Al bij al heb ik mij zeer goed geamuseerd met deze game. Maar er blijft toch vooral een zure nasmaak achter. Dit spel kon nog zoveel keer beter zijn als er ietsje meer in zat. Meer daarover in het NMS topic.
Hier wat ik wel tof vond van de game. Het uitbreiden van je pak, beter maken van je schip en nog dodelijkere multitools vinden was iets dat mij goed bezig hield. Dit door verschillende grondstoffen te zoeken, voorwerpen te maken om uiteindelijk te geraken bij wat je nodig had. Dat was mijn doel in dit spel aangezien je dat toch zelf mocht kiezen. Gewoon over een planeet lopen en zoeken wat je nodig hebt was een zeer relaxte manier van gamen, en als je het niet op de ene planeet vond ga je gewoon naar een andere. Dit gedeelte deed me een beetje denken aan minecraft.
Het andere leuke deel aan de game vond ik het mijlpaal systeem en de verschillende ranks die je kon verkrijgen. Het zorgde ervoor dat ik op een planeet ook wel nog een extra ommetje deed om toch een nieuw woord te leren of een nieuwe alien te ontmoeten. Die betere ranks heb je trouwens ook nodig om verder te geraken in wat je de verhaallijn van NMS kan noemen. Dit deed me denken aan runescape, waarbij ik ook al mijn skills trainde om dan te stoefen bij vrienden (weliswaar 10 jaar geleden
Maar wat gebeurt er als je van alles het beste hebt en voor iedere mijlpaal de maximale rang hebt verkregen? Het is hierin dat NMS te kort schiet.