Resident Evil 2 Remake

1
Image
Het is officieel. Na een teaser afbeelding voor een concept te pitchen aan de grote bazen van Capcom is er uiteindelijk groen licht gegeven voor de Remake van Resident Evil 2. Veel fans vragen al zeer lang voor deze Remake, en waarschijnlijk dankzij het succes van de HD versies van Resident Evil Remastered en de toekomstige Resident Evil 0 Remastered ziet Capcom het wel zitten om de volledige 2de game in de reeks te herbouwen. Het is dus geen HD versie van de oude game, neen, Capcom zal de game maken voor de huidige platformen.

De game heeft nog maar net zijn aankondiging gehad maar het ontwikkelen moet nog beginnen. Het zal dus een hele poos duren voor een meer nieuws beschikbaar zal zijn.
Image

Bron:
https://www.capcom-unity.com/brelston/b ... --we-do-it
https://www.4gamers.be/nieuws/47746/1/R ... -bevestigd
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Resident Evil 2 Remake

3
met0t0 wrote:Los van de bedenking "Alweer een remake?!" vind ik het nog wel redelijk goed nieuws. Misschien kunnen ze dan nog eens RE4 ook herdoen, dan ben ik pas helemaal blij :p
Interessant. Waarom RE4? Die staat nog perfect tussen 5 en 6, die moet er niet voor onderdoen voor de 2 PS3 titels zijnde een PS2 titel.

5
paveman wrote:Dit vind ik toch nog steeds een van de beste RE titels ooit. Heb me destijds keer op keer erg goed hiermee vermaakt. RE3 mag er wat mij betreft overig ook achteraan: was toch ook een heerlijke game.
De eerste 3 zijn echte klassiekers. Nummer 2 is trouwens mijn favoriete in de reeks. En met RE2 Remake ligt zeker een RE3 Remake in de mogelijkheden.

6
Ik zou graag alle Resident Evil games eens kopen op disc maar ze zijn allemaal nog zo duur en de helft is enkel in Japan op disc... Maar ga er toch eens werk van maken om ze allemaal te kopen.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

7
dividedx11 wrote:Ik zou graag alle Resident Evil games eens kopen op disc maar ze zijn allemaal nog zo duur en de helft is enkel in Japan op disc... Maar ga er toch eens werk van maken om ze allemaal te kopen.
Mooi, maar ik zou toch gewoon overschakelen naar digitaal, zeker met de exclusieve retail versies van Japan.
Toch als je ze wilt spelen.
Voor veramelen kan je dat doen, maar dat gaat denk ik niet zo makkelijk zijn.

8
Captain Witwicky wrote:
dividedx11 wrote:Ik zou graag alle Resident Evil games eens kopen op disc maar ze zijn allemaal nog zo duur en de helft is enkel in Japan op disc... Maar ga er toch eens werk van maken om ze allemaal te kopen.
Mooi, maar ik zou toch gewoon overschakelen naar digitaal, zeker met de exclusieve retail versies van Japan.
Toch als je ze wilt spelen.
Voor veramelen kan je dat doen, maar dat gaat denk ik niet zo makkelijk zijn.
Wel, ik wil ze spelen maar ik wil ze ook verzamelen. Ik ga eens goed rondkijken op rommelmarkten en de japanese misschien laten importeren.
Image

10
dividedx11 wrote:Wel, ik wil ze spelen maar ik wil ze ook verzamelen. Ik ga eens goed rondkijken op rommelmarkten en de japanese misschien laten importeren.
Wel, spaar dan eerst je centjes om ze digitaal te kopen, dan zijn ze altijd beschikbaar om te spelen, en dan kan je sparen voor de fysieke verzamel collectie, of dat is toch wat ik zou doen, zeker als er geen PS1 of PS2 ter beschikking is (kweet niet of je die hebt, maar met digitale saves ben je ook iets zekerder van je files).
Gamefreak wrote:jij bent er rap bij Kapiteino Pinokkio :smug:
Wel, tis spannend nieuws, en ik moet snel zijn of BozeGozer maakt een topic aan en laat het topic dan stil staan :P

11
Captain Witwicky wrote:
dividedx11 wrote:Wel, ik wil ze spelen maar ik wil ze ook verzamelen. Ik ga eens goed rondkijken op rommelmarkten en de japanese misschien laten importeren.
Wel, spaar dan eerst je centjes om ze digitaal te kopen, dan zijn ze altijd beschikbaar om te spelen, en dan kan je sparen voor de fysieke verzamel collectie, of dat is toch wat ik zou doen, zeker als er geen PS1 of PS2 ter beschikking is (kweet niet of je die hebt, maar met digitale saves ben je ook iets zekerder van je files).
Gamefreak wrote:jij bent er rap bij Kapiteino Pinokkio :smug:
Wel, tis spannend nieuws, en ik moet snel zijn of BozeGozer maakt een topic aan en laat het topic dan stil staan :P
Centjes zijn geen probleem, als ik wil kan ik alle games van RE kopen maar ben graag war spaarzaam en zoek het goedkoopste uit. PS2 heb ik ook tot mijn beschikking maar koop liever de Japanese retailversie van degene die in Belgie niet ter beschikking zijn op disc. En derbij mijn PS3 is zo goed als vol en ben niet van plan om up te graden dus zoveek mogelijk retail.
Image

12
dividedx11 wrote:Centjes zijn geen probleem, als ik wil kan ik alle games van RE kopen maar ben graag war spaarzaam en zoek het goedkoopste uit. PS2 heb ik ook tot mijn beschikking maar koop liever de Japanese retailversie van degene die in Belgie niet ter beschikking zijn op disc. En derbij mijn PS3 is zo goed als vol en ben niet van plan om up te graden dus zoveek mogelijk retail.
Wachten op Resident Evil sales? :D
Voor altijd een digitale versie te hebben is het, volgens mij toch, goed geïnvesteerd.
Kan je geen files wegsmijten op je PS3? Er moet toch iets tussenstaan dat je kan herdownloaden, zoals gamedata van een schijfje.

13
Captain Witwicky wrote:Interessant. Waarom RE4? Die staat nog perfect tussen 5 en 6, die moet er niet voor onderdoen voor de 2 PS3 titels zijnde een PS2 titel.
Omdat RE4 mijn favoriete game uit de reeks is :)
Tegen dat de remake er zou zijn, zou hij natuurlijk al veel ouder zijn en dus wel logisch zijn ;)

14
met0t0 wrote:
Captain Witwicky wrote:Interessant. Waarom RE4? Die staat nog perfect tussen 5 en 6, die moet er niet voor onderdoen voor de 2 PS3 titels zijnde een PS2 titel.
Omdat RE4 mijn favoriete game uit de reeks is :)
Tegen dat de remake er zou zijn, zou hij natuurlijk al veel ouder zijn en dus wel logisch zijn ;)
deel 4 is voor velen de beste :idea:

15
met0t0 wrote:Omdat RE4 mijn favoriete game uit de reeks is
Tegen dat de remake er zou zijn, zou hij natuurlijk al veel ouder zijn en dus wel logisch zijn
Voor de PS5 dan? :p Dan is er misschien wel een duidelijk kwaliteitsverschil op te merken.

[quote="Gamefreak]deel 4 is voor velen de beste[/quote]

Niet als ge deel 2 hebt gespeeld :p