Re: Game of Thrones (spoilers voor seizoenen 1,2,3,4,5 en 6)

78
RoyVdW wrote:Toevallig ik heb net de box met de 6 seizoenen uitgekeken lekker bloederig :smug:
De serie is ook niet zo simpel er zijn heel veel personages. Ik had toch in elk seizoen moeite om te kunnen volgen. De bedenkers zijn uiteraard meesterbreinen.
Stel u maar eens voor het moeilijk het dan is om de boeken eerst te lezen :p Er stond vanachter een namenlijst van rond de 50 blz.
Image

Re: Game of Thrones (spoilers voor seizoenen 1,2,3,4 en 5)

79
gamerke1992 wrote:
Toon8 wrote:Vond het niet slecht, al was de hele aflevering een lange set up voor de laatste 12 afleveringen. Hopelijk dan meer actie vanaf aflevering 2. Volgens een reviewer van ign zullen dit seizoen ook al wat afleveringen komen van rond de 90 minuten, maar denk dat hij wel reclameblokken meetelt.

Ik zal in de titel van dit topic ook seizoen 6 bijzetten voor mogelijke spoilers, zodat we die gebeurtenissen vrij kunnen bespreken. Seizoen 7 afleveringen wel nog altijd spoiler tags gebruiken.
Ik vond dat er toch al veel gebeurde in de eerste 5 minuten. Al had ik wel zo iets verwacht :)
Maar die scene was nog voor dat de begingeneriek begon, dus kun je dat zien als een soort pre seizoen scene die niet bij s7 hoort :P
Image

84
[+] S07E03
Best wel een goede aflevering, alles gaat wel zeer snel wat ik op zich niet echt erg vind. Alleen vind ik het jammer dat gevechten die legendarisch zouden moeten zijn amper in beeld komt. Echt jammer van casterky rock. Ten eerste dat er amper tijd voor werd uitgetrokken en ten tweede dat ik het altijd veel spectaculairder voorstelde dan wat hier nu in de serie wordt getoond. In de boeken werd dit altijd voorgesteld als een onneembare vesting, met allerlei gangen en kamers uitgekapt in de rots. In de serie was het eigenlijk een standaard kasteel die zich op een klif bevond (trok meer op storm's end van de baratheons). De manier waarop Tyrion nu het kasteel inneemt, via het riool, verliest wat van zijn slimheid omdat het kasteel er niet onneembaar uit ziet.
Ter illustratie, dit is een schets van casterly rock die in het boek van een geschiedenis van westeros staat:
Image
Maar dit was misschien ook wat overdreven :P
Image

85
[+] Episode3
Ik vind het behoorlijk jammer dat alles momenteel wat gerusht word, Game of Thrones was altijd een trage serie en ineens word het een vlotte serie.
Ondanks dat we in episode 2 op het einde een gaaf gevecht krijgen te zien, raffelen ze in in episode 3 inderdaad van alles af. Jon reist wel heel snel naar Dragonstone, zo snel dat Arya ondertussen wel in Winterfell kan aankomen denk ik dan maar,

En de veldslagen krijgen we niks van te zien, we zien een leger aanstormen op huis Tyrell aankomen en het volgende moment loopt Jamie al bij de big boss naar binnen, ze zijn de serie duidelijk aan het afronden, het had voor mij wel wat trager gemogen zoals we van de serie gewend zijn.

Oh en die grap met " this is Jon Snow " vond ik dan e hilarisch :lol:
Image

86
Colossus wrote:
[+] Episode3
Ik vind het behoorlijk jammer dat alles momenteel wat gerusht word, Game of Thrones was altijd een trage serie en ineens word het een vlotte serie.
Ondanks dat we in episode 2 op het einde een gaaf gevecht krijgen te zien, raffelen ze in in episode 3 inderdaad van alles af. Jon reist wel heel snel naar Dragonstone, zo snel dat Arya ondertussen wel in Winterfell kan aankomen denk ik dan maar,

En de veldslagen krijgen we niks van te zien, we zien een leger aanstormen op huis Tyrell aankomen en het volgende moment loopt Jamie al bij de big boss naar binnen, ze zijn de serie duidelijk aan het afronden, het had voor mij wel wat trager gemogen zoals we van de serie gewend zijn.

Ze hebben ook maar zoveel budget hé ;) en die draken kosten ook een fortuin denk ik :D
Er komt sowieso wel nog veel battle aan denk ik met de walkers :D
*Natural Born Gamer*
Image

*Vader in hart en nieren*.

87
Stany7 wrote:
Colossus wrote:
[+] Episode3

Ze hebben ook maar zoveel budget hé ;) en die draken kosten ook een fortuin denk ik :D
Ik had eens een keer gelezen dat per aflevering volgens mij 100.000 euro koste? Weet het niet meer zeker.

Vind dat belachelijk veel geld, krijgen de acteurs zoveel loon dan ofzo? :think:
Image

88
Als het echt maar € 100.000 is dan vind ik dat juist schrikbarend weinig. Ik zou denken dat het maken van een aflevering in zo'n serie met veel props, locaties en kostuums vele malen meer zou kosten.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat het budget voor de serie op wat voor manier dan ook beperkt is. Na het succes van de eerste 6 seizoenen zou je denken dat het allemaal wel wat mag kosten...?

Ga er overigens idd maar vanuit dat de acteurs ook best een aardig centje aan de serie verdienen, zeker nu die zo populair is, waardoor de acteurs populair worden en dus ook de keuze krijgen om in andere films/series te spelen. Vergeet daarbij niet dat je er qua personeelskosten bij lange na niet bent bij alleen de acteurs. Ga er maar vanuit dat er per acteur nog eens 5 mensen achter de schermen werken (van kostuum aankleding tot make-up tot iemand die een kleedje om iemand heen slaat als het wat kouder is en de persoon wat minder aangekleed is tot....)
Image

89
Colossus wrote:
Stany7 wrote:
Colossus wrote:
[+] Episode3

Oh en die grap met " this is Jon Snow " vond ik dan e hilarisch :lo:
Ik had eens een keer gelezen dat per aflevering volgens mij 100.000 euro koste? Weet het niet meer zeker.

Vind dat belachelijk veel geld, krijgen de acteurs zoveel loon dan ofzo? :think:
1 aflevering kost 10 miljoen euro ;)
Image