Re: The Last Guardian

91
Even ter info voor degenen die graag nog eens de collector's edition in detail willen zien, ik heb een tijdje geleden een unboxing voor de blog gemaakt :)
http://www.pressxtorevive.com/the-last- ... -unboxing/

Is er hier nog niemand die ook met de game begonnen is?
Ik heb hem een drietal uur gespeeld. De sfeer is subliem, de gameplay iets minder. Doorgaans werkt het wel allemaal, maar in smalle gangen is het bijna onmogelijk om Trico te bewonderen, laat staan erop te klimmen. Dan doet de camera heel vervelend. Het heeft mij nog niet teveel afgeleid van de totaalervaring, hopelijk blijft dat zo doorheen de volledige game.

Wie interesse heeft in de game maar hem nog niet gekocht heeft, heeft dus ook de pre-order DLC gemist. Ik heb echter nog een code voor de mini-soundtrack liggen die ik niet nodig heb (er zitten al 10 nummers bij de collector's edition). Laat maar weten als iemand hier interesse heeft :)

Re: The Last Guardian

92
met0t0 wrote:Even ter info voor degenen die graag nog eens de collector's edition in detail willen zien, ik heb een tijdje geleden een unboxing voor de blog gemaakt :)
http://www.pressxtorevive.com/the-last- ... -unboxing/

Is er hier nog niemand die ook met de game begonnen is?
Ik heb hem een drietal uur gespeeld. De sfeer is subliem, de gameplay iets minder. Doorgaans werkt het wel allemaal, maar in smalle gangen is het bijna onmogelijk om Trico te bewonderen, laat staan erop te klimmen. Dan doet de camera heel vervelend. Het heeft mij nog niet teveel afgeleid van de totaalervaring, hopelijk blijft dat zo doorheen de volledige game.

Wie interesse heeft in de game maar hem nog niet gekocht heeft, heeft dus ook de pre-order DLC gemist. Ik heb echter nog een code voor de mini-soundtrack liggen die ik niet nodig heb (er zitten al 10 nummers bij de collector's edition). Laat maar weten als iemand hier interesse heeft :)
ik heb de game vandaag uitgebeend, mijn oordeel staat bij het topic over de laatst uitgespeelde game :hi5:

Re: The Last Guardian

93
Ik weet niet hoe ver ik ondertussen zit, maar er gebeurt toch al wat meer verhaalgerelateerd. Ik denk dat ik wel bijna op het einde zit.
Gelukkig ben ik snel gewend geraakt aan de controls. Trico luistert best goed als ge de juiste kant uitwijst enz. :)
De camera blijft wel een minpunt, maar het stoort mij niet meer zo sterk als in het begin.

Re: The Last Guardian

95
Ik moet zeggen dat het toch een heel memorabel spel is. Zelfs een maand na het uitspelen van de game denk ik nog geregeld terug aan de speciale band die je met Trico opbouwt, het heeft een indruk op mij nagelaten die moeilijk te beschrijven is. Ja, de gameplay is niet altijd perfect, maar dat lijkt voor mij veel minder van belang te zijn.

Als de prijzen zo blijven zakken, zal iedereen hem snel voor bijna geen geld kunnen kopen. Ondanks zijn minpunten kan ik hem toch heel hard aanraden voor mensen die ICO en Shadow of the Colossus goed vonden.

Re: The Last Guardian

96
met0t0 wrote:Ik moet zeggen dat het toch een heel memorabel spel is. Zelfs een maand na het uitspelen van de game denk ik nog geregeld terug aan de speciale band die je met Trico opbouwt, het heeft een indruk op mij nagelaten die moeilijk te beschrijven is. Ja, de gameplay is niet altijd perfect, maar dat lijkt voor mij veel minder van belang te zijn.

Als de prijzen zo blijven zakken, zal iedereen hem snel voor bijna geen geld kunnen kopen. Ondanks zijn minpunten kan ik hem toch heel hard aanraden voor mensen die ICO en Shadow of the Colossus goed vonden.
Ik heb net ICO voor het eerst uitgespeeld, en hoewel het verhaal mij wel aanstond, trok de gameplay op niet veel vond ik. De combat was gewoon slecht en het te volgen pad was soms zeer onduidelijk, ook al was de game kort en lineair. Misschien was dat wel normaal in die tijd, maar ik geraak toch liever zonder guide door een lichte adventuregame. Shadow of the Colossus was op dat vlak een pak beter (hoewel ze de stamina-mechanic in de HD-remake nogal verkloot hebben).

Gameplay moet voor mij minstens op gelijk niveau staan met het verhaal en de personages. Ik apprecieer Uncharted nu bijvoorbeeld minder dan vroeger.

Re: The Last Guardian

97
met0t0 wrote:Ik moet zeggen dat het toch een heel memorabel spel is. Zelfs een maand na het uitspelen van de game denk ik nog geregeld terug aan de speciale band die je met Trico opbouwt, het heeft een indruk op mij nagelaten die moeilijk te beschrijven is. Ja, de gameplay is niet altijd perfect, maar dat lijkt voor mij veel minder van belang te zijn.

Als de prijzen zo blijven zakken, zal iedereen hem snel voor bijna geen geld kunnen kopen. Ondanks zijn minpunten kan ik hem toch heel hard aanraden voor mensen die ICO en Shadow of the Colossus goed vonden.
ik raad hem ook aan maar ben toch duidelijk minder positief als jij motété, ik heb me teveel geërgerd in Trico die niet wilde luisteren, nu ja, het is nog wel een goede game maar mij zal hij helaas niet zo lang bijblijven :idea:

Re: The Last Guardian

103
Ik had in het begin ook het gevoel dat Trico helemaal niet luisterde en dat het vreselijke controls waren, maar dan bleek dat ik het gewoon niet zo goed deed. Er was meer complexiteit dan ik had onthouden van de korte uitleg van wat welke knoppencombinatie deed :P

The Last Guardian - How to Control Trico
Heel interessant, vooral dit moet ge goed onthouden:
Tap R1 to Call Trico to your location.

Hold R1 while pressing the individual buttons on the controller to issue additional commands.

R1 + X - Sit/Scold
R1 + O - Stand/Praise
R1 + Triangle - Jump/Stomp
R1 + Square - Swipe/Attack

To make Trico move in a specific direction, press and hold R1 while pressing the Left Thumbstick in any direction.

Along your journey, the boy and Trico will encounter various obstacles. Things like gates and even enemies will block your way. Sometimes, after dealing with enemies, Trico will become upset. To calm him down, you will need to climb atop its back and stroke its neck by pressing O on the controller. This will calm the beast, allowing you to once more command your ally.
Ik vond het echt een prachtige game. Ja, hij komt traag op gang en er is weinig variatie in de omgevingen. Maar de band die ge met Trico opbouwt, wordt echt belangrijk en zeker naar het einde van de game toe een gigantisch sterk punt van de game.

Re: The Last Guardian

105
Heb de game gisteren uitgespeeld. De game was qua verhaal zeker aan het eind echt geweldig. Qua gameplay was de game in zijn geheel matig, vooral het aanwijzen dat Trico zich moet gaan bewegen was gewoonweg bagger bij tijden. De camera was ook bij tijden ronduit kut. Ik zou de game iets tegen een 7 geven, maar dat cijfer is enkel vanwege het toch wel leuke verhaal en de setting van de game. Regelrecht was deze game niet wat ik had verwacht, maar hij was nog steeds wel tof.
Image