Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9136
paveman wrote:@Roy: ik vind het juist enorm goed hoe NL er mee om gaat. Uitgaan van vertrouwen in de mens en aanpassingen doen voor zover diezelfde mens laat zien daar niet mee om te kunnen gaan.
Ik denk dat ik weet vanwaar het komt. In België hebben ze dat ook geprobeerd. En het resultaat was dat heel veel mensen zich er niets van aantrokken. Feestjes houden, samenkomen met vrienden, ouders die afspreken met andere ouders met alle kinderen erbij,...

Ik zie dat nu zelfs nog wanneer ik (in mijn eentje) ga joggen buiten.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9137
gamerke1992 wrote:
paveman wrote:@Roy: ik vind het juist enorm goed hoe NL er mee om gaat. Uitgaan van vertrouwen in de mens en aanpassingen doen voor zover diezelfde mens laat zien daar niet mee om te kunnen gaan.
Ik denk dat ik weet vanwaar het komt. In België hebben ze dat ook geprobeerd. En het resultaat was dat heel veel mensen zich er niets van aantrokken. Feestjes houden, samenkomen met vrienden, ouders die afspreken met andere ouders met alle kinderen erbij,...

Ik zie dat nu zelfs nog wanneer ik (in mijn eentje) ga joggen buiten.
Bij sommige foto's en video's die ik zie denk ik ook dat die mensen niet goed bij hun hoofd zijn. niet nadenken over de mogelijke gevolgen voor de hele gemeenschap. Asociaal!
Als ik er echter wat langer over nadenk en ik vind het zelf eigenlijk ook een onwerkelijke situatie, dan begrijp ik het ook wel een beetje. Het vergt een zekere dosis van abstract denken zolang je er zelf niet direct mee wordt geconfronteerd. De vijand is namelijk onzichtbaar. Daarbij komt dat je overspoeld wordt met telkens weer nieuwe informatie, soms elkaar tegensprekend, zodat je niet alles meer in je kunt opnemen, wilt opnemen.

Natuurlijk zijn er ook nog altijd de egoïsten en de mensen die zeggen dat het 'maar een griepje is'. Deze mensen bereik je alleen door onaangepast gedrag te bestraffen. Helaas.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9139
------ Paar rare dagen achter de rug. Oma was plots ziek geworden. Daardoor de dokter gebeld. Zien we plots in de middag de ambulance door onze straat rijden. Oma woont aan het einde van onze straat, dus toch wat ongerust. Gingen we buiten kijken om te zien wat er aan de hand was, en deze stopte dus wel daadwerkelijk aan het einde van de straat. We zien een dokter in zo'n wit hazmat suit naar binnen wandelen. Na zo'n 10 min. vertrekt de dokter weer en moeten we oma direct naar het ziekenhuis brengen.
Ne maat van mij werkt op intensieve en had ons toch al direct gerustgesteld dat het er nog niet zo erg uitzag. Toch een corona test afgenomen en volgens de resultaten had ze alle symptomen, maar had ze het virus niet. De dokter blijft wel volhouden dat ze het wel heeft.
Nu is ze zo'n 3 dagen op het ziekenhuis geweest, en mag ze plots naar huis terwijl niemand perfect weet wat ze heeft.
Image

Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9140
Mr.Wolf wrote:------ Paar rare dagen achter de rug. Oma was plots ziek geworden. Daardoor de dokter gebeld. Zien we plots in de middag de ambulance door onze straat rijden. Oma woont aan het einde van onze straat, dus toch wat ongerust. Gingen we buiten kijken om te zien wat er aan de hand was, en deze stopte dus wel daadwerkelijk aan het einde van de straat. We zien een dokter in zo'n wit hazmat suit naar binnen wandelen. Na zo'n 10 min. vertrekt de dokter weer en moeten we oma direct naar het ziekenhuis brengen.
Ne maat van mij werkt op intensieve en had ons toch al direct gerustgesteld dat het er nog niet zo erg uitzag. Toch een corona test afgenomen en volgens de resultaten had ze alle symptomen, maar had ze het virus niet. De dokter blijft wel volhouden dat ze het wel heeft.
Nu is ze zo'n 3 dagen op het ziekenhuis geweest, en mag ze plots naar huis terwijl niemand perfect weet wat ze heeft.
Wow shit, voor dit soort nieuws ben ik dus ook wel zenuwachtig. De ene opa en oma zijn wat snotterig en de andere oma heeft een corona patiënt in de straat wonen. En op bezoek gaan kan ook niet... sterkte wolf!

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9142
Wel ja, wat zegt een mens dan nog eh, in deze tijden.

-- Thuis werken is oké, maar soms heel eenzaam
++ Digitale klassenraden (ik werk in het onderwijs als ondersteuner), zo heb je toch nog wat sociaal contact en een gevoel van mensen op je heen. Het nadeel van 1 op 1 is dat je niet zomaar belt/skypet/... omdat je echt iets te vertellen moet hebben, in zo'n klassenraad zijn verschillende mensen samen, kan je soms gewoon luisteren, soms praten, heerlijk :)
+++ De zon helpt heel veel, alleen al voor de sfeer :)

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9146
+++++ Uncharted 4 100%!!! :party:
+++++ Stage 10 was de eerste keer dat we het volledig deden gelukt voor de tijd en belangrijker: het telde voor iedereen en niet alleen de host zoals de vorige 2-3 keer dat we de tijd haalden!
+++++ Stage 9 was de tweede keer dat we het volledig deden gelukt! En dat tegen alle verwachting in want daarvoor hadden we dit nog maar 1 keer op crushing doorgespeeld om stage 10 te unlocken.
??? Wat moet ik nu doen? :p
Image