Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1111
Maxidomino wrote:Blade Runner 2049 --> 10/10

Wat een meesterwerk. Als Roger Deakins (de DP) dit jaar nog steeds geen Oscar krijgt voor beste cinematography, dan weet ik het ook niet meer. De film is gewoon een visueel spektakel en bevat ook nog eens een cool verhaal. Voor wie twijfelt om hem te gaan zien omdat hij de eerste niet zou gezien hebben: Het is niet per se nodig, maar je zal het verhaal en subtiele dingetjes beter snappen als je de eerste gezien hebt. :)
Ik heb gehoord dat hij minder saai is dan de eerste?

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1112
Tjeefkeuh wrote:
Maxidomino wrote:Blade Runner 2049 --> 10/10

Wat een meesterwerk. Als Roger Deakins (de DP) dit jaar nog steeds geen Oscar krijgt voor beste cinematography, dan weet ik het ook niet meer. De film is gewoon een visueel spektakel en bevat ook nog eens een cool verhaal. Voor wie twijfelt om hem te gaan zien omdat hij de eerste niet zou gezien hebben: Het is niet per se nodig, maar je zal het verhaal en subtiele dingetjes beter snappen als je de eerste gezien hebt. :)
Ik heb gehoord dat hij minder saai is dan de eerste?
Hij is alleszins veel moderner dan zijn voorganger, en dat maakt hem sowieso minder saai. Maar je moet er wel voor zijn, alles is supercinematisch en dat is niet voor iedereen weggelegd. Als je enkel naar Avengerfilms en andere popcorn grabbers kijkt, dan ga je deze beter niet kijken. In de zaal waar ik zat, was iemand zelfs in slaap gevallen. En dat lag niet bepaald aan de film, je moet er gewoon voor zijn.

En er waren ook kinderen in de zaal, bad idea zo bleek. Die kregen meteen blote vrouwen en heel wat geweld te zien. Misschien waren mama en papa beter met hun kindjes naar the emoji film gaan kijken. :D
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1114
Maxidomino wrote:
Tjeefkeuh wrote:
Maxidomino wrote:Blade Runner 2049 --> 10/10

Wat een meesterwerk. Als Roger Deakins (de DP) dit jaar nog steeds geen Oscar krijgt voor beste cinematography, dan weet ik het ook niet meer. De film is gewoon een visueel spektakel en bevat ook nog eens een cool verhaal. Voor wie twijfelt om hem te gaan zien omdat hij de eerste niet zou gezien hebben: Het is niet per se nodig, maar je zal het verhaal en subtiele dingetjes beter snappen als je de eerste gezien hebt. :)
Ik heb gehoord dat hij minder saai is dan de eerste?
Hij is alleszins veel moderner dan zijn voorganger, en dat maakt hem sowieso minder saai. Maar je moet er wel voor zijn, alles is supercinematisch en dat is niet voor iedereen weggelegd. Als je enkel naar Avengerfilms en andere popcorn grabbers kijkt, dan ga je deze beter niet kijken. In de zaal waar ik zat, was iemand zelfs in slaap gevallen. En dat lag niet bepaald aan de film, je moet er gewoon voor zijn.

En er waren ook kinderen in de zaal, bad idea zo bleek. Die kregen meteen blote vrouwen en heel wat geweld te zien. Misschien waren mama en papa beter met hun kindjes naar the emoji film gaan kijken. :D
Kheb hem nu ook gezien, en kvond hem een pak beter dan de eerste.
Visueel spectaculair, de soundtrack was helemaal mijn smaak, het verhaal was vrij goed (wel enkele weinig verrassende wendingen en vaak geziene tropes), alleen vond ik hem wat te lang. Saai werd het nooit, maar het was niet geheel onbegrijpelijk dat er rond mij een aantal aan het geeuwen waren (het was ook wel de voorstelling van 22u). Er zaten gewoon veel lang gerokken shots in.

