Re: Game of Thrones (spoilers voor seizoenen 1,2,3,4 en 5)

31
[+] Episode 4
Whauw! wat een einde van deze aflevering.
Deze aflevering was vele malen beter dan episode 3, ik begon me al zorgen te maken of de serie mij nog wel zo boeide als afleveringen geleden, maar deze aflevering heeft mij en GOT weer helemaal op de kaart gezet, ze zijn het nog niet vergeten hoe het moet!

Jon gaat met Sansa Winterfell overnemen hoop ik,
Khalisi gaat denk ik nu samen met de Dothraki samenwerken en gaan ze nu dan hopelijk eindelijk eens naar Kings landing?

eindelijk komt dit seizoen na een trage start op gang, kan niet wachten op de volgende aflevering! :love:
Image

32
Colossus wrote:
[+] Episode 4
Whauw! wat een einde van deze aflevering.
Deze aflevering was vele malen beter dan episode 3, ik begon me al zorgen te maken of de serie mij nog wel zo boeide als afleveringen geleden, maar deze aflevering heeft mij en GOT weer helemaal op de kaart gezet, ze zijn het nog niet vergeten hoe het moet!

Jon gaat met Sansa Winterfell overnemen hoop ik,
Khalisi gaat denk ik nu samen met de Dothraki samenwerken en gaan ze nu dan hopelijk eindelijk eens naar Kings landing?

eindelijk komt dit seizoen na een trage start op gang, kan niet wachten op de volgende aflevering! :love:
[+] episode 4
Meh, ik vond het einde van deze episode eigenlijk niet zo goed. Het was basically hetzelfde einde als seizoen 1, maar dan veel grootser en met veel toeters en bellen. Ze heeft nu een veel groter leger ter beschikking maar gaat waarschijnlijk nog altijd niet naar Westeros teruggaan. Ze zal eerst haar stad (is het nu Mereen?) proberen hernemen.

Jon en Sansa gaan sowieso hulp vragen in de north en tegen het einde van dit seizoen zal een groot gevecht voor Winterfell plaatsvinden. :love:
Image

33
[+] s06e04
Ik heb hetzelfde gedacht als Maxidomino, vond dat einde zeer goedkoop gedaan met vooral een zeer groot déjà vu gehalte. Het gebeurt nu al vaker in dit seizoen dat het op de gemakkelijkste manier moet gaan omdat (denk ik) ze niet meer een uitstekend boek hebben om te volgen en nu het meeste zelf moeten verzinnen. Maar goed, ben blij dat Dany nu weer in actie kan schieten. Volledig slaver bay in de as leggen en dan naar westeros :P
Wat in het noorden gebeurt vind ik ook zeer goed, Jon eindelijk weg bij de watch om de Starks weer aan de macht te brengen met badass hulp van Sansa, Brienne en Pod. Maar toch ook weer hetzelfde déjà vu gevoel bij de manier hoe Osha weggewerkt is, Ramsay was niet zo dom gelijk Theon.
Image

36
gamerke1992 wrote:Wat vinden jullie van aflevering 5 van het 6de seizoen? :p Weer heel spannend.
[+] S06E05
Nu weten we eindelijk van waar de white walkers komen. Ik vraag mij af welke rol Bran gaat spelen binnenkort. Het was een interessant aflevering. Alleen is het altijd zo snel gedaan. Je ziet van elk personage maar korte stukjes en dat vind ik jammer.
[+] Reactie
Ik vond deze aflevering inderdaad ook te kort, iedereen kwam maar even in beeld, heel de bende van Kings landing kwam niet eens aan bot... Maar ik vond het wel interessant om te weten waarom Hodor alleen maar Hodor doet zeggen, hij wist dit gewoon al heel zijn leven denk ik dat hij dit moest gaan doen, voorbestemd, het was wel treurig hoor en inderdaad nu weten we meer over de while walkers
Sanity penguin wrote:Ik vond het ook een goede aflevering, beter dan de vorige. Er werd een heel pak duidelijk gemaakt en de aflevering vloog inderdaad voorbij.
Ja deze was beter dan de vorige! Heel interessant, kan niet wachten tot de volgende aflevering, hopelijk komen dan wel de anderen wat meer aan bod want nu was het meer Bran dan wat anders.
Image

41
[+] s06e06
Had van kings landing toch meer verwacht, op zn minst een zwaar gevecht tussen sparows en lannister/tyrell. Nu zetten ze jamie toch weer op hetzelfde spoor als in de boeken.

Voor het seizoen zeggen dat ze de boeken voorbij gestoken zijn maar blijft toch veel van de boeken erin zitten, vooral zaken die al veel eerder hadden moet voorkomen: benjen als coldhands, jamie die kasteel terug moet veroveren op de blackfish, kingsmoot op de iron islands, ... Ergens denk ik dat de makers van de show deze nog een beetje proberen ter plaatse te laten trappelen zodat het nieuwe boek kan uitkomen voor seizoen 7. Wat ik zeer goed vind. De rest dat gebeurde en nog niet in de boeken kwam was zeer voorspelbaar: jon die leeft en dany die weer haar dothraki leger heeft.

Ook blij dat Arya eindelijk klaar is met al die assassin zever, nu snel naar westeros en stark vijanden gaan killen :P
Image

44
daviduvel wrote:
[+] Aflevering 9
De dood van Rickon was echt geen verrassing aangezien hij enkel in een rechte lijn liep
[+] zigzag
Haha tja, ze moesten Jon boos maken waardoor hij op Ramsay zou afstormen en waardoor het leek dat hij zou verliezen. Uiteindelijk was Rickon toch niet belangrijk voor het verhaal, althans in de serie. Misschien dat hij in de boeken wel nog een belangrijkere rol krijgt. In de boeken krijgt
Davos namelijk de opdracht van hem te gaan redden.
Image

45
Maxidomino wrote:
daviduvel wrote:
[+] Aflevering 9
De dood van Rickon was echt geen verrassing aangezien hij enkel in een rechte lijn liep
[+] zigzag
Haha tja, ze moesten Jon boos maken waardoor hij op Ramsay zou afstormen en waardoor het leek dat hij zou verliezen. Uiteindelijk was Rickon toch niet belangrijk voor het verhaal, althans in de serie. Misschien dat hij in de boeken wel nog een belangrijkere rol krijgt. In de boeken krijgt
Davos namelijk de opdracht van hem te gaan redden.
Da den boek er maar rap komt. Het werd allemaal iets te spannend
Image