Re: Het afdwaaltopic

991
@NTGSruler: Het is niet iets van de laatste maanden maar echt al jaren bezig is. Zowel het niet toevoegen van nieuwe functies als het gedoe met de mods. De enige reden dat de site niet leegloopt is omdat er geen echt goed alternatief is en deze ook de meest werkzame lay-out heeft. Truetrophies is bv een heel verwarrende lay-out om dingen in te vinden.
Enige functionaliteit die toegevoegd wordt is door Husky die een browser extensie heeft gemaakt die allerlei dingen toevoegt, maar hij heeft geen toegang tot de backend dus hij kan enkel dingen doen met infor die op een of andere manier al op te vragen is.

@Sanity: De eigenaar... ik geloof dat die mods etc, er nog wel contact mee hebben. Maar hij doet al jaren niks meer aan de site tenzij hij echt keihard gepusht wordt vanuit de community waardoor de mods etc toch gaan vragen of hij het wilt doen.
Denk daarbij bv aan de toggle voor wel/niet tonen van shovelware waardoor de mods/guide team (geen idee wie precies) een game als shovelware kan aanduiden en dan verschijnt hij niet meer op het lijstje van nieuwe games op de front pagina. En in de hele lijst onder 'games' kan je het dan aan/uit zetten met een toggle. In de tijd van al die jumping XYZ games die in elke regio en op elk platform een lijst kregen, had je soms dat de eerste 30-40 games alleen maar van dat soort rommel waren.

Maar mensen vragen ondertussen al maanden of misschien meer dan een jaar om de 255 trophies limiet te fixen. Hij heeft er wel voor gezorgd dat op de trophylijst, alle trophies nu zichtbaar zijn, maar de database die bij houdt of je een trophy al gehaald hebt, die is nog niet aangepast. Dus mensen die bv Dead By Daylight of Tomb Raider trilogy PS5 hebben gespeeld en trophies hebben gehaald voorbij de 255ste in de lijst, die hebben nu zogenaamd hidden trophies op hun lijst. Enerzijds wordt die H van hidden bij velen geassocieerd met cheaten (want die moeten hun trophies verbergen om nog op het leaderboard te mogen) en anderzijds kan je hierdoor dus niet goed zien wat je wel/niet hebt gehaald aan trophies.

@met0t0: Het is niet plots maar het begint alleen meer de spuigaten uit te lopen. En de boosting sessies.. echt maar heel zelden dat ik die gebruikte want de meeste die ik er tegen kwam, waren meteen verdwenen als ze hun trophies hadden, ook al waren de anderen nog niet klaar.
Image

992
Die boosting sessies heb ik dan wel meer geluk mee gehad. Maar ik bleef zelf tot iedereen de trophies had.

Wat ik mij vooral afvraag is als die mods geld verdienen met de site?
Vroeger was het alternatief Playstationtrophies.org. In het begin gebruikte ik die site meer dan PSNprofiles. Maar de trophy guides waren daar net iets minder duidelijk dan op PSNprofiles. Die site is dan jammer genoeg wat leeg gelopen en bijgevolg minder actief = minder guides.
Ik denk dat het nu terug wat beter is maar ondertussen is PSNprofiles dus de site voor trophy hunters met alle gevolgen vandien.

Verder zijn sinds de komst van de PS5, trophies minder belangrijk geworden. Het aanpassen van de levels waarbij je plots level in de honderd bent, shovelware met 10 minuten platinums, het is niet meer wat het was sinds de hoogdagen met de PS3/PS4.
Althans dat is mijn gevoel erover. Het voelt op één of andere manier ook minder leuk om een platinum te halen tegenwoordig.
Image

993
De enige die geld verdiend is Sly Ripper en ergens in de video (heb hem zelf ook niet helemaal gezien) werd er daar wel iets over gezegd, want Sly heeft daar wel een bedrijf voor opgezet en ergens kan je die financiën dan wel inzien voor een deel.

De inhoudelijke kwaliteit van PSNP guides is vaak wel minder. Maar het ziet er wel mooier uit vaak en als de guide gekoppeld is aan de lijst die je doet, dan kan je snel zien wat je eventueel nog mist. Er zijn uiteraard wel uitzonderingen maar veel guides lijken wat snel in elkaar geflanst.

PS3T heeft enkele jaren geleden een nieuw forum of forum lay-out genomen en sindsdien zijn er veel guides (de forum variant) rommelig omdat emoticons enzo gewoon als text staan. Dat hadden ze met wat database queries kunnen oplossen maar hebben ze niet gedaan.
Dit heeft hen wel een hoop gebruikers gekost want de usability van guides ging behoorlijk achteruit,
En het lijkt dat ze ook de guides op de front page belangrijker vinden terwijl die in het forum vaak beter leesbaar waren.
Voor PS3 en PSVita games zijn de guides daar wel nog altijd de beste inhoudelijk gezien.

Ik ben het wel met je eens, Sony heeft ook serieus wat fouten gemaakt ivm het trophy system. Het aanpassen van de levels was op zich wel een goed idee want heel veel mensen waren al lang max level, maar de uitvoering ervan was gewoon slecht want de meeste van de max level waren al meteen opnieuw max level waardoor het dus geen verschil maakten.

En dat games voor 2 scheten een platinum mogen geven was uiteindelijk wel de dooddoener. Het was juist dat systeem van brons/zilver/goud/platinum dat het onderscheidend maakte van de xbox score en waarbij je ook echt het gevoel had wat gehaald te hebben bij die platinum. Iemand met 100 platinums was in PS3 tijden echt wel hardcore :lol:
Maar tegenwoordig is het meer: hoeveel geld heb je in shovelware gestoken.

