Maak een keuze

Poll ended at 23 Jul 2019 14:53 You may select 1 option

1. Eerste lijst (No votes)
2. Tweede lijst
Total votes: 9 (75%)
3. Doorgaan met zoals het was
Total votes: 3 (25%)
Total votes: 12

Hoe verder met de Leaderboards?

1
Beste vrienden van de Trophy Leaderboards,

De meesten van jullie volgen de discussie in het topic Trophy Leaderboards IV. Ik zal daarom niet uitweiden over aanleidingen en doelstellingen.

In de bijbehorende poll bepalen jullie hoe we verder gaan in zaken EZPZ platinums.

Keuze 1: de eerste door mij getoonde lijst obv een idee van Marty. De nadruk ligt op minder invloed van 1 uurs plats en ook extra punten voor plats met een lage Rarity.
Image


Keuze 2: de tweede door mij getoonde lijst obv een idee van Marty. De nadruk ligt op minder invloed van 1 uurs plats en minder extra punten voor plats met een lage Rarity.
Image


Ik zou nog graag een 3e optie geven, 'Doorgaan met zoals het was'. Daar zou een consequentie aan vastzitten. Ik kan het niet langer verenigen met mijn gevoel voor eerlijkheid.

Voor alle duidelijkheid: de poll staat 5 dagen open en je kunt je mening herzien indien je nieuwe argumenten leest.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Hoe verder met de Leaderboards?

2
Ik vind het idee van de gewogen punten wel leuk. Geeft weer een extra statistiekje en ik hou van statistiekjes. :lol:

Als ik naar de lijsten kijk, zie ik wel dat de meeste plats in de rare en uncommon categorie lijken te vallen. Misschien is het tweede idee dan iets gepaster om de personen die de ultra rare plats niet zien zitten niet te hard af te straffen?

Aan de andere kant verdienen de mensen met ultra rare plats zeker wel enige erkenning.

Ik denk dat optie twee de gulden middenweg vormt.
Image

Re: Hoe verder met de Leaderboards?

3
Elexus wrote:Ik vind het idee van de gewogen punten wel leuk. Geeft weer een extra statistiekje en ik hou van statistiekjes. :lol:

Als ik naar de lijsten kijk, zie ik wel dat de meeste plats in de rare en uncommon categorie lijken te vallen. Misschien is het tweede idee dan iets gepaster om de personen die de ultra rare plats niet zien zitten niet te hard af te straffen?

Aan de andere kant verdienen de mensen met ultra rare plats zeker wel enige erkenning.

Ik denk dat optie twee de gulden middenweg vormt.
Leuk, weer iets om naar uit te kijken dan! ^^

Maak je keuze dan maar in de poll. Overigens heb ik juist omdat mensen hier nog kunnen argumenteren de poll zo ingesteld dat je later je mening nog kunt herzien. De poll blijft 5 dagen open.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Hoe verder met de Leaderboards?

4
Alvorens ik stem. Over welke consequentie gaat het dan? Want in feite hoeft heel dit punten gedoe niet. Maar natuurlijk snap ik sommige hun onenigheid en gevoel.

Edit: Dan stopt u er maar mee als dit de enige reden is en je gevoel aantast? Flauw. Daarbij dat aangezien niemand hier om competitieve redenen meedoet is het dan ook principieel overbodig om punten toe te kennen voor plats. Waar zijn we dan mee bezig. Mij maakt het niet uit, maar dus kies daarom expres optie drie omdat die ook gegeven wordt.
Last edited by RoyVdW on 18 Jul 2019 16:30, edited 7 times in total.
Image

Re: Hoe verder met de Leaderboards?

6
RoyVdW wrote:Alvorens ik stem. Over welke consequentie gaat het dan? Want in feite hoeft heel dit punten gedoe niet. Maar natuurlijk snap ik sommige hun onenigheid en gevoel.

Edit: Dan stopt u er maar mee als dit de enige reden is en je gevoel aantast? Flauw. Daarbij dat aangezien niemand hier om competitieve redenen meedoet is het dan ook principieel overbodig om punten toe te kennen voor plats. Waar zijn we dan mee bezig. Mij maakt het niet uit, maar dus kies daarom expres optie drie omdat die ook gegeven wordt.
Roy, jij met name zorgt ervoor dat deze discussie gevoerd wordt. Doordat jij graag zoveel mogelijk platinums hebben wilt en grijp jij naar dingen waarvan iedereen weet dat het een oneigenlijk gebruik is van de mogelijkheden.
Het feit dat we een eerste, een tweede, een derde en een vierde plaats toekennen en dat belonen met medals geeft aan dat het wel degelijk een competitie is. En ik weiger nog langer elke maand op basis van oneerlijke zaken lijsten op te stellen. Daarvoor heb ik een geweten gekregen.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Hoe verder met de Leaderboards?

