Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9181
Marty wrote:
NTGSruler wrote:Toch een vrolijk Pasen gewenst. Als ik het zo zie, hoor en lees trekken de mensen zich minder en minder van de maatregelen aan..
Dit. Ik werk in een supermarkt en begin van vorige week hielden ze zich aardig aan de regels. Maar toen kwam donderdag (blij dat ik vrijdag en zaterdag vrij was), drukte voor pasen. En wat doet iedereen. Om 8 uur voor de deur staan en met zn allen naar binnen zonder ook maar afstand te houden. Raar volk. Zolang ze maar hun boodschapjes hebben vinden ze het volgens mij wel goed :dizzy:
Ik ga altijd op vrijdagavond rond 20u winkelen (de winkel sluit om 21u). Normaal is het dan altijd rustig maar ik krijg het idee dat meer en meer mensen hun winkelmomenten aan het opschuiven zijn :O Ik moet zeggen dat mijn gedrag in de winkel zelf bijna niet veranderd is. Uiteraard probeer ik zo snel mogelijk mensen te passeren en blijf ik wat uit de mensen hun buurt, maar ik ga niet blijven gapen naar producten die ik niet nodig heb omdat er iets verder een persoon in de gang staat. In een winkel ga je eenmaal wat dichter bij elkaar zijn, niks aan te doen.

++ Nog één dag tot vakantie :jip:
- Mijn werklaptop toch maar mee naar huis nemen. Dan kan ik 's avonds mijn mail bekijken om te vermijden dat ik maandag voor verrassingen kom te staan die ik tegen dinsdag moet oplossen.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9182
daviduvel wrote:
Marty wrote:
NTGSruler wrote:Toch een vrolijk Pasen gewenst. Als ik het zo zie, hoor en lees trekken de mensen zich minder en minder van de maatregelen aan..
Dit. Ik werk in een supermarkt en begin van vorige week hielden ze zich aardig aan de regels. Maar toen kwam donderdag (blij dat ik vrijdag en zaterdag vrij was), drukte voor pasen. En wat doet iedereen. Om 8 uur voor de deur staan en met zn allen naar binnen zonder ook maar afstand te houden. Raar volk. Zolang ze maar hun boodschapjes hebben vinden ze het volgens mij wel goed :dizzy:
Ik ga altijd op vrijdagavond rond 20u winkelen (de winkel sluit om 21u). Normaal is het dan altijd rustig maar ik krijg het idee dat meer en meer mensen hun winkelmomenten aan het opschuiven zijn :O Ik moet zeggen dat mijn gedrag in de winkel zelf bijna niet veranderd is. Uiteraard probeer ik zo snel mogelijk mensen te passeren en blijf ik wat uit de mensen hun buurt, maar ik ga niet blijven gapen naar producten die ik niet nodig heb omdat er iets verder een persoon in de gang staat. In een winkel ga je eenmaal wat dichter bij elkaar zijn, niks aan te doen.

++ Nog één dag tot vakantie :jip:
- Mijn werklaptop toch maar mee naar huis nemen. Dan kan ik 's avonds mijn mail bekijken om te vermijden dat ik maandag voor verrassingen kom te staan die ik tegen dinsdag moet oplossen.
Ik ben zaterdag naar de colruyt geweest en er was gewoonweg niemand. Heel vreemd. De week ervoor moest ik zelfs 40 minuten buiten de winkel aanschuiven.

+++ week vrij zijn heeft mij deugd gedaan
+- nu terug aan het (thuis) werk
+- ik heb de vraag gekregen om als verpleegkundige terug te gaan helpen in ziekenhuizen
--- het klinkt egoïstisch, maar ik ben het niet van plan
+++ geef mij momenteel maar mijn kot zonder besmettingen, ik heb bakken met werk. Vervelen zit er niet in.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9183
Sora_Lizard wrote:Het is jammer dat er nog zoveel mensen zijn die alleen aan zichzelf denken en geen rekening houden met de gevolgen voor anderen. Dat er bij die anderen ook geliefden van hun kunnen zijn staan ze niet eens bij stil. Totdat het hun eigen ouders treft of hun vrienden met risicofactoren, hun eigen kinderen . . .

Dom, dom, dom . . . . ;(
tja Frans, dacht jij dan ooit dat mensen SLIM zijn ? :shhhh:

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9184
Gamefreak wrote:
Sora_Lizard wrote:Het is jammer dat er nog zoveel mensen zijn die alleen aan zichzelf denken en geen rekening houden met de gevolgen voor anderen. Dat er bij die anderen ook geliefden van hun kunnen zijn staan ze niet eens bij stil. Totdat het hun eigen ouders treft of hun vrienden met risicofactoren, hun eigen kinderen . . .