8/10

Zeker een film om in de cinema te bekijken

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1119
Jigsaw 8/10
Weer wat meer van hetzelfde eigenlijk. Een groepje mensen wordt weer ontvoerd om het spel op leven en dood te spelen door onze jigsaw killer. Ondertussen zit heel de politie weer achter de killer aan. Klinkt als de vorige 7 films eerlijk gezegd, maar toch verveeld het voor mij niet. Op het einde ook zeer verrast over het einde. Denk dat ik dit 1 van de betere eindes vond van de reeks.
De traps waren weer origineel bedacht. Misschien voelde het wel heel scripted aan soms. Als voorbeeld een dude die naar een deur loopt waar iets op staat van: geen uitgang. Toch gebeurt er vanalles hier, terwijl het zogezegd allemaal niet moest. Het laatste kamertje is dan weer geschikt voor net dat aantal personen dat overblijft, terwijl de killer niet kon weten hoeveel mensen er gingen overleven. Is misschien zo iets te hard gebaseerd op het toeval, maar hey, zijn ook niet echt films om zo hard bij na te denken.
Heb ze uiteindelijk allemaal gezien buiten de eerste en de tweede. Als je fan bent van de films, zeker aan te raden, al is het maar voor de mooie plottwists op het einde.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1121
Mr.Wolf wrote:Jigsaw 8/10
Weer wat meer van hetzelfde eigenlijk. Een groepje mensen wordt weer ontvoerd om het spel op leven en dood te spelen door onze jigsaw killer. Ondertussen zit heel de politie weer achter de killer aan. Klinkt als de vorige 7 films eerlijk gezegd, maar toch verveeld het voor mij niet. Op het einde ook zeer verrast over het einde. Denk dat ik dit 1 van de betere eindes vond van de reeks.
De traps waren weer origineel bedacht. Misschien voelde het wel heel scripted aan soms. Als voorbeeld een dude die naar een deur loopt waar iets op staat van: geen uitgang. Toch gebeurt er vanalles hier, terwijl het zogezegd allemaal niet moest. Het laatste kamertje is dan weer geschikt voor net dat aantal personen dat overblijft, terwijl de killer niet kon weten hoeveel mensen er gingen overleven. Is misschien zo iets te hard gebaseerd op het toeval, maar hey, zijn ook niet echt films om zo hard bij na te denken.
Heb ze uiteindelijk allemaal gezien buiten de eerste en de tweede. Als je fan bent van de films, zeker aan te raden, al is het maar voor de mooie plottwists op het einde.
Heb hem ook gezien en heb gelijk de Saw collection gekocht terwijl ik ze allemaal al eens twee keer gezien heb jaren geleden. Ben grote fan van dit franchise. Je moet weten dat deze film zich afspeelt voor de eerste in principe 10 jaar geleden en deze traps nooit zijn terug gevonden. Er zit een echt verhaal achter. Vreemd dat Gordon hier niet in verscheen, er kan dus nog een negende deel komen. De eerste Saw was de beste dus jammer dat je die niet gezien hebt. In feite waren ze van plan om er maar één te maken, maar door het succes gingen ze een trilogie in elkaar steken. Maar ook dat werd een ongezien Halloween succes en zijn er zeven delen verschenen als 'Final chapter' van het zevende deel. Nu paar jaar later duikt er opnieuw een onderzoek op terwijl Jigsaw al 10 jaar dood is. De hele film is dus een flashback naar voor alle films en dat maakt het net zo goed dat er echt een verhaal achter zit. Uitmelking vind ik dit nu niet het blijft boeien. Benieuwd of het nu definitief gedaan is. Die kamer zoals je zegt dat net gepast is is niet helemaal correct. Dit gebeurd na het spel omdat zij overbleven en ook zei hadden er definitief uit kunnen geraken. Iedereen. Het geeft wel een realistisch beeld van hoe een mens gaat denken in een overlevingssituatie en een uitweg wil zoeken ondanks dat de regels van het spel de enige weg zijn. Maar idd de film moet gerokken worden tot 90min dus het is logisch dat dat allemaal scripted is zoals alle andere.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1123
Justice League 6,5/10
Ik ga direct de vergelijking maken met Marvel. Ik mis het epische hier en alles gaat mij iets te snel. Ik zou het echt niet erg gevonden hebben als ze misschien zoals bij wonderwoman iedereen eerst een aparte film hadden gegeven. Zo kon je toch al met de 3 nieuwelingen beter kennismaken. Vond het ook heel raar dat opeens Ezra Miller de Flash speelt, omdat ik Gustin Grant gewoon ben :p Uiteindelijk was het niet meer als een gewone, vermakelijke film waar in de toekomst toch nog wel wat verbeteringen gewenst zijn
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1125
Gamefreak wrote:iemand Star Wars al gezien hier ?
Ja, vorige week gezien. Ik zal hier een paar korte indrukken zetten en later in het Star Wars topic meer in detail gaan.

In het algemeen is het nu wel duidelijk dat de nieuwe generatie heeft overgenomen. Het is een goede film met veel verrassingen, maar het valt ook te begrijpen waarom fans van de originele trilogie minder blij zullen zijn. Soms is er te weinig diepgang in de personages omdat ze de verrassingen moeten kunnen inplannen, maar uiteindelijk klopt het meeste wel. Ik vond het alleszins een waardige overgang die (althans in de tweede helft van de film) loskomt van de verhaalstructuur uit de originele trilogie en die ze eerder al kopieerden in Episode VII: The Force Awakens.

Ik zou hem een 8/10 geven en hij is naar mijn mening veel beter en origineler dan The Force Awakens.
cron