Re: Pronken met je Platinums

5146
paveman wrote: 26 Jun 2025 09:37 Ik zou de missies even doorspelen inderdaad, daarna pas de rest van de collectibles oprapen. Ik begrijp wat je bedoelt ruler: ik merk nu ik naar het einde van de tweede game toe ga het verhaal me minder gaat interesseren. Niet per se omdat het niet interessant is, maar omdat het teveel is. En dan ben ik toch hele lange RPG's gewend...
Ondertussen alle missies gedaan, nog 1 collectable, maar ik hoop die te vinden tijdens een side quest.
Go de laatste missie van Frozen Wilds DLC, echt jonges, dat bleef maar duren. En dan nog die puzzels erin.. Zoals zo vaak voor mij persoonlijk zorgt extra DLC ervoor dat ik de game in kwestie minder leuk begin te vinden.

Horizon Zero Dawn is een fantastische game, maar ik ga niet meteen Forbidden West beginnen, das duidelijk.
Image

5149
Sanity penguin wrote: 26 Jun 2025 16:48 Zo zie je maar dat het ook belangrijk is een bepaalde sweet spot te vinden voor hoe lang je een game uitrekt. Altijd maar grotere maps maken om meer te ontdekken is niet altijd een troef. Zeker niet als er weinig variatie in zit.
Euhm: ik begrijp wat je wil zeggen. Een grotere map vind ik op zich niet erg maar als het inderdaad meestal hetzelfde is wat je moet doen kan het inderdaad snel gaan vervelen.
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd wat GTA VI zal brengen kwestie grootte van de map. Bij elke game werd die ook altijd groter, maar ik heb mij daar eigenlijk nooit aan gestoord. In GTA is er dan ook altijd wel wat te doen. Wat wel kan zijn is dat je soms langer van A naar B moet en dat kan soms dan wel irritant worden. In Horizon bijvoorbeeld kon je in het begin niet ongelimiteerd van het ene naar het andere kampvuur gaan (mod nodig). Soms liep je dan echt minuten lang van het objectief van je missie terug naar het beginpunt eens je die missie had gedaan. Ik vond dat echt vervelend om zo te moeten spelen. Had dan eindelijk door dat je dus met die golden travel pack dan ongelimiteerd je kon verplaatsen op de map :D
Image

5152
Mooi Ruler! :cool:

Ik moet de DLC nog altijd een keer doen. Die was uitgekomen een hele tijd nadat ik de game had uitgespeeld. Heb er vorig jaar wel een poging voor gedaan maar was echt helemaal zoek met de controls waardoor ik niet ver ben gekomen.
Idee dat ik nu heb was om de PS4 versie te doen (enkel ultra hard DLC, niet frozen wilds) en dan daarna de Frozen wilds DLC te doen op PS5. Maar... tijd hebben... :silly: En ook energie hebben voor een grotere game :dizzy:

Image

Platinum #436: Endling: Extinction is Forever PS5

Korte maar krachtige game! Ook een game met een van de zieligste game over schermen als je dood gaat :cry:
Verder ga ik niet veel zeggen, wie hem gespeeld heeft weet waarom :q:
Image

5154
paveman wrote: 27 Jun 2025 11:05 Ha, congrats ruler! Ga je m nog op Ultra Hard spelen?
Ja dat is het plan. Maar ben momenteel nog bezig met de Frozen Wilds. Wil eerst alles daar hebben gedaan.
Verder wil ik ook alle wapens die ik momenteel bezit volledig upgraden voor de UH playthrough. => en daar komt dan weer mijn frustratie boven met de game: weer tientallen konijnen, ratten en weet ik nog wat killen om die huid/beenderen te verzamelen om te kunnen upgraden :q:
Image

5155
Kolm wrote: 27 Jun 2025 11:32 Mooi Ruler! :cool:

Ik moet de DLC nog altijd een keer doen. Die was uitgekomen een hele tijd nadat ik de game had uitgespeeld. Heb er vorig jaar wel een poging voor gedaan maar was echt helemaal zoek met de controls waardoor ik niet ver ben gekomen.
Idee dat ik nu heb was om de PS4 versie te doen (enkel ultra hard DLC, niet frozen wilds) en dan daarna de Frozen wilds DLC te doen op PS5. Maar... tijd hebben... :silly: En ook energie hebben voor een grotere game :dizzy:
Ik weet niet juist hoe het zit voor de PS4 versie, want ik speel de HZD Remastered versie. Maar ik dacht altijd gelezen te hebben dat het beter was om eerst de FW DLC te doen vooraleer de Ultra Hard playthrough te doen. Iets met wapens...
Image

