Zal inderdaad een beetje in dezelfde prijsklasse zitten, of wellicht zelfs iets goedkoper (ik kijk naar modellen van 2/3 jaar oud). Ik ben zelf ook niet zo van de stationwagens, maar ben ook niet zo heel erg van de Range (Land) Rovers. De SUV's die ik dan zelf wel weer mooi vind zijn weer niet ruim genoeg, of juist uit verhouding (Q7/X5: te groot). Daarnaast: ik kan altijd als ik oud ben nog wel voor een hoge instap kiezen...

Naast het feit dat een SUV vaak stukken zwaarder is (en dus lastiger vooruit te branden...

), ben ik dus toch gaan kijken naar bijvoorbeeld een A6 Avant of BMW 3 serie Touring o.i.d. Een zeer ruime hatchback zou natuurlijk ook kunnen, maar het moet dan niet alsnog een log gevaarte komen. Bij zo'n A6 Avant en vergelijkbaar weet je dat de 313 pk ook effectief gebruikt gaat worden...
Daarbij komt dat ik zelf dus ook niet zo van de stations ben, maar ik kan ook zeker heeel wat lelijkere auto's bedenken dan de station modellen waar ik nu dus naar aan het kijken ben.
Bedankt voor de tip in ieder geval: heb er toch even serieus naar gekeken en had er zelf eerder niet gelijk aan gedacht! Al zou het uiteindelijk alleen maar ter bevestiging van mijn keuze zijn
Ben je zelf van plan de Evoque privé of zakelijk aan te schaffen? Wat zijn jouw overwegingen (geweest)?