Re: GTA V
Posted: 28 Jul 2022 19:40
Owkay wat een manier om je te vermaken zeg.... Laat iedereen toch gerust. Geen idee waarom sommigen daar zoveel plezier uithalen.
https://www.pressxtorevive.com/forum/
https://www.pressxtorevive.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=158
Nauwelijks... maar eentje was terug gemotiveerd rond de tijd dat het verwijderen van de Rockstar Editor op PS4 was aangekondigd.paveman wrote: 30 Apr 2024 10:12 Nice! Goed bezig! Ik hoop dat je ook wat meer energie hebt om hiermee bezig te zijn...
Goed kut dat het niet zo heel lekker gaat.... Is er momenteel uitzicht op verbetering? Goed herstel gewenst!Kolm wrote: 30 Apr 2024 23:09 Maar bon, die motivatie aangegrepen om er toch eindelijk mee verder te gaan. Er zijn al sessie geweest dat ik het na een paar missies stil legde ook al hadden we allemaal nog 1-2u vrij, gewoon omdat ik uit vermoeidheid dood ging en de concentratie niet had.
Tijdens het paasweekend hadden we het ook kunnen afmaken omdat iedereen (nog) vrij was maar ook dat moeten cancellen omdat ik gewoon kapot was.
Gelukkig begrijpen ze dat wel en zijn ze al gewoon blij als er vooruitgang is in de sessies die we wel hebben![]()
Dat is het hem net. Mensen met de visie zoals de onze zijn in de minderheid. De meeste gamers zijn tegenwoordig "opgegroeid" met dergelijke verdienmodellen en weten van niet beter. Daarom dat zoveel ontwikkelaars inzetten op live-service-games om toch maar zoveel mogelijk winst binnen te slepen op zo korte mogelijke tijd met zo min mogelijk inzet.paveman wrote: 01 May 2024 10:56 Het blijft een lastige discussie, omdat de gameindustrie financieel lang niet overal even goed draait (kijk maar naar het giga verlies van Square Enix bijvoorbeeld). Dus gaan de bedrijven op zoek naar manieren om wél winst te maken. De andere kant is: de manieren waar ze naar kijken om meer verdiensten te genereren... ze werken voor mij in ieder geval niet. Het enige wat we kunnen doen is onze portemonnee laten spreken: ontwikkelaars die games maken die je aanspreken wel kopen (en liefst niet tweedehands dan natuurlijk) en principieel zijn bij andere games op je eigen manier...
En toch faalt de grote meerderheid met deze gedachte. Er lijkt maar een handjevol succes te hebben met dit soort formules terwijl de grote meerderheid van games faalt. Denk maar aan suicide squad, foamstars, babylon's fall, Anthem en de lijst kan je nog ver doortrekken.NTGSruler wrote: 01 May 2024 11:19Dat is het hem net. Mensen met de visie zoals de onze zijn in de minderheid. De meeste gamers zijn tegenwoordig "opgegroeid" met dergelijke verdienmodellen en weten van niet beter. Daarom dat zoveel ontwikkelaars inzetten op live-service-games om toch maar zoveel mogelijk winst binnen te slepen op zo korte mogelijke tijd met zo min mogelijk inzet.paveman wrote: 01 May 2024 10:56 Het blijft een lastige discussie, omdat de gameindustrie financieel lang niet overal even goed draait (kijk maar naar het giga verlies van Square Enix bijvoorbeeld). Dus gaan de bedrijven op zoek naar manieren om wél winst te maken. De andere kant is: de manieren waar ze naar kijken om meer verdiensten te genereren... ze werken voor mij in ieder geval niet. Het enige wat we kunnen doen is onze portemonnee laten spreken: ontwikkelaars die games maken die je aanspreken wel kopen (en liefst niet tweedehands dan natuurlijk) en principieel zijn bij andere games op je eigen manier...
Ik las net dat Alan Wake II bijvoorbeeld slecht heeft verkocht. Maar dat zou te maken hebben met de keuze voor digital only en niet te verkopen via steam. Maar toch: deze game wordt overal waar ik lees door de meesten als zéér positief omschreven, maar de game wordt relatief weinig verkocht. Jammer want hier is jaren werk in gekropen om deze game tot stand te brengen. Ik geloof 13 jaar na de originele Alan Wake game. Ik koop dan liever zo'n game dan de zoveelste live-service-game die weeral eens inspeelt op het "FOMO" principe![]()