onlangs een poll die gehouden wordt in het AD. Hieruit blijkt dat “ons” gameplatform PlayStation blijkbaar de meeste aanhangers kent. In het bijzonder de PS4 (Pro). Maar hoe lang nog?
We lezen allemaal al de geruchten over mogelijke gamestreaming zodat er geen of nauwelijks nog hardware nodig is. Gelukkig komt er eerst nog een PlayStation 5!
Vast staat dat hij groen wordt, een soort van AAA+ model. Dus met een laag energie verbruik. Kunnen die wifi verstorende zonnepanelen bij de buurman eindelijk ook van het dak. Die zijn sowieso overbodig nu de windmolens overuren en –toeren maken de laatste tijd. Maar ja, als we aan de wet van behoud van energie denken dan volgt eruit dat naarmate het aantal windmolens toeneemt de energie van de wind afneemt. Dat wordt nog eens een interessant rekensommetje.
Terwijl het gat in de ozonlaag kleiner wordt en de global warming afneemt maken de windmolens zichzelf overbodig temeer de natuur steeds minder wind levert en de echte winters terugkeren en we dus weer harder moeten stoken om het warm te krijgen. Dit wordt nog eens versterkt doordat grote velden met zonnepanelen veel zonne-energie opslorpen en de aarde dus minder verwarmd wordt door onze eigenste ster.
Gelukkig beschikken we tegen die tijd nog over voldoende lagen steenkool en velden met aardolie om in de energiebehoefte te voorzien.
Ha, na cultuur en sport is nu ook ons milieu besproken. Kunnen we ons weer wijden aan onze liefste hobby, eh . . . op een na, het gamen!
:)

Korte samenvatting:
De tijdspanne was ook nu weer grofweg een maand. Bovenstaande echter moge duidelijk maken waarom deze maand mei er een was van flink toegenomen vorderingen. Een paar zomerse dagen werden afgewisseld met langere perioden met veel wind en regen. Veel meer aansporing hebben wij niet nodig om gezellig binnen een console op te starten.

De oogst valt derhalve zoals gezegd niet tegen! Gezamenlijk zijn we 7 levels gestegen en hebben we 31 platinums behaald. Waar het afwisselende weer al niet goed voor is.
- 6 gamers die een of twee level(s) gestegen zijn, tw: Stany7 twee levels en Fsterchele23, Gamerke1992, Kolm, Marty en Met0t0 elk een level.
- negen mensen hebben samen 31 platinums verdiend. Koploper van de maand is dit keer opnieuw Marty met 7 platinums.
Hij wordt op de voet gevolgd door Stany met 6 en op eerbiedige afstand volgen dan Kolm met 4, Fsterchele, Paveman en Roy met elk 3 platinums. Elexus en Ruler volgen met ieder 2 platinums en Sora vormt met 1 platinum de hekkensluiter.
Gefeliciteerd beste platinummers!

Hierbij dan maar weer een overzicht en de inmiddels bekende lijstjes in de eerste posts.

Overall:
Coolgamer is door Kolm voorbij gegaan waardoor Kolm een plaatsje stijgt. Ik kan niet zeggen dat Coolgamer een plaatsje zakt onder deze omstandigheden. Feit is dat hij zich niet langer kan verdedigen en daarom langzaam maar zeker zal zakken in de gelederen.

Platinums:
Stany is twee plaatsen gestegen terwijl Elexus Billie voorbij is gegaan maar op plaats 11 is blijven staan door Stany. Billie is een plaatsje gezakt. Sora stijgt een plek van 17 naar een gedeelde 16e plaats. Confused?

Completion:
Ons strijdende duo Ruler en Kolm om de plaats ‘best of the rest’ na oninhaalbare Roy is nu beslist in het voordeel van Kolm. Ik ben er echter zeker van dat dit niet de laatste keer is dat we iets van deze twee kemphanen horen.

Rarity:
Kolm bereidt zich nog steeds voor op platinum 300. Dit blijft ook nog wel even zo.
Rushifel, de verloren zoon, is na Elexus nu ook Roy voorbij gegaan en stijgt derhalve een plek. Roy zakt naar 19.
Coolgamers nalatenschap is beter gewaardeerd dan Shampi waardoor onze ui een plaatsje zakt.

Zo, van die onzin ben ik ook weer af. Veel plezier met lezen en game nog maar even door! Voor komende week wordt nog steeds veel regen voorspeld. De week erna wordt het wat beter.

Tot volgende keer!
Grtz, Sora
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards IV

7
Hoe verzin je het toch :lol:

En Deus Ex singleplayer eindelijk uitspelen had wel een grote invloed op mijn completion :cool:
Daarmee eindelijk ook opnieuw onder de 1800 unearned trophies, wat ik aan het begin van het jaar ook even had.
Image

Re: Trophy Leaderboards IV

10
Sora_Lizard wrote:Kunnen we ons weer wijden aan onze liefste hobby, eh . . . op een na, het gamen!
:think: :think:
Ik heb het stukje over sport en cultuur gemist overigens :lol:


Net nu ik eens 3 platinums binnen een bepaalde periode heb gehaald (als ik me niet vergis) wordt het aantal niet benoemd.... :cry: :lol:


Prachtig verhaal weer Sora!!
Image

Re: Trophy Leaderboards IV

11
paveman wrote:
Sora_Lizard wrote:Kunnen we ons weer wijden aan onze liefste hobby, eh . . . op een na, het gamen!
:think: :think:
Ik heb het stukje over sport en cultuur gemist overigens : lol:


Net nu ik eens 3 platinums binnen een bepaalde periode heb gehaald (als ik me niet vergis) wordt het aantal niet benoemd.... :cry: :lol:


Prachtig verhaal weer Sora!!
Hij wordt op de voet gevolgd door Stany met 6 en op eerbiedige afstand volgen dan Kolm met 4, Fsterchele, Paveman en Roy met elk 3 platinums.
Natuurlijk was ik jou niet vergeten! :(

Sport en cultuur werden benoemd in mijn vorige samenvattingen. Sport: Ajax tegen Hutspoor en Max natuurlijk. Cultuur in de vorm van carnaval c.q. bierdrinken!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Trophy Leaderboards IV

13
Zeker terug van vakantie? Dan is de concentratie doorgaans wat minder.Tijdens de vakantie ook overigens. ^^

Ik vond de ploffende kraantjes eigenlijk ook wel spannend. :shh:

Een samenvatting van wat de mensen kunnen zien in de tabellen is niet echt spannend te noemen. Met een soort van kolmpje vooraf wordt het mogelijk ook lezenswaardig voor de niet trophyhunters onder ons.
Wellicht heb je, hebben jullie, een suggestie of meerdere voor een onderwerp? Dan is het aan mij om de link met gamen te maken en te proberen er weer wat onzin in te proppen.
:lol:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu