King of Medici

Tijd: mja PS5 zegt nu 59u. Maar dat zei ie gisteren ook al
Als je je mentale gezondheid niet wilt verliezen, begin dan niet aan deze game! Het feit dat de platinum 8 jaar na release nog steeds ultra rare is zegt genoeg.
Verhaal: ik heb geen achtergrond van JC en JC2, maar ik denk ook niet dat je dit echt nodig hebt om JC3 goed te snappen. Kort gezegd moet je Medici gaan bevrijden van een tirannieke leider die ook nog eens een plannetje smeedt om Bavarium te gebruiken als oorlogsgoed. De missies vond ik nogal verwarrend, maar soit, chaos veroorzaken, bepaalde punten verdedigen en van punt A naar B geraken was zowat het summum van dit verhaal.
De settlements dat je moest bevrijden bleven maar komen en werden al héél vroeg erg saai en vervelend. Op een bepaald moment moest je zelfs eerst een deel gaan bevrijden vooraleer je verder kon met de story mode.
Collectibles: beetje in de stijl van Far Cry vond ik. Waarbij als je een gebied had vrijgespeeld er overal vraagtekens tevoorschijn kwamen op de map waarbij je dan die collectible kon gaan zoeken. Er zijn héél wat collectibles, maar ik vond het eigenlijk best aangenaam om dit te doen. Vrij rondvliegen met een chill muziekje op de achtergrond (ingame).
Er was ook een lijst met voertuigen dat je moest verzamelen, ééntje was uitermate irritant => Squalo X7. Een boot die op een meer ligt en die je met een helikopter moest oppikken en zo naar een garage brengen. Dit lukte mij echter nooit, aangezien de tethers (kabels) altijd maar loskwamen hoe voorzichtig ik ook vloog (maximum sterkte van kabels). Dan op een video uitgekomen waarbij je de boot via je kabel door het bos en een afdaling heen sleepte om zo in zee terecht te komen. Nogal een gedoe, maar het was mij uiteindelijk gelukt.
Challenges: Dit is de reden waarom de platinum zo zeldzaam is. Er zijn uitermate véél challenges en bovendien is meer dan 90% niet te doen op de manier dat de devs willen dat je de challenge doet!
Daarnaast had je nog de wing suite courses waar de meesten de grootste moeite mee hebben. Buiten 2 echt moeilijke ging het mij redelijk vlot af (meerdere ook wel 20 keer en meer moeten opnieuw doen hoor!), maar met wat volharding lukt dit uiteindelijk wel.
Moeilijk te beoordelen deze game. Heb er wel deels mijn fun mee gehad, maar héél véél zaken zijn ook uitermate frustrerend.
Nu nog de DLC voor de 100%.
Sky Fortress ondertussen al gedaan, maar zoals meestal stelt de DLC maar weinig voor tov de main game.
@Kolm: proficiat voor de volharding met Fallout 76!
@ alle anderen met behaalde platinums: proficiat!