Re: Resident Evil 2 Remake

16
Ik heb in den tijd speciaal de gamecube gekocht voor de remake van deel 1 en de ZERO, ook deel 4 heb ik alleen op de G.C. De 5 heb ik nog wel gespeeld maar heeft mij zwaar teleurgesteld, deel 6 heb ik aan mij laten voorbijgaan ( zombies op jet-ski's ... nah) . Maar en remake van deel 2 dat lijkt mij wel wat .

17
Captain Witwicky wrote:
Gamefreak wrote:deel 4 is voor velen de beste
Niet als ge deel 2 hebt gespeeld :p
Het valt denk ik vooral te zien wanneer ge de game gespeeld hebt. Ik was nog iets te jong om RE2 te spelen in de buurt van de release, dus die heb ik pas gelijk met RE4 (een twee of drietal jaar na de release) gespeeld. Misschien daarom dat ik RE4 veel indrukwekkender en leuker vond? Geen idee, RE4 is gewoon mijn favoriet :p

18
met0t0 wrote:
Captain Witwicky wrote:
Gamefreak wrote:deel 4 is voor velen de beste
Niet als ge deel 2 hebt gespeeld :p
Het valt denk ik vooral te zien wanneer ge de game gespeeld hebt. Ik was nog iets te jong om RE2 te spelen in de buurt van de release, dus die heb ik pas gelijk met RE4 (een twee of drietal jaar na de release) gespeeld. Misschien daarom dat ik RE4 veel indrukwekkender en leuker vond? Geen idee, RE4 is gewoon mijn favoriet :p
ik heb deel 2 idd nog niet op de pijnbank gelegd dus Kapiteinski kan nog gelijk krijgen, ik laat het jullie weten als ik hem onder handen genomen heb :D

19
Voor de tijd waarin ie is uitgebracht vond ik RE2 idd ook veel indrukwekkender dan RE4. Deel 1 was goed, maar deel 2 deed alles beter. Superlange speelduur, omdat je 2 verhalen kon spelen... Ja, RE2 heb ik keer op keer gespeeld. RE4 maar 2 keer, maar dat heeft er ook mee te maken dat er nu veel meer games uitkomen die mij interesseren (dat ik het geld er voor heb om die ook allemaal te kopen) en ik er per definitie een stuk minder tijd voor heb...
Image

20
met0t0 wrote:Het valt denk ik vooral te zien wanneer ge de game gespeeld hebt. Ik was nog iets te jong om RE2 te spelen in de buurt van de release, dus die heb ik pas gelijk met RE4 (een twee of drietal jaar na de release) gespeeld. Misschien daarom dat ik RE4 veel indrukwekkender en leuker vond? Geen idee, RE4 is gewoon mijn favoriet
Wel, toen ik RE2 speelde was er van 3 nog geen sprake :D
Dus ik wist niet beter, maar ik heb RE4 ook zeer graag gespeeld, mijn 2de favoriet.
RE2 is bijna op elk punt beter, om te beginnen, in RE2 zitten er zombies, in RE4 zijn die er niet :p
Gamefreak wrote:ik heb deel 2 idd nog niet op de pijnbank gelegd dus Kapiteinski kan nog gelijk krijgen, ik laat het jullie weten als ik hem onder handen genomen heb
Je moet dan wel de oude versie van 2 spelen ;)
paveman wrote:Voor de tijd waarin ie is uitgebracht vond ik RE2 idd ook veel indrukwekkender dan RE4. Deel 1 was goed, maar deel 2 deed alles beter. Superlange speelduur, omdat je 2 verhalen kon spelen... Ja, RE2 heb ik keer op keer gespeeld. RE4 maar 2 keer, maar dat heeft er ook mee te maken dat er nu veel meer games uitkomen die mij interesseren (dat ik het geld er voor heb om die ook allemaal te kopen) en ik er per definitie een stuk minder tijd voor heb...
Herspeelbaarheid en met de mercenaries heeft RE4 wel mijn voorkeur om heruit te spelen, ook omdat de infinite weapons krijgen via een meer vergevingsgezinde opdracht gingen.

Dus, ik hoop dat er, in tegenstelling tot RE6, terug infinite weapons bij zitten, en mercenaries, en extra outfits.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

21
Mwoah. Ben nooit zo van de mercenaries geweest. Ik vind het toch te vaak anders spelen dan het hoofdverhaal. Voelt voor mij vaak als iets wat er is bijgeplakt. Ik wil van het verhaal genieten (alhoewel: is dat het juiste woord bij RE?) en de game spelen. Niet een tijd gebaseerde modus zonder enige achtergrond, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Infinite weapons vind ik dan weer leuk voor 2 minuten, maar haalt voor mij de beleving weer deels weg (gaat om overleven, zeker in de eerste 3 delen). Is dus maar net wat je voorkeur heeft natuulijk :D
Image

22
paveman wrote:Mwoah. Ben nooit zo van de mercenaries geweest. Ik vind het toch te vaak anders spelen dan het hoofdverhaal. Voelt voor mij vaak als iets wat er is bijgeplakt. Ik wil van het verhaal genieten (alhoewel: is dat het juiste woord bij RE?) en de game spelen. Niet een tijd gebaseerde modus zonder enige achtergrond, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Infinite weapons vind ik dan weer leuk voor 2 minuten, maar haalt voor mij de beleving weer deels weg (gaat om overleven, zeker in de eerste 3 delen). Is dus maar net wat je voorkeur heeft natuulijk :D
Ah maar mercenaries heeft wel degelijk een achtergrondverhaal, tenminste in den 3de, toen de mini game werd geïntroduceerd. Nu is het een extra modus, in RE4 voor een extra wapen te krijgen.

Ik vind infinite weapons superzalig. Laat je de game op een heel andere manier beleven, meer fun, dan altijd angstig met je ammo om te springen. Leuke beloning nadat je dat gedaan hebt.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2