Dat is ook een goeie tip en had ik toevallig eergisteren uitgeprobeerd. Alles werkte, maar de video haperde elke 15 seconden en moest dan weer 5 seconden laden. Ook wanneer ik het de tijd gaf om een langer stuk te laden.ShAmPi wrote:of je gaat op inet met je tvgamerke1992 wrote:Ja dat is waar, zo heb ik het ook al eens gedaan. Maar ik verkies streamen via mijn Smartphone. Dan hoef ik geen laptop op te zettenShAmPi wrote:toch welgamerke1992 wrote:Klopt, ik gebruik ook de app van mijn TV om Netflix of youtube te kijken (4K woehoe). MAAR niet alles is mogelijk om te streamen zoals programma's van één en VTM en daarvoor gebruik ik dan wel weer een chromecast.ShAmPi wrote:Ik heb gewoon een goede tv
Heb ik geen chromecast nodig.
Zolang je google chrome gebruikt.
Wat op de app staat staat ook gewoon op hun website hoor.
Hoef je ook geen laptop op te zetten.
Re: Je laatste aankoop (geen games)
2Owgamerke1992 wrote:Dat is ook een goeie tip en had ik toevallig eergisteren uitgeprobeerd. Alles werkte, maar de video haperde elke 15 seconden en moest dan weer 5 seconden laden. Ook wanneer ik het de tijd gaf om een langer stuk te laden.ShAmPi wrote:of je gaat op inet met je tvgamerke1992 wrote:Ja dat is waar, zo heb ik het ook al eens gedaan. Maar ik verkies streamen via mijn Smartphone. Dan hoef ik geen laptop op te zettenShAmPi wrote:toch welgamerke1992 wrote:
Klopt, ik gebruik ook de app van mijn TV om Netflix of youtube te kijken (4K woehoe). MAAR niet alles is mogelijk om te streamen zoals programma's van één en VTM en daarvoor gebruik ik dan wel weer een chromecast.
Zolang je google chrome gebruikt.
Wat op de app staat staat ook gewoon op hun website hoor.
Hoef je ook geen laptop op te zetten.
Mijn tv doet het normaal
Koste dan ook +- 3000€
Anyway.
Ik gebruik mijn chromecast in mijn 2e mancave (jups ik heb er 2
Maar ik denk eraan van wanneer ik de Google Home koop de nieuwe chromecast op mijn huidige tv ook aan te sluiten.
Al kan het zijn dat ik enkel de "Google Chromecast Audio" aansluit op mijn Marshall boxen
Maar ben nog niet 100% overtuigd van de google home.
Netflix en youtube doe ik trouwens allemaal via PS4.