8
Ik kijk nog eventjes de kat uit de boom. Ben alledrie de opties wel genegen.

Beetje jammer dat er bij de derde optie een consequentie aan vasthangt Sora. Volledig akkoord met het EZPZ principe. Toch ben ik overtuigd dat de factor tijd ook een variabele is in deze "wedstrijd". Iemand die meer kan gamen dan mezelf heeft theoretisch meer kans om platinums te halen of om bijvoorbeeld voor die lange ultra rare te gaan. Ergens is dit ook oneerlijk, maar waar zien we de compensatie hiervan terug in de leaderboards?
Feit is gewoon met de EZPZ platinums dat je hier sneller direct resultaat van ziet in de leaderboards.

Als ik dan heel eventjes doordenk voor mezelf lijkt mij optie 1 de meest valabele optie. Mensen met EZPZ platinums gaan kwa aantal iets sneller naar boven maar scoren minder punten. Mensen met ultra rare platinums scoren het meeste punten maar worden dan ook gecompenseerd door de moeilijkheid of de tijd die ze erin stoppen.

Op die manier heb je denk ik het beste van beide factoren in een "wedstrijd" die kwa structuur moeilijk te beheersen valt.
Image

Re: Hoe verder met de Leaderboards?

9
De factor tijd heeft te maken met het bepalen van je eigen prioriteiten. Iedereen moet werken voor de kost en velen hebben daarnaast een gezin of andere sociale bezigheden. Tijd hebben we allemaal in beperkte mate. Gamen doe je uiteindelijk voor je plezier. Toch? In optie 2 maakt het feitelijk weinig uit wat je speelt want de factoren per categorie liggen dichter bij elkaar met uitzondering van de laatste.

Wat optie 3 betreft, elke maand kreeg ik problemen met mijn geweten omdat er mensen zijn die hun aantallen kunstmatig opschroeven met foute games. Ik verwacht niet dat anderen iets doen tegen hun zin en zo wil ik het zelf ook niet.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Hoe verder met de Leaderboards?

10
Ja ok. Maar als je nu prioriteiten stelt of niet. Feit is dat het een factor blijft. Zelfs omdat gamen voor het plezier is.

Om duidelijk te zijn: dat is hoe ik persoonlijk er dieper op inkijk. Ik heb niet direct een probleem met mensen die EZPZ games spelen. Ik heb geen probleem met mensen die ganse dagen kunnen gamen. Vandaar dat ik alledrie de opties wel iets waard vindt.

Ik denk nog eventjes na over de optie die mij het beste ligt. Wat er ook uit de bus komt, zolang het de motivatie, de fun en dezelfde persoon blijft die de boards bijhoudt ben ik tevreden.
Image

Re: Hoe verder met de Leaderboards?

11
:D

Ik snap je punt wat de tijd betreft temeer jij je in een wat bijzondere situatie bevindt. Dat iemand EZPZ plats speelt zit ik ook niet mee. Wel als iemand ze gebruikt om op een oneerlijke manier in de top van een competitieve lijst te komen. In dit geval de plats. Hier kan ik wat aan doen terwijl ik moeilijk de deelnemers kan voorschrijven dat ze alleen in het weekend mogen spelen of alleen 's avonds tussen 20u00 en 22u00. :lol:

De effecten van de EZPZ plats gaan nog veel verder dan alleen de platinums. Ze beïnvloeden ook het overall level en de completion. Daar staat tegenover dat ze met rarity niet erg hoog zullen komen.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Hoe verder met de Leaderboards?

13
ik vind et een beetje overdreven gaan. het is niet dat er hier uw leven afhangt als je nu op plaats 1 of 10 staat.
Vooral als tijd in gamen ook een factor steekt. hypothetisch gezien als ik dan in principe echt wil scoren op het leaderboard moet ik mij inhouden met het enige wat ik te doen heb na mijn werk en wat ik ook het liefste doe, om dan toch maar niet te zakken in de lijst want zie dat ik teveel games uitspeel.
bovendien is het dan nog eens moeilijk want bv ac odyssey zat ik in de maingame aan 140 uur omdat ik alles wil doen maar voor platinum te halen kan et eigenlijk in de helft van de tijd. Dan zou ik ergens 'gestraft' worden omdat ik meer tijd in een spel steek dan nodig is voor platinum?

