Re: Windows 10

47
M-power wrote:Voorlopig niet overtuigd vooral omwille van de lange opstarttijd van de laptop ten opzichte van Windows 8.1
Oei, dat is hetgene waar ik het meest schrik voor had. Ik ben nu zo blij met hoe snel mijn laptop blijft opstarten met Windows 8.1, ik wil het echt niet trager... :|

Re: Windows 10

48
met0t0 wrote:
M-power wrote:Voorlopig niet overtuigd vooral omwille van de lange opstarttijd van de laptop ten opzichte van Windows 8.1
Oei, dat is hetgene waar ik het meest schrik voor had. Ik ben nu zo blij met hoe snel mijn laptop blijft opstarten met Windows 8.1, ik wil het echt niet trager... :|
Ik heb er geen last van dat die traag opstart eigenlijk.
Image

Re: Windows 10

51
Eindelijk heb ik gevonden hoe ik de download van W10 kon forceren op mijn tablet. Alles werkt zo veel sneller nu. Niet enkel het opstarten maar echt alles. Edge vind ik nog een goeie browser. Het werkt stukken sneller dan chrome, op mijn tablet althans want op mijn pc heb ik W10 nog niet gedownload.
Image

Re: Windows 10

52
met0t0 wrote:
M-power wrote:Voorlopig niet overtuigd vooral omwille van de lange opstarttijd van de laptop ten opzichte van Windows 8.1
Oei, dat is hetgene waar ik het meest schrik voor had. Ik ben nu zo blij met hoe snel mijn laptop blijft opstarten met Windows 8.1, ik wil het echt niet trager... :|
Je kan terug overschakelen naar 8.1 binnen de 30 dagen, maar het is ondertussen al beter. Het is nog altijd iets trager maar het is verwaarloosbaar.
Image

Re: Windows 10

53
M-power wrote:Je kan terug overschakelen naar 8.1 binnen de 30 dagen, maar het is ondertussen al beter. Het is nog altijd iets trager maar het is verwaarloosbaar.
Goed om te horen dat het ondertussen beter is. Ik ga het begin september eens downloaden :)

Re: Windows 10

56
Nu ik geen speciale programma's meer nodig heb (tot het academiejaar begint dan toch) zou ik eigenlijk kunnen upgraden, maar ik weet nog niet of ik het al zou doen. Misschien ga ik teveel zitten prutsen met instellingen terwijl ik eigenlijk moet studeren :p

Maar bij iedereen hier is de overgang dus vlot gelukt? Geen programma's die plots niet meer werkten, licenties van programma's die moeilijk deden, ...?

Re: Windows 10

57
met0t0 wrote:Nu ik geen speciale programma's meer nodig heb (tot het academiejaar begint dan toch) zou ik eigenlijk kunnen upgraden, maar ik weet nog niet of ik het al zou doen. Misschien ga ik teveel zitten prutsen met instellingen terwijl ik eigenlijk moet studeren
Image


Maar bij iedereen hier is de overgang dus vlot gelukt? Geen programma's die plots niet meer werkten, licenties van programma's die moeilijk deden, ...?
Het enige probleem was die driver van de touchpad. Maar dat is met de laatste update opgelost. Verder draait alles zoals het op Windows 7 deed.
Image

Re: Windows 10

58
Ik ben veranderd van gedacht en zal deze nooit downloaden, zal zijn voor als ik een nieuwe laptop koop. Er zijn nogal veel aanpassingen gemaakt t.o.v. vorige edities die mij niet aanstaan. Zoals de nieuwe instellingen voor windows update (dat je niet meer alles zelf beheerd) en nu ook software die je pc scant op illegale programma's. Microsoft krijgt steeds meer en meer controle over jouw pc.
Image

Re: Windows 10

59
Toon8 wrote:Ik ben veranderd van gedacht en zal deze nooit downloaden, zal zijn voor als ik een nieuwe laptop koop. Er zijn nogal veel aanpassingen gemaakt t.o.v. vorige edities die mij niet aanstaan. Zoals de nieuwe instellingen voor windows update (dat je niet meer alles zelf beheerd) en nu ook software die je pc scant op illegale programma's. Microsoft krijgt steeds meer en meer controle over jouw pc.
Vooral het automatisch updaten heeft al veel kritiek gekregen, dat blijft gevaarlijk in het geval van hacks en dergelijke. Dat uw computer gescand zou worden op illegale programma's, is bij mijn weten heel beperkt? Bijvoorbeeld games die ge via de Xbox Store zou kunnen kopen enz., maar niks van derde partijen.

Re: Windows 10

60
ik ben teruggegaan naar 8.1
Windows 10 heeft heel mijn registry om zeep geholpen waardoor sommige programma's nu niet goed of zelfs niet meer werken.
en ook om redenen die hierboven al zijn aangehaald