Re: Je laatste aankoop (geen games)
3Ik zal straks onze posts naar ons technisch gedeelte verhuizen. Want het wordt wat veel voor in de topic.
Maar dus om er op in te gaan. Ik kan Google home echt aanraden. Ik heb een Google home in de woonkamer en 2 Google homes mini's boven (in mancave en slaapkamer).
Ik ben nu bij TUI om mijn reis naar new York te boeken en ben van plan om daar ook nog een Google home hub te kopen.
Verder is het enorm verslavend om 'slimme' dingen bij te kopen en te integreren met Google home. De samenwerking met de chromecast is trouwens fantastisch. Je kan alles perfect bedienen.
Maar dus om er op in te gaan. Ik kan Google home echt aanraden. Ik heb een Google home in de woonkamer en 2 Google homes mini's boven (in mancave en slaapkamer).
Ik ben nu bij TUI om mijn reis naar new York te boeken en ben van plan om daar ook nog een Google home hub te kopen.
Verder is het enorm verslavend om 'slimme' dingen bij te kopen en te integreren met Google home. De samenwerking met de chromecast is trouwens fantastisch. Je kan alles perfect bedienen.
Re: Technisch afdwalen
6Bwa hangt er vanaf waarvoor je het wilt gebruiken. Lichten, thermostaat, netflix, music streaming,... enzo werkt allemaal top. MAAR op voorwaarde dat je het allemaal in het Engels bedient. Google home kan ondertussen Nederlands en dat werkt wel, maar totaal nog niet zo goed als in het Engels.ShAmPi wrote:Die Google Home is die al goed BE geintegreerd?
Zo vraag ik in Nederlands wel af en toe iets zoals de file naar een bepaalde locatie (want spreek maar eens straatnamen of stadsnamen uit in het Engels). Maar onze lichten bedienen is trail and error.
Ik persoonlijk vind het natuurlijker om Engels te praten met technologie, anders voelt het zo vreemd aan
Veel functies die je in USA bv hebt werken hier niet. Maar dat zijn dingen die ik zelf niet meteen zou gebruiken. Zo kan je dan een Uber taxi bestellen of een pizza laten leveren.
Het coole wat ik hier wel ga missen is dat je de assistent kan laten bellen, zonder dat jij iets moet doen of zeggen. Zo kan je vragen om een afspraak te maken bij de kapper en die belt effectief de kapper op en lijkt dat vrij goed te doen, zonder dat die persoon dat door heeft. Maar ook hier wel allemaal in het engels.
Pff Amai ik heb vaak het woord Engels getypt haha.
7Ben je dan nooit bang dat 'het internet der dingen' met behulp van hackers (of grappenmakers) op jouw kosten 10 pizza's bestelt? Of bij -20°C buiten bij jou de verwarming uitschakelt? 
8Ik ben er mij inderdaad van bewust dat deze nieuwe technologieën gevoelig kunnen zijn voor mensen met minder goede bedoelingen. Zo zijn er al mensen geweest die blijkbaar een 'uitnodiging' kregen van wildvreemden die via de google home app lid wouden worden van het gezin. Dat zou betekenen dat ze echt alles kunnen bedienen.Sora_Lizard wrote:Ben je dan nooit bang dat 'het internet der dingen' met behulp van hackers (of grappenmakers) op jouw kosten 10 pizza's bestelt? Of bij -20°C buiten bij jou de verwarming uitschakelt?
Ook onze ip camera's kunnen gehackt worden. Al heb ik al goed gelezen hoe je dit kan beveiligen, waardoor enkel expert hackers dit kunnen kraken. Zeker een slim slot ga ik nooit installeren. Stel dat ze dit kraken, kunnen ze gewoon binnen wandelen.
Ik hoop dat dit in de toekomst allemaal wat veiliger wordt. Al zou er procentueel gezien zeer weinig kans zijn dat je er nu door getroffen wordt.
Hoe dan ook zie ik in al deze technologie de toekomst en gaat dit meer en meer 'normaal' worden dat iedereen dit heeft.
9Ik heb er niet zo'n behoefte (meer) aan. Wellicht de leeftijd. Andere statistieken tonen aan dat ik het allemaal niet meer zal meemaken hoewel het zeker mijn interesse heeft.
10Ik zou google home vooral gebruiken voor volgende zaken.
- Weer
- verkeer
- muziek streamen
- weetjes opzoeken (gewoon googlen dus)
Mijn lichten kan ik nu zelf wel nog aansteken
- Weer
- verkeer
- muziek streamen
- weetjes opzoeken (gewoon googlen dus)
Mijn lichten kan ik nu zelf wel nog aansteken

11Ik snap hier het woord 'slim' ook niet erg goed. 'Handig' zou beter passen denk ik. Handig vind ik ook dat deurtje waarachter ik na het koken en eten de vuile borden en pannen steek en na enige tijd er weer schoon en droog vandaan kan halen. Slim zou ik dat deurtje pas noemen als het na het eten voor mij de tafel zou afruimen, de troep achter zichzelf steekt en de gereinigde borden en bestek even later keurig opruimt.

12Bij mij noemt dat een "Sara"Sora_Lizard wrote:Ik snap hier het woord 'slim' ook niet erg goed. 'Handig' zou beter passen denk ik. Handig vind ik ook dat deurtje waarachter ik na het koken en eten de vuile borden en pannen steek en na enige tijd er weer schoon en droog vandaan kan halen. Slim zou ik dat deurtje pas noemen als het na het eten voor mij de tafel zou afruimen, de troep achter zichzelf steekt en de gereinigde borden en bestek even later keurig opruimt.
Heel handig dingsken

15Foei! Seksistisch! 
Na ja, Sara of Sora, what's the difference! Just an 'o'.
Na ja, Sara of Sora, what's the difference! Just an 'o'.