Sowieso is vanaf de PS5 de hele connectie met trophies, maar ook met vrienden, een heel stuk achter geschoven. Door alles van vrienden zo weg te steken in de gamebase heb ik nu geen flauw idee meer wat mensen spelen. Terwijl ik vroeger nog wel is door die live feed op PS4 scrolde (tegenwoordig kan je daar niet meer in commenten) of gewoon de bovenste paar vrienden al zag als ik door de PS4 "XMB" ging.
Image

994
Qua guides vind ik die van PSNP wel aardig, hoor. Als ik een guide van Powepyx kan vinden, dan geef ik daar toch eerder de voorkeur aan. En ik moet zeggen dat ik het eigenlijk zo goed als volledig gebruik om een idee te krijgen van de tijd tot platinum, of er missable trophies zijn en om een idee van de moeilijkheid te krijgen (oh, en of er nog online trophies zijn, liever niet zoals jullie weten).

Ik ben het met je eens vwb de PS5: ik heb geen idee meer wie er online is en wie wat speelt. Dat was toch best leuk om zo nu en dan te bekijken...
Image

995
@Kolm: inderdaad. De voor 2 scheten platinums games hebben het mijn insziens gewoon verpest. Hoe mensen alle dagen die shovelware kunnen doen, snap ik niet. Of die Japanse visual novels die 10 minuten duren en je hebt platinum :lol:
Ik weet dat ik uren, weken, maanden, jaren heb ingestoken om tot nog steeds geen 200 platinums te komen. Heel wat makkelijkere games, maar evenzeer zéér moeilijke of lange games. Tis maar waar je zelf van gemotiveerd en voldoening van krijgt natuurlijk.
Mijn voorbereiding voor de halve triathlon gaat tegenwoordig meeste van mijn tijd naartoe en ik heb het trophy hunten nog niet gemist. Vind het zelfs leuk om gewoon COD op te starten en breinloos te knallen, ik krijg er véél meer rust door dan dat ik mijn console moet opstarten, guide moet openen om te kijken hoe ik verder moet in een game voor een bepaalde trophy of wat er nog moet verzameld worden van collectibles. Gamen is eigenlijk bedoeld om plezier te hebben en voorlopig is dat voor mij op deze manier.

@Paveman: ik vind net die van PowerPyx niet super om te volgen eerlijk gezegd. Geen idee waarom, want die guides zijn altijd wel goed. Ik bedoel de geschreven versie hé. Zijn videos heb ik ook al zéér vaak gevolgd en zijn gewoon uitstekend.
Image

997
Ik wil trophy support voor MotorStorm en Resistance: Fall of Man bv. Die launch PS3 games. Komt dit ooit zoals de PS2 emulator zoals Sly en J&D? Dan gaat het de grote moeite waard zijn om deze nog eens te herspelen.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image

1004
@NTGSruler en @paveman: De guides op PSNP zijn echt heel variabel... en voor PS3/PSVita games doorgaans gewoon slecht of wel erg beknopt.

Ik ben nu bijvoorbeeld ratchet and clank 1 aan het spelen op de vita en de guide op psnp heeft voor heel veel trophies maar een paar regels, soms nauwelijks meer dan wat er al in de beschrijving stond.
De guide voor de plek van de nano armor is iets van: daarbinnen waar je de eerste keer met clank kwam
=> Ik daar naar binnen en ik zie een platform waar ik niet op kan komen, tijd te verdoen. Bleek dat je echt compleet langs de andere kant moet rondgaan voor dat dat platform op en neer gaat bewegen en je ook van de andere/korte weg kan komen.

De guide voor de bossfight: zegt heel kort iets van de ryno gebruiken, maar zonder is het ook makkelijk. En dan iets over grind rails en een bom wat echt nergens op sloeg en totaal fout was?

Kijk ik dan op de guide van pstrophies.org (forum versie, maar main site is zelfde) daar staat echt een hele uiteenzetting van de boss fight en tactieken met/zonder de ryno en nog een alternatief van iemand anders.

Paar trophies waar ook niet eens gezegd wordt op welke planeet het is in de PSNP guide.

ps3trophies: https://www.playstationtrophies.org/for ... d-roadmap/
PSPN: https://psnprofiles.com/guide/236-ratch ... ophy-guide

Wat powerpyx betreft: Daar zijn ondertussen meerdere guide writers en is het ook een beetje variabel wie het schrijft. Vaak zijn de collectible guides (variant tekst met foto's) wel erg goed te volgen.

----

De PSNP site heeft af en toe wat problemen de laatste week lijkt het. Vorige week ergens waren meerdere mensen die ik ken plots allemaal afgemeld. Niemand die ik weet waar dat niet gebeurd was dus het lijkt alsof iedereen was afgemeld. Sindsdien lijkt het wat variabel of mensen wel/niet erop komen. Maar ik zie er geen patroon in want op hetzelfde moment dat de ene er wel in komt, komt de andere er niet in.

En die post van Huntingfever in het topic wat NTGSruler linkt vind ik maar bullshit. Als het 1-2 personen is die er last van hebben, dan ja, maar het zijn er gewoon teveel ineens de laatste tijd.
Image

1005
Zoals ik al zei, in de begindagen van trophies en guides had PS3T mijn voorkeur. Ik denk zelfs dat die site eerder was dan PSNprofiles?

Tis beetje jammer dat PS3T niet meer is wat het was. Moesten ze er echt wat moeite insteken denk ik wel dat ze gamers kunnen weg lokken van PSNprofiles.

Trueachievements is ook een goeie. Daar heb ik ook al guides gevolgd, al is die site eigenlijk voor Xbox bedoeld.
Image