Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9106
Tja, ik denk dat ieders beleving compleet anders is. Behalve 1 medewerker, die we nu verplicht hebben thuis te werken, is er niemand in mijn directe omgeving die in de gevaren categorie zit. Ik vind het ontzettend belangrijk voor de hele samenleving dat we ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk mensen geraakt worden, maar qua gezondheid voor mezelf en mijn directe omgeving heb ik die zorg (nog) niet zozeer op basis van hoe het virus zich op dit moment gedraagt. Dat kan natuurlijk elk moment veranderen.

Waar ik me als ondernemer echter wel druk om maak is wat voor gevolgen de maatregelen voor mijn bedrijf en dus mijn personeel en dus... etc. gaat hebben. Nogmaals: erg terecht dat we die maatregelen treffen, maar dit gaat ons en vele andere (kleine) bedrijven raken, net zoals het divided nu al raakt en veel horecagelegenheden nu al raakt. Dat baart mij wel zorgen.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9107
Ik ben niet ongerust voor mijzelf. Ouderen daar en tegen moeten zich echt wel beschermen.

Het valt mij wel enorm op hoe veel paniek er is. Ik kreeg verschillende berichten en foto's van familie en vrienden over de situatie in de winkel. Alle rekken zijn volledig leeg. Ik winkel één keer per week en dat is op zaterdag. Nu voelde ik wel de nood om zelf ook tijdens mijn werkuren naar de winkel te gaan. Anders gaan anderen door hun paniekreactie er voor zorgen dat ik mijn wekelijkse boodschappen niet kan doen.

Ik kwam in de winkel en de rekken waren effectief leeg.

Image


Voor mijn job moet ik in meerdere ziekenhuizen komen. Bij de ene wordt dit nog toegelaten, bij de andere worden de afspraken afgezegd. Scholen sluiten, maar mijn vriendin moet als leerkracht wel nog elke dag gaan om alle kinderen op te vangen. Ouders werden opgebeld en bijna iedereen gaat hun kind gewoon nog naar school sturen. Hoe absurd, dan doen de maatregelen toch niets? Ik ga in ieder geval proberen om regelmatig ven thuis te werken.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9108
Inderdaad heel vreemde toestanden, die we allemaal nog niet kunnen vatten. 't Zal zoals altijd pas achteraf duidelijk zijn wat er goed en minder goed behandeld is...

+ Veel minder volk op de trein...
--- ... dat mag ook wel, want normaal gezien zit de trein redelijk vol. Niet echt ideaal op een moment dat we allemaal best wat afstand houden

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9112
----- corona crisis, toch wat schrik van want ik heb veel 'risico' familieleden
-- zelf diagnose gehad van zona na continue pijnlijke steken in de hartstreek. Wijst ook op een verlaagde weerstand dus komt niet echt goed uit
-- die achterlijke kloten die vrijdag nog eens goed gaan fuiven zijn, hoe retarded kan je zijn. Egoïsme ten top.
-- andere achterlijke kloten die in het appartementsblok dan maar bij hun thuis feestjes geven gisterenavond. Sommige mensen willen het toch echt niet snappen.
++ het werk reageert adequaat en we mogen eigenlijk onbeperkt thuiswerken
++ donderdag nog gauw boodschappen gaan doen in een niet drukke periode voor de stormloop begon. Kan even voort met eten en drinken (nee, niet gehamsterd ;))
++ ik begrijp dat thuisblijven voor veel mensen een moeilijke opdracht is maar eerlijk gezegd is dit de droom van een introvert dus ik stoor me er zelf absoluut niet aan. Nu krijg ik gewoon een sociaal aanvaarde reden om het te doen.
-- ik zit in met de horecazaken die nu verplicht dicht moeten alsook de winkels met niet essentiële artikelen. Hopelijk komt niemand hier al te veel mee in de problemen op financieel vlak.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9113
+/- En voila thuiswerk deze week. Goede zaak ivm maatregelen coronavirus. Aan de andere kant liever gewoon gaan werken, dan is de situatie normaal.
+/- Voorstel op het werk gekomen om vrijwillig te gaan helpen in het ziekenhuis. Moet natuurlijk wel goedgekeurd worden door het werk. Misschien worden we ook gewoon opgevorderd, wie weet.
+/- Ik wil zeker mijn steentje bijdragen aan de maatschappij al ben ik wel beetje afwachtend. Corona is nu niet iets waar ik zit op te wachten om te krijgen..
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9118
+++ Even ook een positieve noot, zo veel mensen die zich inzetten voor hun naasten. Van kaartjes schrijven aan mensen in het rusthuis, mondmaskers naaien (hou de twitter van de Belgische FOD volksgezondheid in de gaten voor het patroontje)., mensen die boodschappen doen voor elkaar, laat ons ook de positieve kant zien :)
+++ Van thuis uit het verschil kunnen maken voor de school waar ik als ondersteuner aan toegewezen ben :)