Dom, dom, dom . . . . ;(
tja Frans, dacht jij dan ooit dat mensen SLIM zijn ? :shhhh:
Ik ben er zelfs van overtuigd dat een groot deel van de mensheid redelijk goed zijn of haar verstand kan gebruiken. Helaas zijn er ook veel die dat niet kunnen en sommigen uit die laatste groep schoppen het nog ver ook en worden president van Amerika bijvoorbeeld.
gamerke1992 wrote: Ik ben zaterdag naar de colruyt geweest en er was gewoonweg niemand. Heel vreemd. De week ervoor moest ik zelfs 40 minuten buiten de winkel aanschuiven.

+++ week vrij zijn heeft mij deugd gedaan
+- nu terug aan het (thuis) werk
+- ik heb de vraag gekregen om als verpleegkundige terug te gaan helpen in ziekenhuizen
--- het klinkt egoïstisch, maar ik ben het niet van plan

+++ geef mij momenteel maar mijn kot zonder besmettingen, ik heb bakken met werk. Vervelen zit er niet in.
Je hebt ooit voor een andere weg gekozen in de medische wereld, ik denk dat het verstandig is die weg te blijven volgen en op die manier je steentje bij te dragen aan de maatschappij.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9185
+/- Feedback gevraagd aan een goede collega voor mijn eindjaarsevaluatie.
- Dat is nogal onverwacht negatief door hem ingevuld.
- Er klopt niks van wat hij zegt.
- Dan moet ik dat straks weer gaan debunken.
+ Dat zal niet al te moeilijk zijn.
- Hij heeft een hogere positie op t werk...
- Dag boven verwachting leerdoelen.
- Dag loonsverhoging.
- Volgens mij is hij zich van geen kwaad bewust, ik spreek hem morgen wel weer...
- Wat een gedoe.

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9188
FGras wrote:+/- Feedback gevraagd aan een goede collega voor mijn eindjaarsevaluatie.
- Dat is nogal onverwacht negatief door hem ingevuld.
- Er klopt niks van wat hij zegt.
- Dan moet ik dat straks weer gaan debunken.
+ Dat zal niet al te moeilijk zijn.
- Hij heeft een hogere positie op t werk...
- Dag boven verwachting leerdoelen.
- Dag loonsverhoging.
- Volgens mij is hij zich van geen kwaad bewust, ik spreek hem morgen wel weer...
- Wat een gedoe.
Dat is inderdaad wel vervelend. Hopelijk kan je dit rechtzetten!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9189
Haha, thank guys. Het is voornamelijk een geld kwestie en een beetje werk erkenning.
Volgens mij zijn er momenteel heel wat mensen die sterkte wensen wel beter kunnen gebruiken. :D
Maar toch bedankt!

+ Gister was ik dus wel wat pissig, maar dat is inmiddels wel weer voorbij!
+ Vandaag met m gesproken, het bleek voornamelijk dat hij de consequenties van de eindjaarsevaluatiefeedbackformulier (mooi woord voor galgje) niet door had. Dus dat het loon van sommige mensen daar van af hangt. Voor zichzelf maakt hij zich daar ook niet zo druk over omdat hij al in de hoogste loonschaal zit.
+/- Hij zag het blijkbaar als een manier om enkel verbeterpunten door te geven aan mensen. En dat is een beetje naïef. Alleen zijn feedback/verbeterpunten sloeg kant noch wal. Dus ik heb m gevraagd dat te onderbouwen. Kon hij niet. Hij had het enkel niet zo negatief bedoeld als dat het op papier leek.
+ Ik heb m wat tips gegeven in hoe je feedback formulieren het beste met tips en tops kan aanpakken.
+ Toen bood hij aan het opnieuw te schrijven. Prima! :cool:
- Nu nog aan de baas uitleggen waarom ik van hem twee feedbackformulieren heb ontvangen, een met een negatieve ondertoon en een met een positieve ondertoon... :')

+ Die gast en een aantal andere collega's super blij gemaakt met voornamelijk positieve feedback.
- Er is een collega die mij ook heeft gevraagd haar feedback te geven op twee specifieke vaardigheden waar ik bij haar vrij weinig positiefs kan zeggen...
+ Dat is dan wel weer een beetje ironisch.
+/- Zal dr morgen eens opbellen om te bespreken wat tactisch is voordat ik haar feedback opstuur.

