Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9152
Da_SoldierBE wrote:- ik vraag me af waar ik de papieren heb gelaten om te bewijzen ik onderweg ben voor me werk
Zeker een foto van maken met uw smartphone als ge ze teruggevonden hebt of een digitale kopie opslaan ;)

+++ Zonnig maar niet te warm lenteweer
+ Ietsje meer tijd om te gamen, net begonnen met Tearaway Unfolded :D
--- De niet te voorziene corona impact, heel vreemd om in een periode met zo veel onzekerheid te leven

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9157
++++ Morgen laatste dag werken en dan verlof.
---- En ja hoor. Deze middag telefoon van mijn huurders gekregen. Boiler afgekeurd wegens te hoge CO2 uitstoot. Boiler is 11 jaar oud dus ik ben zeker bereid een nieuwe te plaatsen. Maar... mijn leidingen in de schouw lopen via de bovenburen (1e en 2e verdiep) in een gemeenschappelijke schouw. De leidingen zijn echter privatief. Aangezien voor een nieuwe ketel de leidingen moeten aangepast worden zal ik dus eerst toestemming moeten vragen aan de bovenburen dat er werken moeten gebeurd (kunnen ze eigenlijk niet weigeren). Maar... Ik zal dus moeten opdraaien voor de kosten van de werken in hun appartement :cry: Syndicus gebeld en die kunnen daar dus niets aan doen buiten voorstellen dat de bovenburen mee gaan in het verhaal en ook alles vernieuwen. Yeah right. Heb voorlopig nu een andere loodgieter gebeld voor een tweede opinie. Iemand in dezelfde blok heeft hetzelfde probleem gehad en die desbetreffende loodgieter heeft het probleem van de te hoge CO2 uitstoot kunnen oplossen. Fingers crossed...
---- Wat ik met hierboven dus wil aangeven: externe factoren ( waar mijn huurders niets kunnen aan doen) hebben er nu voor gezorgd dat mijn zorgeloze vakantie wel voorbij is nu... Hopelijk kan die loodgieter dat oplossen.
++++ Dirt Rally 2.0 gedownload. Racegames stapelen zich op. Grid, WRC6, Dirt Rally...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9160
Dank je wel Sora.

@Gamefreak: ik heb op zich geen probleem om te dokken. Nieuwe ketel zie ik als investering en is het nu niet komt het er toch ooit van. Waar ik wel problemen mee heb is dat ik nu de eerste ben in mijn stuk van de blok. De kans bestaat dat ik nu dus die kosten van de werken ga moeten doen. Maar: Stel dat binnen een jaar mijn boven gebuur hetzelfde probleem heeft (en dat zal ooit zo zijn) dan zal hij alsnog dezelfde kosten moeten maken (als mij, want hij zal dan via het 2e verdiep zijn leidingen moeten aanpassen), dus eigenlijk is het zaak dat iedereen nu die aanpassingen doet. Zo kunnen we misschien een korting krijgen op de ketels (er worden er dan 3 ipv 1 gezet), de werken gebeuren voor iedereen maar 1 keer en de totale kosten kunnen door 3 gedeeld worden. Maar zeg nu zelf: als jij een perfect werkende ketel hebt, zal niemand geneigd zijn om te zeggen, ja is goed ik zal de aanpassingen doen. Je zal eerder nog wat afwachten natuurlijk. Nu soit, ik wacht eerst op die tweede opinie. Als die het probleem hopelijk kan oplossen kunnen we misschien weer tijdje verder.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9161
Ik neem aan dat je met boiler een cv ketel bedoelt?

Na wat huiswerk het volgende (dat je wellicht ook kan helpen bij het overtuigen van je buren)

De economische levensduur van een cv ketel is in Nederland 10 jaar. Dan is hij afgeschreven.

De technische levensduur wordt in de meeste gevallen op 12 tot 15 jaar aangegeven. Dus 11 jaar ligt er dicht tegen aan. In een keer 3 nieuwe plaatsen inclusief het benodigde leidingwerk zal zeker gunstiger uitpakken dan 3x 1 nieuwe plaatsen. Het geeft ook minder vaak rommel in het gebouw!

Een ander belangrijk argument kan zijn dat de nieuwere ketels sowieso gunstiger zijn in het verbruik. Dus minder kosten die maandelijks / jaarlijks moeten worden afgerekend.
Succes! :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9162
@NTGSruler: Bedoel je CO of CO2? CO is dodelijk en daarop worden ze normaal erg snel afgekeurd wat logisch is, CO2 is vooral een milieuprobleem en geen idee hoe snel ze daarop worden afgekeurd. Dat kan ook al in de afstelling zitten.

Geen idee wat de regels in België zijn, maar het is ook verstandig om (minstens) bij de boiler een CO-melder te hangen en dan dusdanig dat hij goed hoorbaar is en ook op de goeie hoogte hangt. Als de boiler in een superkleine kast ergens zit, dan kan het soms beter zijn om net buiten de deur de melder te hangen zodat mensen het tenminste horen als hij afgaat.
https://www.brandweer.nl/brandveilighei ... -co-melder
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9163
@Sora:

Wat je zegt klopt.

Tot die conclusies was ik ook al gekomen. Die zullen dan ook zeker meegenomen worden in de discussie als die zich aanbiedt.

Gans technisch ben ik niet aangelegd: maar wat ook een optie kan zijn is dat ik voorstel aan de mede-eigenaars dat ze voorlopig enkel de leidingen laten aanpassen. Op die manier is het voor hen nu niet zo'n grote investering, bespaar ikzelf die kosten uit nu, en kunnen ze zelf eens het moment er is hun eigen boiler laten plaatsen. Enigste daarbij is wel natuurlijk dat ik niet weet als die nieuwe leidingen functioneren met hun huidige ketel. Maar is een vraag die ik zeker aan de loodgieter ga stellen.

Alvast bedankt om mee te denken! :hug:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9164
@Kolm:

Je post kwam wat later binnen.

Ik bedoel CO2. Voorlopig is de boiler nu goedgekeurd voor 3 maanden. Dus tot en met juli ergens. Het probleem voor mijn huurders situeert zich nu kwestie verzekering. Als er na die drie maanden een brand uitbreekt veroorzaakt door de boiler, zullen zij zich nergens kunnen op beroepen aangezien de ketel buiten het keuringsbewijs valt.

Die afstelling is waar ik dus nu op hoop dat die wat kan aangepast worden door die tweede opinie van een andere loodgieter. Die had hetzelfde probleem bij een mede-eigenaar op die manier kunnen oplossen zonder een volledige nieuwe installatie te moeten plaatsen.

Zoals ik al zei lost dit het probleem op langere termijn niet op aangezien er ooit een nieuwe zal moeten komen. Maar ik hoop dat in de tussentijd mede-eigenaars mss hetzelfde probleem ervaren en er zo logischer en zonder al te veel problemen kan samen gewerkt worden aan een oplossing ipv dat ik nu als eerste al die kosten moet doen. Om dan tot de constatie te komen dat mede-eigenaars ook die kosten moeten doen => weer opnieuw openbreken en werken...
Image