5156
NTGSruler wrote: 28 Jun 2025 10:36 Ik weet niet juist hoe het zit voor de PS4 versie, want ik speel de HZD Remastered versie. Maar ik dacht altijd gelezen te hebben dat het beter was om eerst de FW DLC te doen vooraleer de Ultra Hard playthrough te doen. Iets met wapens...
PS4 heeft de Frozen Wilds DLC niet gehad dus dat kan daar niet. Dat was wat ik daarmee bedoelde.
Er is wel een mogelijkheid om saves over te zetten maar dat is enkel van PS4 naar PS5 denk ik. Misschien dat ik voor de ultra hard trophies dat wel probeer, of eventueel een save net voor het einde ofzo. Meerdere playthroughs bij een story game waar niet echt verschillen zijn in elke playthrough zijn altijd zo waardeloos... Gewoon artificieel proberen de game langer te maken voor de statistieken ofzo.
Image

5157
Kolm wrote: 28 Jun 2025 10:59
NTGSruler wrote: 28 Jun 2025 10:36 Ik weet niet juist hoe het zit voor de PS4 versie, want ik speel de HZD Remastered versie. Maar ik dacht altijd gelezen te hebben dat het beter was om eerst de FW DLC te doen vooraleer de Ultra Hard playthrough te doen. Iets met wapens...
PS4 heeft de Frozen Wilds DLC niet gehad dus dat kan daar niet. Dat was wat ik daarmee bedoelde.
Er is wel een mogelijkheid om saves over te zetten maar dat is enkel van PS4 naar PS5 denk ik. Misschien dat ik voor de ultra hard trophies dat wel probeer, of eventueel een save net voor het einde ofzo. Meerdere playthroughs bij een story game waar niet echt verschillen zijn in elke playthrough zijn altijd zo waardeloos... Gewoon artificieel proberen de game langer te maken voor de statistieken ofzo.
Ik dacht al dat het zoiets was voor de PS4 versie (Geen DLC).
Ja ik zit niet te springen om die UH plathrough te doen, maar ik heb de game nu ondertussen al zo'n 75u gespeeld en moet toch nog wat dingetjes doen eerst in de DLC. Om dan de trophylijst op 96% ofzo te laten lijkt dan ook zo'n zonde :lol:

De roep om een nieuwe game te starten is zéér groot!
Image

5158
Ik heb de wapens nooit helemaal geüpdatet. Vond dat ook teveel gedoe. Nu in FW voor een paar wel gedaan, omdat het verschil gewoon gigantisch is. Scheelt dat ik beide vanaf het begin op Hard of Very Hard gespeeld heb. Dat in combinatie met abilities en gear die mee over gaan was het prima te doen. En dan ben je in een paar uur wel door de game heen.
Image

5159
paveman wrote: 30 Jun 2025 11:09 Ik heb de wapens nooit helemaal geüpdatet. Vond dat ook teveel gedoe. Nu in FW voor een paar wel gedaan, omdat het verschil gewoon gigantisch is. Scheelt dat ik beide vanaf het begin op Hard of Very Hard gespeeld heb. Dat in combinatie met abilities en gear die mee over gaan was het prima te doen. En dan ben je in een paar uur wel door de game heen.
Wel ik ben momenteel wat aan het sukkelen met die Chieftains trial in Frozen Wilds. Das denk ik het enige wat ik nog ongeveer moet doen. De challenge is op zich niet moeilijk al heb ik precies niet de juiste wapens om die Frost Claw vijanden op een makkelijke en snelle manier te overwinnen. Dus moet ik wat gaan farmen om wapens te upgraden maar het is zooooo verschrikkelijk saai en irritant om skin/bones/vlees te gaan verzamelen. Zucht.
Image

5160
Op welke moeilijkheidsgraad speel je? En welke wapens heb je? Ik moest de DLC van de oorspronkelijke game op Ultra Hard spelen, omdat ik in mijn New Game+ run aan het spelen was. Voor de Remaster heb ik voor de makkelijke weg gekozen en de trials van de DLC (de rest op Very Hard en dat was very goed te doen) op Story gespeeld, omdat dit ook voor mij het minst leuke deel van de game was. Daarmee was dat gelijk een eitje.
Dat verzamelen is ook mijn ding niet, dus heb ik eigenlijk alleen voor de pouch upgrades en voor de fast travel gedaan.
Image