Wat een domme situatie ook weer. :silly:

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9191
billie91 wrote:+/- Sinds deze week thuis werken
+++ Niet meer naar werk hoeven te rijden
+++ Meer uitslapen
--- Niet meer met collega's kletsen
--- Ik mis de gezelligheid van het werk
Na nu een maand thuiswerk merk ik:

+++ het went
--- Skype meetings vragen zo veel meer tijd dan wanneer ik op het werk ben
--- ik ben het beu om altijd thuis te zitten, ook al heb ik wel voldoende werk
+++ ik heb een vaste routine
+++ ik heb meer tijd om te sporten, doordat ik per dag 2 uur uit spaar aan pendelen
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9192
gamerke1992 wrote:
billie91 wrote:+/- Sinds deze week thuis werken
+++ Niet meer naar werk hoeven te rijden
+++ Meer uitslapen
--- Niet meer met collega's kletsen
--- Ik mis de gezelligheid van het werk
Na nu een maand thuiswerk merk ik:

+++ het went
--- Skype meetings vragen zo veel meer tijd dan wanneer ik op het werk ben
--- ik ben het beu om altijd thuis te zitten, ook al heb ik wel voldoende werk
+++ ik heb een vaste routine
+++ ik heb meer tijd om te sporten, doordat ik per dag 2 uur uit spaar aan pendelen
Het zal ook wel wennen, maar ik ben gewend om met een hele zaal vol collega's te zitten. Die onderlinge communicatie valt wel weg (op een paar telefoontjes op een dag na dan). Ik zal het wel beleven.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9193
Na tientallen jaren een eigen kantoor gehad te hebben kwam ik de laatste jaren op een kantoortuin terecht. Dat zou goedkoper (klopt) en efficiënter zijn (dat betwijfel ik erg). Het voortdurende geroezemoes om je heen vond ik zelf niet erg prettig. Het laatste jaar werkte ik om gezondheidsredenen bijna alleen nog maar vanuit huis. Je mist inderdaad het directe contact met de collega's maar verder vond en vind ik het ideaal. Minder afleiding en je bepaalt deels je eigen werkuren om maar te zwijgen van het verkeer naar en van het werk.

In deze tijden is thuiswerken een uitkomst ivm de volksgezondheid. Iedereen heeft ineens wat meer tijd en het is gunstiger voor het milieu. Ik hoop dat men ervan leert. :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9194
Voor het contact met de collega's en klanten vind ik het ok dat ik nog op kantoor moet werken, door de mensen die zich niet aan de afstandsregels e.d. houden, vind ik het soms onverantwoord... Enige voordeel is dat er geen verkeer op de baan is en dat er ook bijna niemand op de trein zit.

+++ Vanavond verder in Life Is Strange: Before the Storm
+++ Nieuwe koptelefoon (Sony WH-1000XM3) al even kunnen proberen en toch al tevreden mee. Komende week volgt de echte test qua noise cancelling als ik hem op de trein meeneem
--- Helemaal ontregeld door het stopzetten van andere hobby's en sociale activiteiten door de coronamaatregelen... Wat een vreemde tijden... :silly:

Gezondheid is nu het enige dat telt, hou jullie goed!

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9195
Sora_Lizard wrote:Na tientallen jaren een eigen kantoor gehad te hebben kwam ik de laatste jaren op een kantoortuin terecht. Dat zou goedkoper (klopt) en efficiënter zijn (dat betwijfel ik erg). Het voortdurende geroezemoes om je heen vond ik zelf niet erg prettig. Het laatste jaar werkte ik om gezondheidsredenen bijna alleen nog maar vanuit huis. Je mist inderdaad het directe contact met de collega's maar verder vond en vind ik het ideaal. Minder afleiding en je bepaalt deels je eigen werkuren om maar te zwijgen van het verkeer naar en van het werk.

In deze tijden is thuiswerken een uitkomst ivm de volksgezondheid. Iedereen heeft ineens wat meer tijd en het is gunstiger voor het milieu. Ik hoop dat men ervan leert. :cool:
Ik hoop eigenlijk dat het op afstand werken na deze pandemie nog steeds een optie gaat blijven.

Ik zou het zelf wel zien zitten om ergens met bergen en een middellandse zee klimaat te wonen terwijl ik mijn huidige baan achter de laptop gewoon voortzet.
cron