Ik was blijkbaar een paar updates vergeten
Platinum #429: Ratchet & Clank PSVita
Eindelijk begonnen met de Ratchet & Clank trilogy op de vita om langzaam maar zeker de series te completen.
Platinum #430: Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord PSVR2
En hiermee heb ik de hele Ghostbusters serie compleet!
https://psnprofiles.com/series/466-ghostbusters/Kolm
Tenzij iemand mij nog de AS versie van de PS4 game kan bezorgen
Maar vooral de originele PS3 game was een moeilijke platinum door de online trophies, het was veel maar zelfs met een dedicated groepje dat goed samenwerkte waren sommige dingen nog lastig.
Platinum #431: Before Your Eyes PSVR2
Aandoenlijke game die zeker de moeite is om een keer te spelen. Jammer genoeg deze maand uit PSPlus gehaald.
Ik had wel de eye tracking voor het knipperen van je ogen uitgezet, eigenlijk gaat het verhaal vooruit als je met je ogen knippert maar als je dat aan hebt staan ga je heel veel missen omdat je te snel verder gaat. Zelfs met X gebruiken ipv knipperen was ik per ongeluk een paar keer te snel verder waardoor ik een paar dingen gemist had.
Platinum #432: Ratchet & Clank 2: Going Commando PSVita
Ook de tweede game uit de trilogy ondertussen uitgespeeld op de Vita.
Deze is toch wel erg lang met al het grinden voor wapen upgrades, life upgrades en bolts om alle wapens te kopen.
Maar het grootste probleem waren de 3 titanium bolts die je krijgt door een space ship race te winnen waarbij je door ringen racet en je mag geen enkele ring missen om de titanium bolt te krijgen aan het einde. In de port naar de vita hebben ze voor deze ship controls toch echt iets mis gedaan. Je kan de camera speed aanpassen om het iets beter te maken en met de camera speed op slow kan je de eerste en de derde race relatief makkelijk halen. Maar de tweede race kan je dan niet halen omdat je camera niet snel genoeg draait voor bepaalde bochten dus moet je hem op medium zetten. Alleen wordt het dan een kwestie van met bijna chirurgische precisie de kleine joystick bedienen waarbij je hem amper mag aanraken om richting te geven. En daarbij moet je ook opletten dat je altijd horizontaal OF verticaal aanpast en nooit diagonaal want bij diagonaal ben je aan de goden overgeleverd wat er op je scherm gaat gebeuren. En verticaal is ook nog is overgevoelig is waardoor je ook snel in een 'bobbing' op en neer probleem terecht komt.
Op PS3 was dit ook wel moeilijk maar nog redelijk doenbaar eens je het circuit kende, hier bleef het altijd een beetje geluk hebben in een paar bochten. Oh, en net als op PS3: De groene cirkel/cursor moet door de ringen, niet je schip dus je moet enkel daarop focussen en je schip staat eigenlijk alleen maar in de weg op je scherm waardoor het soms lastig is om de volgende ring te zien als je naar beneden moet duiken
Nu dus bezig met de derde game en deze zou wel makkelijker moeten zijn dan de eerste twee