Ik game voor mezelf en niet om me beter te voelen dan een ander. als je wilt beter zijn dan een ander zijn daar in principe wedstrijden voor :p
(ik bedoel dan esports)

statistiekjes zijn wel leuk hoor en leuk gevonden die ideeën, maar in mijn opinie wordt er een tikkeltje overdreven met het eerlijk en oneerlijk zijn van bepaalde zaken
Image

Re: Hoe verder met de Leaderboards?

14
Sora. Deze discussie is zeker niet door mij veroorzaakt. Het feit dat dit al een discussie is toont aan hoe serieus jij ermee omgaat en dat je enkelingen waaronder mezelf viseert. Dat gevoel heb ik nu toch ivm die opmerking in de tweede zin. Iedereen speelt wat die wilt/kan en ik vind het nog leuk ook. Deze evolutie had je van tevoren kunnen verwachten. Dan moet men nu ook niet afkomen omdat sommige plats makkelijker zijn dan andere. Dat is nu eenmaal zo. Daarbij is dit niet meer de reden waarom ik deze soort games speel. Ontdekking, ervaring en nieuwsgierigheid omtrent nieuwe PSN titels die er vroeger niet waren en toen ook geen plat hadden. Ook straf je Coolgamer af op een bepaalde manier terwijl hij hiervoor een medische reden had waarom hij veel tijd had. Knaagt dit dan niet aan je geweten? Overdreven zoals Sterchele zegt. Mijn collectie is trouwens peanuts vergeleken met degene voor mij die nu wijselijk toezien hoe wij hier te zitten debatteren. Wie zijn idee was het om medals eraan toe te kennen? Het is dus weldegelijk vanuit competitief oogpunt van jou want ik kan me geen reden bedenken waarom jij je hier druk in zou hoeven te maken en dat op jouw leeftijd?

Als het jou echt zo hoog zit en ik zogezegd oneerlijk ben in de boards hoef ik er geen deel meer van uit te maken. Kleine pretbederver, maar het is gwn leuk om alles in een overzicht te zien van het forum. Alles was goed zoals het was en nu ineens moet dit veranderen? Voer dan ook onmiddellijk je veranderingen door als manager want jij maakt ze. Het is goed dat je dit democratisch naar voor brengt, maar heb het idee dat je weinig keuze geeft aangezien je dreigt ermee te stoppen en je zo je eigen wil kunt doordrijven. Het zal nooit voor iedereen goed zijn, hoewel het goed was. Jij hebt toen deze taak op jou genomen en het moest een ontspannende bezigheid zijn. Anders als dergelijke virtuele lijst jouw geweten aantast is het al genoeg vind ik en is het idd beter dat je het achter je laat.

Voer gewoon de aanpassing door die gekozen wordt en we maken er geen woorden meer aan vuil al heb ik er mijn eigen gedacht van. Het is wat het is.

Ben niet boos of slechtgezind of iets in die aard hé meneer, maar ik meng me graag in deze meningsuitingen en lees graag wat anderen ervan vinden en vind dit op een bepaalde manier nog grappig ook ;)
Image

Re: Hoe verder met de Leaderboards?

15
RoyVdW wrote:Sora. . . . Wie zijn idee was het om medals eraan toe te kennen? Het is dus weldegelijk vanuit competitief oogpunt van jou want ik kan me geen reden bedenken waarom jij je hier druk in zou hoeven te maken en dat op jouw leeftijd?
Zie post https://www.pressxtorevive.com/forum/vi ... =15#p35599
Tjeefkeuh: "Om het nog wat uit te breiden dacht ik daarnet eventueel aan 3 gebruikerstitels voor degenen op de eerste plaats."
In de modlounge hebben we dat toen besproken en er zijn toen ipv gebruikerstitels medals uit gekomen. Overigens werd er vanaf 29 april 2016 wel degelijk meteen al gesproken over een competitie, onder anderen door Roy.

@Roy, je bent na de start van de Leaderboards meteen anders gaan gamen.
Zie hier de platinums van Roy tot medio 2016 en zijn platinums van NA medio 2016. Voor iedereen op PSNP controleerbaar. Jij bent dus duidelijk de oorzaak van de discussie die ik begonnen ben.

Image


I rest my case.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu